Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|

Biedronka lub Lidl? Polacy coraz chętniej wybierają inne sklepy

12
Podziel się:

Biedronka? Lidl? Polacy nie są lojalnymi klientami. Zakupy robimy przede wszystkim tam, gdzie nam się opłaca. Chociaż sieć sklepów należąca do Jeronimo Martins jest liderem rynku, jeżeli chodzi o odwiedzalność, to jednak jej dystans od grupy pościgowej się kurczy.

Biedronka lub Lidl? Polacy coraz chętniej wybierają inne sklepy
Lidl i Biedronka to liderzy na polskim rynku. Jednak grupa pościgowa coraz bardziej się do nich zbliża (money.pl, Rafał Parczewski)

Z raportu firmy technologicznej Proxi.cloud oraz UCE RESEARCH - który opisuje portal next.gazeta.pl za MondayNews.pl - wynika, że spadła lojalność klientów w stosunku do całego segmentu dyskontów. Autorzy raportu przeanalizowali zachowania blisko 840 tys. konsumentów, którzy odbyli niemal 8,5 mln wizyt w prawie 4 tys. sklepów. Zbadali w ten sposób udział danej sieci handlowej w łącznym ruchu w dyskontach.

Z badania wynika, że w drugim kwartale 2021 roku Biedronka odpowiadała za 63,6 proc. wszystkich wizyt w dyskontach. Na drugim miejscu był Lidl (26 proc.), dalej Netto (8 proc.) i Aldi (2,4 proc.).

Przewaga Biedronki jest niekwestionowana, jednak mimowolnie topnieje. Jeszcze w analogicznym okresie rok wcześniej jej udział wyniósł 64,6 proc., podczas gdy Lidla - 25,4 proc., Netto - 7,7 proc., a Aldi - 2,3 proc.

Zobacz także: Zaskakująca propozycja "Solidarności". Ma zmobilizować pracowników handlu

Jak zwraca uwagę Mateusz Chołuj z Proxi.cloud, sytuację na polskim rynku może znacząco zmienić przewidywana ekspansja sieci Netto.

- Biedronka utrzyma pierwszą pozycję, choć intensywna konkurencja spowoduje zmniejszenie się dystansu między poszczególnymi sieciami. Portugalskich sklepów jest dużo, w tym roku komunikowano o ponad 3150. To niekwestionowany lider sprzedażowy, jak i w zakresie wyboru strategii rynkowej - komentuje wyniki raportu dr Andrzej Maria Faliński, ekspert rynku retailowego, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego, cytowany przez next.gazeta.pl.

Raport wskazuje też wskaźnik penetracji rynku. Dzięki temu wiemy, jaka część klientów wszystkich dyskontów była chociaż raz w sklepie danej sieci. Badanie to nie wyklucza tego, że konsument mógł odwiedzić sklepy kilku marek - udziały wszystkich nie sumują się do 100 proc.

Badanie wskazuje, że liderem jest Biedronka z penetracją rynku na poziomie 89,1 proc. (rok wcześniej - 87,8 proc.). Następnie jest Lidl - 59,5 proc. (53,6 proc.), Netto - 22,3 proc. (19,5 proc.), a także Aldi - 9,8 proc. (7,6 proc.).

- Na rynku panuje bardzo ostra konkurencja. Trwa stałe przyciąganie klienta. Zawsze więc można poszukiwać skutecznie ciekawej oferty, niższej ceny, promocji itp. Natomiast lojalność klienta najczęściej wynika z nieistnienia alternatyw lub wyraźnej przewagi w zakresie atrakcyjności. Tego w Polsce, szczególnie w segmencie dyskontowym, nie ma - stwierdza dr Andrzej Maria Faliński, cytowany przez portal.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(12)
Xdd
3 lata temu
Lepszy Lidl.
Na wolne pole
3 lata temu
W Biedronce kiedyś byłem ,w Lidlu jeszcze nie i nie zamierzam.Jest dużo naszych sklepów z lepszą jakością.
Mike
3 lata temu
Już dawno mi się "przejadla" ta cała biedronka z 10lat temu
Sabina
3 lata temu
UWAZAJCIE NA WPROWADZAJĄCE W BLAD CENY W BIEDRONCE, NABIJANIE" NIBY PRZYPADKIEM" PRODUKTOW- SPRAWDZAJCIE PARAGONY PRZED ODEJSCIEM OD KASY. NAGMINNIE PROBUJA NACIAGNAC KLIENTOW. CO CIEKAWE, ZAWSZE MYLA SIE NA NIEKORZYSC KLIENTA. OMIJAC BIEDRONKE SZEROKIM LUKIEM.
Wyrocznia
3 lata temu
Przecież biedrona to największy złodziej,zwłaszcza na coraz mniejszej wadze za tą samą cenę