Notowania

500+
01.07.2019 13:06

500+: rejestracja z problemami. Banki przepraszają i usuwają problemy

Ministerstwo zachęcało, by rodzice nie zwlekali ze złożeniem wniosku o 500+. Ci posłuchali (w pierwszych 8 godzinach złożyli ich 100 tys.) i w efekcie… padły systemy nie tylko bankowe, ale i rządowy serwis "Empatia".

Podziel się
Dodaj komentarz
(East News)
500+ zmobilizowało rodziców, wiele osób już pierwszego dnia zdecydowało się złożyć wniosek (Fot: Lukasz Piecyk/REPORTER)

Od rana spływają do nas, za pośrednictwem platformy kontaktowej dziejsie.wp.pl, informacje od rodziców, którzy w ogóle nie mogli zalogować się do swojego konta w serwisie empatia.mpips.gov.pl albo do specjalnej zakładki w bankowości elektronicznej. Niektórym udało się zalogować i rozpocząć proces rejestracji dziecka, ale system się zawiesił.

To przykładowe wiadomości:

Dominika: „Weszłam sobie przez PUE i poszło, niestety przez konto nie dałam rady miałam również taki sam komunikat.”
Tamara: „Ja próbuję od 5 rano i dalej problemy”.

Obejrzyj: Minister Emilewicz złoży wniosek o 500+. "Dorównujemy do europejskiej średniej"

Przemek: „Santander też problem”.

(FB Santander)
(Fot: FB Santander)

Evelina: „Uwaga! eWnioski działają na najnowszych wersjach przeglądarek: Mozilla Firefox i Google Chrome”
Monika: „PKO BP ma prace serwisowe”.

"500 plus" na pierwsze dziecko - wniosek
"500 plus" na pierwsze dziecko - wniosek. Kilka istotnych zmian we wnioskowaniu już od lipca

Rano nie działała "Empatia", ale sprawdziliśmy: przed południem strona już się odpalała. ładowanie podstron trwa bardzo długo, ale można się zalogować. Nie ma jednak gwarancji, że uda się doprowadzić rejestrację do końca.

(wnioski.mpips.gov.pl)
(Fot: Empatia)

Jak już pisaliśmy w money.pl, Polacy "idą na rekord" gdy chodzi o składanie wniosków. W ciągu pierwszych ośmiu godzin od uruchomienia naboru wniosków zrobiło to ponad 100 tys. osób. Do tej liczby należy dodac jeszcze kilkadziesiąt tysięcy wniosków o wypłatę świadczenia w programie "Dobry Start", czyli 300+.

- Mamy przejściowe problemy z przyjmowaniem wniosków o wypłaty świadczeń w ramach wniosków 300+ i 500+ składanych poprzez bankowość internetową Moje ING i aplikację mobilną Moje ING mobile. Ze względu na bardzo duże zainteresowanie wnioskami, część infrastruktury była przeciążona dlatego dostęp do nich został czasowo wyłączony - przyznała w wiadomości do money.pl Joanna Majer-Skorupa z biura prasowrgo ING. - Przepraszamy klientów za niedogodności. Przypominamy jednak, że kolejność składania wniosków nie ma znaczenia dla kolejności ich rozpatrywania i wypłaty pieniędzy.

Gdyby nie awaria, wyniki na pewno byłyby jeszcze bardziej imponujące.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: 500+, gospodarka, wiadomości, ministerstwo rodziny
Źródło:
dziejesie.wp.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
01-07-2019

pontyuPierwszy raz wezmę 500+ na dziecko. Dlaczego tak mocno nas tak boli , że ktoś bierze 500+ jak legalnie pracuje i odprowadza składki co miesiąc a … Czytaj całość

01-07-2019

TomiŻeby ludzie w takim tempie wysyłali CV

02-07-2019

PampersJuz, już, zaraz po północy i natychmiast. Za to pity składają w ostatni dzień i zmuszają pracowików do siedzenia i odbierania papierów nawet po … Czytaj całość

Rozwiń komentarze (28)