Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

T-Mobile Polska miał 1,57 mld zł przychodów i 401 mln zł EBITDA w I kw. 2018 r.

0
Podziel się:

T-Mobile Polska miał 1 569 mln zł skonsolidowanych przychodów całkowitych (spadek o 0,2% r/r) i 401 mln zł skorygowanej EBITDA (spadek o 7% r/r) w I kw. 2018 r., podał operator. T-Mobile obsługiwał 10,509 mln klientów na koniec I kw. br.

T-Mobile Polska miał 1,57 mld zł przychodów i 401 mln zł EBITDA w I kw. 2018 r.

"Przychody T-Mobile Polska pozostały na podobnym poziomie jak w I kwartale 2017 roku i wyniosły 1 569 mln zł. Skorygowana EBITDA za I kwartał 2018 roku wyniosła 401 mln zł, co oznacza spadek o 7%. Na wynik EBITDA wpłynął wzrost kosztów obsługi usług roamingowych klientów T-Mobile, co jest efektem wprowadzenia regulacji Roam Like At Home. W pierwszym kwartale 2018 r. negatywny wpływ RLAH wyniósł -37 mln zł. Wynik EBITDA po wyłączeniu tego zjawiska pozostałby na podobnym poziomie. W porównaniu do pierwszego kwartału 2017 r., ilość danych przesłanych w roamingu przez klientów T-Mobile wzrosła niemal pięciokrotnie" - czytamy w komunikacie.

"T-Mobile zainwestował w klientów i w swoją przyszłość. Zatrudnienie nowych pracowników do obsługi klientów w połączeniu z rozbudową sieci sprzedaży wpłynęły na wzrost kosztów operacyjnych firmy, a tym samym spadek EBITDA, ale jesteśmy przekonani, że z czasem zaowocują one wzrostem sprzedaży i tym samym przełożą się na poprawę wyników finansowych w przyszłości" - skomentował członek zarządu i dyrektor pionu finansowego Juraj Andras, cytowany w komunikacie.

Spółka podkreśliła, że to już siódmy kwartał z rzędu, w którym wzrosła liczba klientów kontraktowych T-Mobile. Obecnie operator obsługuje ich 6,99 mln, co oznacza wzrost o 69 tys. w porównaniu do czwartego kwartału 2017 roku i o 294 tys. w porównaniu do stanu na koniec I kwartału 2017 roku. W sumie, na koniec pierwszego kwartału br. T-Mobile obsługiwał 10,509 mln klientów.

T-Mobile wskazał, że pozytywny wynik to m.in. zasługa niskiego wskaźnika odejść klientów (CHURN), który osiągnął najniższy poziom od pierwszego kwartału 2016 roku - w skali roku T- Mobile uzyskał o 28 tys. lepszy bilans w zakresie przenoszenia numerów. Od czwartego kwartału 2017 roku firma obserwuje też wyraźny trend: dawni klienci sieci, którzy zdecydowali się na przeniesienie usług do innych operatorów obecnie wracają do T-Mobile.

"Od samego początku moim celem jest zbudowanie pozycji T-Mobile jako najlepszego dostawcy usług na rynku. Z satysfakcją obserwuję, jak szybko ta strategia, którą skoncentrowaliśmy na polepszeniu istniejących i stworzeniu nowych punktów styku klientów z firmą, przynosi efekty. Rozbudowując sieć sprzedaży, wprowadzając zmiany w obsłudze klienta i rozszerzając funkcjonalności kanału on-line, postawiliśmy na jakość i dostępność wszystkich punktów kontaktu z klientem. Badania satysfakcji klientów pokazują, że te starania przynoszą widoczne rezultaty. Wzrost satysfakcji klientów, widoczny już w 2017 stał się jeszcze bardziej wyraźny na początku tego roku" - wskazał prezes Andreas Maierhofer.

Jednym z działań obliczonych na poprawę dostępności obsługi była rozbudowa sieci sprzedaży. Z końcem marca 2018 roku zakończył się rozpoczęty rok temu program rozbudowy sieci placówek T-Mobile. W tym czasie otwarto 110 nowych sklepów, z czego 8 w pierwszym kwartale tego roku. W styczniu 2018 roku zainicjowany został program, w ramach którego pozostałe sklepy zostaną odnowione i dostosowane do nowej wizualizacji. W pierwszym kwartale program objął 43 sklepy, podał też operator.

Jednym z kluczowych elementów utrzymania najwyższej jakości usług są stałe inwestycje w sieć. W obecnych planach inwestycyjnych firma więcej uwagi poświęca przepustowości sieci, niż samej jej rozbudowie. W pierwszym kwartale T-Mobile rozpoczął testy zmierzające do zmian w sposobie wykorzystania posiadanych częstotliwości. W efekcie, w pierwszym kwartale uruchomionych zostało kilkanaście stacji oferujących agregację 4 pasm z maksymalną prędkością przesyłania danych wynoszącą do 590 Mbps. Łącznie TMobile ma już ponad 4 250 stacji z agregacją pasma.

"To odpowiedź na rosnącą konsumpcję danych wśród naszych klientów, którzy w ujęciu rok do roku przesłali o 150% więcej danych w sieci LTE. Co nie mniej ważne, inwestycje mają przygotować naszą sieci szkieletową do zwiększonych obciążeń, wynikających z obsługi nowych usług, które niedługo przedstawimy. Dlatego, pomimo że nasza sieć LTE dociera już blisko do 100% populacji, zamierzamy przeznaczyć na inwestycje podobne środki jak w latach ubiegłych" - wyjaśnił Maierhofer.

Aby zapewnić właściwą obsługę stacji bazowych, T-Mobile realizuje projekt doprowadzania do stacji bazowych infrastruktury światłowodowej, która docelowo zastąpi w większości przypadków radiolinie. W I kw. uruchomionych zostało 70 nowych węzłów zasilonych światłowodem o szybkości 1Gbps lub 10Gbp/s. W tym roku planowanych jest kolejnych 150-200 takich realizacji. Dbając o wysoką jakość obsługi ruchu ze stacji bazowych, T-Mobile zrezygnował z radiolinii wolniejszych niż 150Mbps zastępując je szybszymi oferującymi przepływności do 1Gbps, podsumowano w komunikacie.

Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100% powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest grupa Deutsche Telekom.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)