Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Jacek Frączyk
Jacek Frączyk
|
aktualizacja

Wyniki Wieltonu w górę. Polska firma w ścisłej światowej czołówce

2
Podziel się:

Wielton nie wstrzymuje europejskiej ekspansji. Z przytupem wszedł do Wielkiej Brytanii i teraz to już trzeci po Francji i Polsce najważniejszy rynek polskiej spółki. Chwali się, że w Europie jest już trzeci, a na świecie - ósmy.

Mariusz Golec, prezes zarządu Wieltonu
Mariusz Golec, prezes zarządu Wieltonu (Materiały prasowe)

"W najnowszym rankingu największych producentów naczep i przyczep magazynu Global Trailer, w którym uwzględniono wolumen produkcji za okres od 1 lipca 2018 roku do 30 czerwca 2019 roku, Grupa Wielton zajęła ósme miejsce na świecie i trzecie w Europie" - podaje Wielton w raporcie półrocznym.

Inwestował we Francji, a niecały rok temu w Wielkiej Brytanii, przejmując znane na świecie marki. Przyczepy i naczepy ze znakami handlowymi: Fruehauf, Langendorf, Viberti, Cardi oraz Lawrence David to już dzieło polskiej firmy. Ponad 80 proc. przychodów Wieltonu pochodzi z eksportu. Wielton ma już 600 centrów serwisowych w 28 krajach.

Zobacz też: Nagroda money.pl. Tak wyglądała gala w Krakowie

Przychody w drugim kwartale doszły do 686 mln zł i były najwyższe w historii Wieltonu. Zyski wyniosły 20,7 mln zł i były trzecie najwyższe w historii. Do tego są o 13 proc. wyższe od zebranych przez PAP prognoz analityków i 12 proc. wyższe rok do roku. Akcje spółki idą w środę w górę o prawie 6 proc.

Sprzedaż naczep, przyczep i zabudów we Francji wzrosła w pierwszym półroczu o 23 proc. do 3285 sztuk, rosła też sprzedaż w Rosji - o 15 proc. Gorzej było w Polsce, Niemczech i Włoszech.

Spółka wspomina w raporcie o niższym tempie wzrostu zapotrzebowania na pojazdy użytkowe w Europie. Zarazem oczekuje po drugim półroczu korekty w górę, która ma być bardziej odczuwalna w Europie wschodniej niż zachodniej.

"Korzystny wpływ na rozwój branży będzie wywierać niewątpliwie dynamiczny rozwój e-commerce" - podaje spółka. Jednocześnie obawia się konsekwencji brexitu, recesji w Niemczech, czy tendencji protekcjonistycznych w handlu międzynarodowym. Według Wieltonu "osłabienie koniunktury potrwa maksymalnie do końca 2020 roku, po czym rynek ponownie znajdzie się na ścieżce wzrostu" - podano w raporcie.

W bieżącym roku rosła głównie sprzedaż naczep uniwersalnych (+45 proc. rdr) i naczep furgonowych (+89 proc. rdr) oraz zabudów wywrotek (+62 proc. rdr). Gorzej sprzedawały się zestawy kubaturowe (-39 proc.).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(2)
potocki@inter...
5 lata temu
Sorry,powielanie artykułu z czerwca,na typowe zamówienie za kasę,a sytuacja w firmie,informacje kuluarowe , nie do pozazdroszczenia ,
wykończą firm...
5 lata temu
Po co to nagłaśniać? To jest niedźwiedzia przysługa dla firmy. Jak PISS się dowie to chętnie wykończy właścicieli nękaniem podatkami i nalotami CBŚ aby przejąć firmę. Wystarczy zobaczyć jakie problemy ma Solorz, Kulczykowie, itd.