Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|

Wojas z mniejszą liczbą salonów i niższą sprzedażą. Biznes przynosi straty

228
Podziel się:

Buty popularnej polskiej marki obuwia Wojas sprzedają się gorzej niż rok temu. Po pierwszym półroczu firma jest na minusie. Gorsze wyniki to efekt ograniczenia handlu w niedziele i mniejsze zainteresowanie kolekcją wiosenną i całoroczną.

W pierwszym półroczu ubyło kilka salonów Wojasa.
W pierwszym półroczu ubyło kilka salonów Wojasa. (Wojas / materiały prasowe)

Spółka Wojas opublikowała raport finansowy za pierwsze sześć miesięcy tego roku. Okazuje się, że podobnie jak rok temu, na czysto nie zarobiła ani złotówki. Zamiast zysku netto miała stratę w wysokości 1,6 mln zł.

Wyjść na plus lub choćby znacząco zmniejszyć straty nie udało się przede wszystkim ze względu na niższą sprzedaż. W porównaniu z pierwszym półroczem 2017 spadła ze 108 do niecałych 105 mln zł.

Na spadek sprzedaży w salonach Wojasa - jak przyznaje zarząd - wpływ miała m.in. bardzo ciepła wiosna i lato 2018, co spowodowało mniejsze zainteresowanie klientów na kolekcję wiosenną i całoroczną, a wzrost zainteresowania na kolekcję letnią. Poza tym widoczny był spadek ruchu w centrach handlowych, na co wpływ miało wprowadzenie częściowego zakazu handlu w niedziele. Choć władze spółki podkreślają, że sam ten fakt nie miał kluczowego znaczenia.

"Umiejętnie wprowadzane na bieżąco działania prosprzedażowe niwelowały ujemny wpływ tych czynników, niemniej jednak ich kumulacja spowodowała spadek skonsolidowanej sprzedaży detalicznej i wzrost zapasów na koniec pierwszego półrocza 2018 co do kolekcji wiosennej i całorocznej" - czytamy w raporcie.

Zobacz także: Pomysł na biznes: Renowacja i czyszczenie obuwia

Spadek całkowitych przychodów ze sprzedaży wynosi w skali roku 3,1 proc. Sama sprzedaż detaliczna zmniejszyła się jeszcze bardziej, bo o 5,7 proc. Wzrosła za to sprzedaż hurtowa o 3,8 proc. oraz sprzedaż materiałów i półproduktów do kooperantów o 22,3 proc.

Udział sprzedaży detalicznej Wojasa w sprzedaży ogółem szacuje się na około 83 proc.

Negatywny wpływ na sprzedaż firmy miało też ograniczenie liczebności salonów. W pół roku ubyły 3 punkty. Na koniec czerwca cała sieć liczyła 174 sklepy.

Wojas to jeden z największych producentów obuwia w Polsce, notowany na warszawskiej giełdzie od 2008 roku. Akcje spółki w reakcji na najnowsze doniesienia tracą na wartości. W południe były pod kreską ponad 3 proc.

*Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez *dziejesie.wp.pl

giełda
wiadomości
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(228)
WYRÓŻNIONE
ewa
7 lat temu
jeśli był by niższe ceny to na pewno były by większe obroty.
Senior
7 lat temu
Trzeba wrócić do dawnych cen, bo odlecieli na inną planetę...
rębacz
7 lat temu
niech jeszcze ceny podniosą to na pewno buty będą się lepiej sprzedawały
...
Następna strona