Wyniki Wieltonu w górę. Polska firma w ścisłej światowej czołówce

Wielton nie wstrzymuje europejskiej ekspansji. Z przytupem wszedł do Wielkiej Brytanii i teraz to już trzeci po Francji i Polsce najważniejszy rynek polskiej spółki. Chwali się, że w Europie jest już trzeci, a na świecie - ósmy.

Mariusz Golec, prezes zarządu Wieltonu
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Jacek Frączyk

"W najnowszym rankingu największych producentów naczep i przyczep magazynu Global Trailer, w którym uwzględniono wolumen produkcji za okres od 1 lipca 2018 roku do 30 czerwca 2019 roku, Grupa Wielton zajęła ósme miejsce na świecie i trzecie w Europie" - podaje Wielton w raporcie półrocznym.

Inwestował we Francji, a niecały rok temu w Wielkiej Brytanii, przejmując znane na świecie marki. Przyczepy i naczepy ze znakami handlowymi: Fruehauf, Langendorf, Viberti, Cardi oraz Lawrence David to już dzieło polskiej firmy. Ponad 80 proc. przychodów Wieltonu pochodzi z eksportu. Wielton ma już 600 centrów serwisowych w 28 krajach.

Zobacz też: Nagroda money.pl. Tak wyglądała gala w Krakowie

Przychody w drugim kwartale doszły do 686 mln zł i były najwyższe w historii Wieltonu. Zyski wyniosły 20,7 mln zł i były trzecie najwyższe w historii. Do tego są o 13 proc. wyższe od zebranych przez PAP prognoz analityków i 12 proc. wyższe rok do roku. Akcje spółki idą w środę w górę o prawie 6 proc.

Obraz

Sprzedaż naczep, przyczep i zabudów we Francji wzrosła w pierwszym półroczu o 23 proc. do 3285 sztuk, rosła też sprzedaż w Rosji - o 15 proc. Gorzej było w Polsce, Niemczech i Włoszech.

Spółka wspomina w raporcie o niższym tempie wzrostu zapotrzebowania na pojazdy użytkowe w Europie. Zarazem oczekuje po drugim półroczu korekty w górę, która ma być bardziej odczuwalna w Europie wschodniej niż zachodniej.

"Korzystny wpływ na rozwój branży będzie wywierać niewątpliwie dynamiczny rozwój e-commerce" - podaje spółka. Jednocześnie obawia się konsekwencji brexitu, recesji w Niemczech, czy tendencji protekcjonistycznych w handlu międzynarodowym. Według Wieltonu "osłabienie koniunktury potrwa maksymalnie do końca 2020 roku, po czym rynek ponownie znajdzie się na ścieżce wzrostu" - podano w raporcie.

W bieżącym roku rosła głównie sprzedaż naczep uniwersalnych (+45 proc. rdr) i naczep furgonowych (+89 proc. rdr) oraz zabudów wywrotek (+62 proc. rdr). Gorzej sprzedawały się zestawy kubaturowe (-39 proc.).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją
Nagły zwrot Amerykanów. Zmieniają decyzję ws. rosyjskiego giganta
Nagły zwrot Amerykanów. Zmieniają decyzję ws. rosyjskiego giganta
Szybka kolej połączy Londyn i Niemcy. Podpisano memorandum
Szybka kolej połączy Londyn i Niemcy. Podpisano memorandum
Ważna umowa dla tysięcy Polaków. Poczta zdobyła gigakontrakt na obsługę sądów
Ważna umowa dla tysięcy Polaków. Poczta zdobyła gigakontrakt na obsługę sądów
Orange Polska zawarł nową umowę społeczną. Zakłada dobrowolne odejścia
Orange Polska zawarł nową umowę społeczną. Zakłada dobrowolne odejścia
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 4.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 4.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 4.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 4.12.2025