Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wyniki Cyfrowego Polsatu 9 razy lepsze. Spółka tłumaczy dlaczego

0
Podziel się:

Liczba klientów spółki na koniec września to 12,42 mln.

Wyniki Cyfrowego Polsatu 9 razy lepsze. Spółka tłumaczy dlaczego
(Cyfrowy Polsat, mat. prasowe)

Cyfrowy Polsat zarobił w trzecim kwartale tego roku ponad dziewięć razy więcej niż rok wcześniej. Sama spółka przekonuje jednak, że tak wysoki zysk to skutek dokonanych niedawno przejęć. Właściciel m.in. sieci Plus oraz serwisu IPLA, którego głównym udziałowcem jest Zygmunt Solorz-Żak - jeden z najbogatszych Polaków, może się pochwalić wzrostem liczby klientów zarówno względem ubiegłego roku, jak i drugiego kwartału tego roku.

W trzecim kwartale tego roku zysk Cyfrowego Polsatu wyniósł 502,5 mln złotych wobec 48,1 mln złotych zysku w analogicznym okresie roku poprzedniego. Wynik netto spółki był zatem wyższy ponad 9 razy. Było to spowodowana przejęciem spółek Metelem Holding Company Limited, Radio PIN S.A. oraz Orsen Holding Ltd.

"Należy zwrócić uwagę, iż dane za okresy trzech i dziewięciu miesięcy zakończone 30 września 2015 roku nie są w pełni porównywalne do danych za okresy trzech i dziewięciu miesięcy zakończone 30 września 2014 roku ze względu na nabycie w dniu 7 maja 2014 roku 100 procent udziałów Metelem Holding Company Limited, spółki będącej pośrednim właścicielem Polkomtelu, nabycie w dniu 27 lutego 2015 roku 100 procent udziałów spółki Radio PIN S.A. oraz nabycie w dniu 1 kwietnia 2015 roku 100 procent udziałów w Orsen Holding Ltd" - czytamy w raporcie finansowym spółki.

Źródło: money.pl, na podstawie raportu Cyfrowego Polsatu

Wartość sprzedanych usług w trzecim kwartale wyniosła 2,4 mld złotych, czyli tyle samo, co rok wcześniej. Liczba klientów na koniec września to 12,42 mln, czyli o 190 tys. więcej w stosunku do trzeciego kwartału ubiegłego roku oraz o 40 tys. więcej w porównaniu z końcem drugiego kwartału.

Liczba klientów płatnej telewizji wyniosła na koniec września 4,4 mln. Liczba ta nie uległa znaczącej zmianie w ostatnim czasie. Około 900 tys. z nich korzysta z oferty Multiroom. Jeszcze w drugim kwartale tego roku, klientów korzystających z usługi SmartDom było 791 tys.

Spółka jest również właścicielem serwisu IPLA, który zajmuje się dystrybucją treści programowych wideo w internecie. Od lipca do września, średnio w miesiącu z serwisu korzystało z niego 3,6 mln osób.

Spółka jest też właścicielem sieci Plus. W segmencie usług telefonicznych Cyfrowy Polsat miał 6,5 mln klientów. Doliczyć do tego trzeba osoby korzystające z telefonów na kartę, których ilość przekracza 4 mln. W sumie Plus na koniec trzeciego kwartału świadczył 10,2 mln aktywnych usług telefonii komórkowej.

W przypadku świadczonych przez spółkę usług dostaw internetu, na koniec września 2015 roku zasięgiem internetu dostarczanego przez Cyfrowy Polsat objętych było prawie 100 procent populacji Polski, co według danych publikowanych przez operatorów jest aktualnie najszerszym zasięgiem oferowanym w kraju. Na dzień 30 września 2015 roku spółka świadczyła ponad 1,7 mln usług dostępu do szerokopasmowego Internetu.

Reakcja inwestorów

Rynek nie jest dziś zdecydowany, co do dalszego kierunku zmian cen akcji Cyfrowego Polsatu. Po około kwadransie papiery wartościowe spółki kosztują już mniej więcej tyle samo, co na zakończeniu wtorkowej sesji.

Notowania Cyfrowego Polsatu w czwartek, po publikacji wyników

giełda
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)