Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Artykuł powstał we współpracy z Baxter Polska

Baxter Polska rośnie. Możliwości rozwoju dla każdego pracownika.

10
Podziel się:

Jesteśmy miejscem pracy otwartym na ludzi i ich opinie. Lubimy ze sobą współpracować, dyskutować i wspólnie wdrażać wiele pomysłów. Z pełnym przekonaniem można powiedzieć, że Baxter to firma stawiająca na różnorodność i włączanie pracowników w toczące się procesy – zapewniają menadżerowie działającego w Polsce amerykańskiego koncernu z branży medycznej.

Baxter Polska rośnie. Możliwości rozwoju dla każdego pracownika.
(materiały partnera)

Baxter to firma z branży medycznej, której historia sięga już 90 lat globalnie i 30 lat w Polsce. Misja? Ratowanie i podtrzymywanie życia pacjentów.

Pod koniec 2021 roku Baxter dokonał zakupu amerykańskiej spółki Hillrom, co ma poszerzyć paletę oferowanych przez Baxter produktów i usług. W tym roku firma Baxter Polska została uhonorowana również certyfikacją Top Employers i tym samym znalazła się w prestiżowym gronie najlepszych pracodawców w Polsce.

Bardzo ważnym elementem rozwoju Baxter w Polsce jest budowa Baxter Business Services, czyli światowej klasy organizacji finansowej, która będzie wspierała struktury Baxter w regionie EMEA oraz na całym świecie. Baxter Business Services to grupa zajmująca się dostarczaniem scentralizowanych usług dla wielu procesów biznesowych firmy. Różnorodność obszarów finansowych oraz ról, które będą ulokowane w Baxter Business Services, zapewni możliwość ciągłego rozwoju i budowania ścieżki zawodowej pracowników.

Certyfikacja Top Employers brzmi dumnie. Ale co to oznacza dla organizacji?

Justyna Betta, Senior HR Manager Central Europe: – Otrzymanie certyfikacji Top Employers to duże wyróżnienie i dowód na to, że jesteśmy pracodawcą, który reprezentuje najwyższe standardy w zakresie efektywności organizacyjnej, zaangażowania pracowników, polityki nagradzania oraz stwarzania możliwości podnoszenia kwalifikacji zawodowych i budowania ścieżki rozwoju wewnątrz firmy.

Otrzymanie certyfikacji wiązało się z obszernym audytem przeprowadzonym przez Instytut Top Employers, w wyniku którego ocenione zostały poszczególne obszary, a ich jakość została porównana do najlepszych pracodawców na rynku.

Warto podkreślić, że tytuł Top Employer otrzymaliśmy w tym roku na dwóch poziomach – jako Baxter Polska, ale również jako Baxter na poziomie całej Europy.

Jak opisałabyś kulturę organizacyjną firmy Baxter?

Jesteśmy miejscem pracy otwartym na ludzi i ich opinie. Lubimy ze sobą współpracować, dyskutować i wspólnie wdrażać wiele pomysłów.

Baxter to firma stawiająca na różnorodność i włączanie pracowników w toczące się procesy. Wiele z nich dzieje się bardzo szybko, co wymaga zdecydowania w działaniu i sprawnego podejmowania decyzji.

Dlatego Baxter bardzo ceni odwagę i pozytywne nastawienie do innowacji, zmian i toczących się transformacji (rozbudowa naszego portfolio, akwizycje, transformacja cyfrowa), które pozwalają nam się nieustannie rozwijać. Warto podkreślić również elastyczność, jaką dajemy naszym pracownikom w kontekście modelu pracy, tak aby dostosować tryb pracy do potrzeb biznesowych, ale też osobistych.

Jak wygląda rozwój zawodowy w strukturach Baxter?

Podejście do rozwoju w Baxter jest szerokie – mówimy raczej o "career rockwall" niż o "career ladder", czyli o różnych kierunkach rozwoju aniżeli skupianiu się wyłącznie na ścieżce pionowej.

Angażujemy również naszych pracowników w dzielenie się wiedzą. Jednym z ciekawych przykładów takiego działania jest Akademia Biznesu, której druga edycja właśnie trwa. Dodatkowo wszyscy pracownicy mogą aplikować wewnętrznie na nowo otwierane stanowiska. Każdy pracownik Baxter omawia również ze swoim przełożonym indywidualny plan rozwoju. To działa, bo w zeszłym roku ponad 10% pracowników awansowało lub zmieniło rolę w ramach Baxter.

A co z Waszego punktu widzenia jest najsilniejszym elementem firmy Baxter jako "Best place to work"?

Anna Piwowarska i Sławomir Baran, Senior Talent Acquisition Partners: – Atmosfera, otwartość, bliska współpraca z biznesem, realny wpływ na decyzje. Ponadto niezwykle ważnym elementem jest tzw. "can do attitude" – każdy pomysł jest rozpatrywany i w firmie nie ma barier, które powodowałyby, że z danych pomysłów na usprawnienia musielibyśmy rezygnować.

Bazując na Waszym doświadczeniu w rekrutacjach do różnych organizacji, opowiedzcie o tym, czym Baxter wyróżnia się na tle innych firm.

Baxter jest organizacją międzynarodową, co daje możliwość współpracy z koleżankami i kolegami z różnych krajów jak również na co dzień pracownicy mają możliwość realizować zadania na poziomie krosfunkcyjnym. W Polsce jesteśmy firmą średniej wielkości, gdzie panuje atmosfera szacunku i zaufania oraz dużej otwartości na współpracę.

Wyróżnia nas również podejście managerów do procesów rekrutacji, którzy widząc potencjał kandydata, chcą zainwestować w daną osobę i rozwinąć ją pod kątem danej roli, nawet jeśli jeszcze nie ma w niej pełnego doświadczenia. Dodatkowo, organizacja bardzo indywidualnie podchodzi do sytuacji każdego kandydata, a zespół HR oraz Rewards starają się zaproponować rozwiązanie dopasowane do danych potrzeb i oczekiwań.

Sławku, dołączyłeś do Baxter stosunkowo niedawno. Opowiedz o swoim doświadczeniu związanym z tzw. onboardingiem, czyli wdrożeniem do organizacji i do Twojej roli.

Sławomir Baran, Senior Talent Acquisition Partner: – Ogromnym atutem onboardingu jest "buddy", czyli osoba, która pomaga we wdrożeniu i pokazuje organizację – w moim przypadku to jest właśnie Ania Piwowarska. Dla mnie ważny jest bezpośredni kontakt, między innymi z osobami z HR, które tłumaczą i odpowiadają na pytania dotyczące benefitów, systemu pracy, przebiegu procesu onboardingu i innych aspektów związanych z zatrudnieniem.

Agendę pierwszych dni dostałem jeszcze przed zatrudnieniem, co pozwoliło mi poczuć się zaopiekowanym. Wyjątkowe było również spotkanie z naszym GM, Krzysztofem Popławskim, który w bardzo ciekawy sposób pokazał cały przekrój działań organizacji, wytłumaczył misję i wizję firmy.

Zdecydowanie mocnym punktem jest tzw. personal touch, czyli przedstawienie w komunikacji do całej organizacji każdej z nowych osób. Mimo że obecnie nie widzimy się wszyscy w biurze, każdy pracownik może przywitać się z nową osobą i dowiedzieć się czegoś o niej.

Jak wygląda proces rekrutacji w Baxter? Czego mogą spodziewać się aplikujący kandydaci?

Anna Piwowarska i Sławomir Baran, Senior Talent Acquisition Partners: – W Baxter dążymy do upraszczania procesów rekrutacji i staramy się zapewnić kandydatom dobre doświadczenie. Kandydaci mogą w łatwy sposób aplikować poprzez różne kanały, między innymi naszą stronę karier https://www.baxter.com/careers lub portal LinkedIn.

Kandydatów czekają maksymalnie dwa spotkania rekrutacyjne (czasem jest to tylko jedno spotkanie), podczas których kandydaci mogą poznać swojego potencjalnego przełożonego oraz zadać pytania reprezentantom HR. Kładziemy nacisk na to, aby proces rekrutacji był przeprowadzony sprawnie i aby kandydaci w miarę szybko otrzymywali informację zwrotną.

Co Waszym zdaniem ma do zaoferowania nowo budowana organizacja finansowa Baxter Business Services osobom chcącym rozwijać swoją ścieżkę zawodową właśnie w obszarze finansowym?

Baxter nie buduje typowego SSC/BPO, a otwiera centrum finansowe Baxter Business Services będące integralną częścią biznesu. Centrum mieści się w tym samym miejscu, gdzie nasze główne biuro, czyli na ul. Kruczkowskiego. W tym samym budynku zlokalizowane są inne zespoły Baxter (regionalne i lokalne). Organizacja bardzo poważnie podeszła do projektu budowy centrum, przyłączając się do istotnych partnerów dla branży finansowej (ABSL oraz ACCA).

Istotnym elementem jest czas, w którym budowana jest struktura Baxter Business Services, czyli pandemia oraz ogromna konkurencja na rynku SSC/BPO/GBS. Dzięki temu możemy reagować na nowe potrzeby rynku oraz nie powielać schematów, a stworzyć unikalne środowisko pozwalające na rozwój w finansach.

Jak oceniacie możliwości współpracy na poziomie międzynarodowym w firmie Baxter?

Dzięki temu, że zespoły Baxter zlokalizowane w Warszawie odpowiadają za wsparcie całego regionu EMEA, w tym ECEMEA, współpraca na poziomie międzynarodowym odbywa się tu praktycznie przez cały czas. Linie raportowania naszych pracowników wielokrotnie wykraczają poza Polskę, a dodatkowo duża część pracowników ma również koleżanki i kolegów z zespołu zlokalizowanych za granicą, w związku z tym codzienna komunikacja w językach obcych i za pośrednictwem narzędzi do komunikacji wirtualnej jest u nas standardem. Najczęstsze kontakty nasi pracownicy mają ze współpracownikami z USA, Szwajcarii i Dublina, jednak nasi partnerzy biznesowi zlokalizowani są w całej Europie, m.in. w Niemczech, Francji, Beneluxie czy UK.

Na koniec wspomnijmy o priorytetach dla Baxter w Polsce na nadchodzący rok z perspektywy szefa HR.

Justyna Betta, Senior HR Manager Central Europe:

W Baxter przyświecają nam cztery kluczowe wartości: szybkość, odwaga, współpraca i upraszczanie. Na poziomie liderskim staramy się co dzień dawać przykład szybkiego, odważnego i skutecznego działania, co przekłada się na realizację wielu projektów i doskonałe wyniki w zakresie dostarczania naszych coraz to bardziej innowacyjnych rozwiązań pacjentom. Krótko mówiąc, stawiamy sobie wysoko poprzeczkę i ambitnie realizujemy cele.

Także ten rok będzie dynamiczny i pełen pozytywnych zmian. Dołączają do nas nowe koleżanki i koledzy z firmy Hillrom, a także zatrudnimy ponad 120 osób w tworzonych obecnie strukturach Baxter Business Services. Nieustannie też powiększamy zespoły regionalne, które wspierają różne obszary działania firmy na całą Europę i region EMEA.

Nasze biuro wciąż się rozrasta, ale dobra wiadomość jest taka, że nadal pozostajemy we wspaniałej lokalizacji, jaką jest Powiśle.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Artykuł powstał we współpracy z Baxter Polska
KOMENTARZE
(10)
never again
4 miesiące temu
Pięknie nic nie znaczące korporacyjne slangi, a prawda jest taka, że pracowałam.... i nie polecam właśnie ze względu na atmosferę, która tutaj w artykule jest tak wychwalana.
epul
4 miesiące temu
stek komunałów dla korposzczurów. Niczego konkretnego. Ohyda
Lekarz
4 miesiące temu
Mogę iść na Prezesa 200 000.00 Euro miesięcznie.
Nina
4 miesiące temu
to czym ta firma się zajmuje, bo z tego bełkotu nie wynika ?
memo
4 miesiące temu
bla,bla,bla i tylko bla,bla,bla