Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. WZI
|
aktualizacja

Automatyczne przedłużanie umów. Zmiany w przepisach

88
Podziel się:

Koniec z automatycznym przedłużaniem umów u operatorów telekomunikacyjnych. W poniedziałek wejdą w życie zmiany w przepisach.

Automatyczne przedłużanie umów. Zmiany w przepisach
Ważna zmiana w prawie telekomunikacyjnym. (Flickr)

W poniedziałek wchodzą w życie zmiany w prawie telekomunikacyjnym, które stanowią pierwszy etap wdrożenia w Polsce Dyrektywy ustanawiającej Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej.

Nowe prawo ma zwiększyć uprawnienia abonentów, którzy do tej pory byli słabszą stroną umów.

- Nowe regulacje gwarantują Polakom możliwie najlepsze zabezpieczenia i instrumenty prawne, które umożliwią im korzystanie z usług telekomunikacyjnych bez narażania się na zdarzające się na rynku telekomunikacyjnym nieprawidłowe praktyki - mówi minister Marek Zagórski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, cytowany przez portal Media2.

Zobacz także: mBank webinar, odcinek 4: Uwaga korekta! Co robić, gdy spada?

Wśród zmian pojawi się m.in. możliwość zdalnego wypowiedzenia umowy operatorowi telekomunikacyjnemu.

Od poniedziałku abonenci będą mogli to zrobić przez email, bez konieczności wizyty w oddziale czy wysyłania dokumentów listem poleconym.

Operatorzy będą mieli obowiązek poinformowania klienta o wpłynięciu i potwierdzeniu takiego wypowiedzenia.

Znikną też automatyczne przedłużenia umów. Do tej pory operator nie miał obowiązku informowania klienta o tym, że jego umowa się kończy i zostaje automatycznie przedłużona.

Od poniedziałku firmy telekomunikacyjne będą musiały skontaktować się z klientem na minimum 30 dni przed końcem umowy i poinformować go o sposobach jej rozwiązania, a także przedstawić najkorzystniejsze pakiety.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
telekomunikacja
prawo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(88)
mejka
3 lata temu
A ja czytając tytuł myślałam że po prostu będzie tak, że jak umowa jest na określony czas, to po jego upłynięciu automatycznie się kończy. A to dalej będzie to samo.
Tomek
3 lata temu
Powinni rozszerzyć ten przepis też o inne umowy nie tylko telekomunikacyjne brawo
klient
3 lata temu
Do oranga jedynym kontaktem jest jeden numer na infolinię, żadnych innych, żadnego maila. Kwestia czasu, jak w ogóle zlikwidują ten drogi kontakt i nic się nie załatwi. Może świadczy to, że źle się tam dzieje , że unikają kontaktu ze swoimi klientami. Może wiecie, który operator ma darmową infolinię dla wszystkich klientów?
orangowiec
3 lata temu
A jak się już przedłużyła na czas nieokreślony, a wcześniej operator zupełnie nie chciał rozmawiać na temat przedłużenia na czas określony. Jego doradcy zarówno w salonach jak i telefoniczni za bardzo nie znali się na planach jakie ten operator obsługuje. Ale teraz wobec zmiany przepisów zdaję sobie sprawę, że to było celowe, aby umowa przedłużyła się dla mnie niekorzystnie. Połączenia z doradcami powinny być bezpłatne - za słuchanie muzyczki i słuchanie sztucznej inteligencji w podwyższonej taryfie za min. połączenia płacimy bardzo drogo, więc trudno jest cokolwiek załatwić.
Kto mądry wie
3 lata temu
Macie ludzie internet poszukajcie bo jest pełno ofert sieci / podsieci dużych sieci gdzie macie po 20 zł nawet wszystko w kraju bez limitu i BEZ UMOWY !!!!! wystarczy odrobinę pomyśleć a można w tych czasach za naprawdę śmieszna kasę sobie znaleźć numer w jakiejś sieci i to BEZ UMOWY ( NIE MA NP ZASIEGU ? zrywam umowę z dnia na dzień bo jej NIE MAM NA ZADEN ROK CZY 2 )
...
Następna strona