Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Przetasowania w zarządzie Wirtualnej Polski

4
Podziel się:

Joanna Pawlak objęła funkcję prezesa spółki Wirtualna Polska Media. Z kolei Adam Plona awansował na stanowisko prezesa spółki Domodi.

Prezes Jacek Świderski podczas prezentacji wyników finansowych Wirtualnej Polski.
Prezes Jacek Świderski podczas prezentacji wyników finansowych Wirtualnej Polski. (materiały prasowe)

Zmiany w strukturze władz Wirtualnej Polski. Joanna Pawlak objęła funkcję prezesa spółki Wirtualna Polska Media. Z kolei Adam Plona awansował na stanowisko prezesa spółki Domodi, należącej do WP.

Strategicznym celem Wirtualnej Polski jest osiągnięcie 65 proc. zysku EBITDA (zysk operacyjny przed opodatkowaniem, odsetkami i amortyzacją) pochodzącego z rynku e-commerce w ciągu najbliższych trzech lat. W tym celu 15 marca Grupa WP nabyła kolejne 35 proc. udziałów w spółce Domodi. Wartość transakcji przekroczyła 85 mln złotych.

Kolejnym etapem jest przygotowanie struktury organizacyjnej WP do realizacji tych celów - w ramach mediów oraz e-commerce.

Do tej pory Joanna Pawlak pełniła funkcję wiceprezesa Wirtualnej Polski ds. sprzedaży i marketingu. Od ponad 20 lat jest związana z rynkiem reklamy, a swoją karierę zawodową rozpoczęła w McCann Erickson. Pracowała w Biurze Reklamy TVP jako kierownik marketingu. W TV Puls kierowała departamentem sprzedaży i marketingu. Zdobywała również doświadczanie zawodowe w firmie badawczej Gemius, w której zajmowała się komunikacją marketingową.

Do WP dołączyła w 2004 roku. Jako dyrektor pionu marketingu i sprzedaży odpowiadała za strategię sprzedażową i marketingową spółki. Funkcję wiceprezesa objęła w 2014 roku. Rok później została przewodniczącą rady nadzorczej Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Adam Plona w Grupie WP pracuje od 2014 roku, z branżą internetową związany jest od 12 lat. W WP od początku odpowiadał za rozwój produktów mediowych, przez ostatnie dwa lata pełnił funkcję wiceprezesa. Wcześniej, jako dyrektor ds. rozwoju w NextWeb Ventures współtworzył strategię i odpowiadał za rozwój takich produktów jak naTemat.pl, grupa abcZdrowie czy grupa Blomedia. Zajmował też kierownicze stanowiska w Axel Springer, Agorze i Polskapresse.

Wirtualna Polska to holding spółek mediowych i e-commercowych. Według badania Gemius/PBI, w lutym 2018 roku z produktów internetowych WP korzystało ponad 21 mln Polaków. Grupa WP jest właścicielem portalu horyzontalnego, Wirtualnej Polski. Prowadzi również serwis odpowiadający na potrzeby informacyjne i rozrywkowe młodych internautów - o2 oraz specjalistyczne serwisy tematyczne (w tym m.in. Money.pl).

Zobacz także: Prezes Świderski: Nigdy wcześniej nie odwiedzało nas 18 milionów Polaków

W branży e-commerce działa od 2014 roku w zakresie turystyki (Wakacje.pl, Nocowanie.pl, eHoliday), mody (Domodi, Allani), urządzania wnętrz (Homebook), usług finansowych (totalmoney.pl, finansowysupermarket.pl) oraz zdrowia (abcZdrowie.pl).

Grupa Domodi to trzy wiodące marketplace'y w polskim Internecie w kategorii moda oraz dom i wnętrze. Domodi.pl i Allani.pl to dwie największe wyszukiwarki modowe w Polsce, agregujące ofertę prawie pół tysiąca sklepów. Homebook.pl to nowoczesna platforma dla entuzjastów i profesjonalistów projektowania wnętrz.

kadry
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(4)
cat
rok temu
Przestańcie wreszcie codziennie straszyc Polaków swoimi głupawymi nagłówkami typu " źle, niedobrze, tragicznie, okropnie, czarne chmury, horror, itp. itd.
1111111
6 lat temu
Może nie będzie cenzury przy dodawaniu komentarzy
wak
6 lat temu
Niebawem zlikwiduję pocztę na tym antypolskim (to nie jest karalne) portalu.
Byki wyprzedz...
6 lat temu
BIOTON na celowniku mocnego kapitału. Mała realizacja zysków się kończy, czas na ponowny atak Byków !!