Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wystartował projekt 4 producentów napojów, który ma zwiększyć recykling butelek

0
Podziel się:

Czterech producentów wody i napojów rozpoczęło projekt "Działaj z imPETem!", który ma zwiększyć ilość zbieranych i poddawanych recyklingowi butelek PET, poinformowały firmy. Inicjatorem przedsięwzięcia, które zakłada m.in. działania edukacyjne jest Coca-Cola HBC Polska, Pepsi-Cola General Bottlers Poland, Nestle Polska Oddział Nestle Waters oraz Żywiec Zdrój, a realizowane będzie przez Rekopol Organizację Odzysku Opakowań, dodano.

Wystartował projekt 4 producentów napojów, który ma zwiększyć recykling butelek

"Właściwe zagospodarowanie odpadów opakowaniowych oraz ich recykling jest jednym z kluczowych elementów strategii zrównoważonego rozwoju całej grupy Coca-Cola HBC. W 2016 r. grupa podjęła zobowiązanie zgodnie z którym od 2020 roku recyklingowi zostanie poddane średnio 40% wszystkich opakowań wprowadzanych na rynek. Dodatkowa zbiórka i recykling butelek PET w Polsce jest więc elementem realizacji tego zobowiązania. Działamy ponad normy prawne i całkowicie dobrowolnie. Chcemy, by zbiórka służyła środowisku i pomogła nam w realizacji zobowiązań" - powiedział kierownik ds. regulacji Coca-Cola HBC Polska Krzysztof Baczyński podczas inauguracji projektu.

Założeniem programu jest zwiększenie ilości zebranych i poddawanych recyklingowi butelek PET w systemie Rekopolu o o ok. 35%, co stanowi ponad 10% obecnego poziomu zbiórki PET, podano także.

"Jest to pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Polsce, które w 2018 r. będzie miało charakter pilotażowy. Będziemy testować różne rodzaje działań edukacyjnych. W tym roku będziemy dążyli do zwiększenia ilości zbieranych i poddawanych recyklingowi butelek PET o ok. 35%" - powiedział prezes Rekopolu Organizacji Odzysku Opakowań Jakub Tyczkowski podczas konferencji prasowej.

Rocznie w Polsce zużywa się 650 tys. ton opakowań plastikowych, z czego 30%, tj. 200 tys. ton to butelki PET. Do recyklingu przekazywanych jest niespełna 80 tys. ton zużywanych butelek (40%), zaś pozostałe trafiają na składowiska lub do spalarni, dodano.

"Nie zdarza się często, by firmy konkurujące współdziałają w ramach jednego projektu. W Nestle planujemy że do 2025 r. wprowadzimy w całości pakowania w całości nadające się do recyklingu lub takie, które można ponownie wykorzystać" - wskazał dyrektor ds. łańcucha dostaw Nestle Polska Artur Młotek, również obecny a konferencji prasowej.

W ramach projektu opracowano materiały edukacyjne, które sukcesywnie będą udostępniane na stronie internetowej projektu i dostępne do bezpłatnego pobierania i wykorzystania.

"PepsiCo planuje, że do 2025 r. wszystkie opakowania naszych produktów będą powstawać z materiałów, które będzie można w 100% odzyskać lub poddawać recyklingowi, jednocześnie usprawniając ten proces. Mamy nadzieję że poprzez szeroko zakrojone działania edukacyjne zaangażuje wiele podmiotów w efektywny odzysk i recykling surowca PET w Polsce" - powiedziała dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej PepciCo na Europę Centralną Małgorzata Skonieczna.

W drugiej połowie roku planowane są działania skierowane bezpośrednio do szkół, mające na celu zainteresowanie dzieci tematem recyklingu. Z myślą o najmłodszych powstała też edukacyjna aplikacja, poinformowały firmy.

"Od lat prowadzimy wiele działań w tym obszarze. Temat opakowań i ich powtórnego wykorzystania jest nam szczególnie bliski. Z tego względu wprowadziliśmy właśnie specjalną edycję 2 mln butelek w 50% powstałych z surowców wtórnych, więc nie mogło nas zabraknąć w inaugurowanym właśnie projekcie" - posumowała dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju w Żywiec Zdrój Edyta Krysiuk- Kowalczyk.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)