Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Virgin Mobile Polska zakłada 120 mln zł przychodów, próg rentowności w 2018 r.

0
Podziel się:

Warszawa, 17.01.2018 (ISBnews) - Virgin Mobile Polska zakłada zwiększenie przychodów w 2018 roku do 120 mln zł wobec ok. 100 mln zł zanotowanych w ub. roku oraz osiągnięcie progu rentowności w IV kw. br. Baza klientów ma wzrosnąć do 520 tys. wobec 430 tys. na koniec 2017 r. Ponadto spółka planuje do końca I półrocza 2018 r. migrację wszystkich klientów na własną platformę IT, co pozwoli uzyskać większą niezależność oraz wpłynie pozytywnie na jakość usług, podała spółka. 

Virgin Mobile Polska zakłada 120 mln zł przychodów, próg rentowności w 2018 r.

"Od początku naszym celem jest wyprowadzenie biznesu na plus. Przesunięcie terminu osiągnięcia progu rentowności o kilka miesięcy, w stosunku do pierwotnych założeń, związanie jest wydarzeniami rynkowymi, na które spółka nie miała wpływu. Obowiązek rejestracji kart pre-paid wpłynął na wielkość bazy klientów i konieczność rewizji zakładanego w 2015 r. celu 1 mln klientów. Z kolei nowa regulacja roamingowa wpłynęła bezpośrednio na koszty ponoszone przez firmę" - powiedziała prezes Virgin Mobile Polska Grażyna Piotrowska - Oliwa, cytowana w komunikacie.

Z początkiem br. dotychczasowi inwestorzy Virgin Mobile Polska zdecydowali się ponownie zainwestować w spółkę i wydłużyć perspektywę finansową o rok. Decyzja ta została podyktowana istotnymi wydarzeniami na rynku, które miały wpływ na osiągnięcie założonych celów biznesowych (obowiązkowa rejestracja kart pre-paid, która znacząco zmniejszyła sprzedaż kart pre-paid na całym rynku oraz regulacja roamingowa "Roam Like At Home", która spowodowała konieczność ponoszenia przez spółkę wysokich opłat hurtowych, w szczególności za transmisję danych wielokrotnie przekraczających ceny detalicznych na rzecz zagranicznych operatorów).

"Przyznanie przez Urząd Komunikacji Elektronicznej zgody na wprowadzenie dopłat do roamingu pozwoli spółce zniwelować straty z tego tytułu. Dodatkowo, zgodnie z wolą udziałowców Grażyna Piotrowska - Oliwa oraz Wojciech Uchman w dalszym ciągu będą kierować spółką" - czytamy dalej.

Virgin Mobile Polska podał, że zakończył 2017 rok przychodami na poziomie ok. 100 mln zł, zaś w 2018 r. planuje osiągnąć przychód na poziomie 120 mln zł przy bazie klientów wynoszącej 520 tys. Jednocześnie w 2018 roku spółka planuje osiągnąć próg rentowności.

"Osiągnięcie progu rentowności przewidziane jest na IV kwartał 2018 roku" - podała spółka w komunikacie.

Virgin Mobile i jej udziałowcy 15 stycznia 2018 roku podpisali umowę ze spółką P4 (Play) na mocy, której otrzymała ona opcję kupna Virgin Mobile Polska w 2020 roku.

"Podpisana umowa daje opcję kupna, jednak nie jest to jeszcze transakcja sprzedaży. Wybór tego operatora, jako potencjalnego nabywcy był dla nas naturalną drogą, gdyż Play jest naszym partnerem infrastrukturalnym" - wskazała Piotrowska-Oliwa.

W ramach podpisanych umów spółki określiły również przyszłe zasady współpracy. Minimalny poziom gwarantowanych płatności na rzecz Play ma wynieść 84 mln zł w latach 2018-2021. Oznacza to wzrost minimalnych zobowiązań, w stosunku do istniejących, o 24,8 mln, wynikający z wydłużenia umowy o kolejny rok.

W I półroczu spółka planuje migrację wszystkich klientów na własną platformę IT - obecnie za jej pośrednictwem obsługiwanych jest 15% klientów. Virgin Mobile Polska skupi się również na budowie kilku kluczowych propozycji ofertowych, które będą podążać w kierunku simplicity i customer value.

Virgin Mobile Polska jest częścią międzynarodowej grupy inwestycyjnej Virgin. W Polsce działa jako MVNO.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)