Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|

Burza w sprawie Terminalu Zbożowego. Port Gdynia odpowiada

11
Podziel się:

Dzierżawa portu zbożowego na 30 lat konsorcjum Szczecin Bulk Terminal powiązanemu z holenderską Grupą Viterra wywołała burzę. Zarówno posłowie KO, jak i minister rolnictwa i rozwoju wsi w rządzie Morawieckiego sprzeciwiają się tej dzierżawie i chcą unieważnienia przetargu.

Burza w sprawie Terminalu Zbożowego. Port Gdynia odpowiada
Port Gdynia (GETTY, Anadolu Agency)

Zarząd Morskiego Portu Gdynia wydał ostry komunikat, w którym podkreślił, że wszelkie wezwania do unieważnienia tego postępowania, które pojawiają się w przestrzeni publicznej, są niezwykle szkodliwe i niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa - pisze portal biznes.trojmiasto.pl.

- Przeprowadzenie publicznego przetargu na dzierżawę terminalu zbożowego było bezwzględnym warunkiem zachowania dofinansowania ze środków UE na przebudowę nabrzeży i pogłębienie basenów w Porcie Gdynia. Terminal będzie miał publiczny charakter (dostępny dla każdego podmiotu zainteresowanego przeładunkiem), co gwarantują zapisy umowy obwarowane karami łącznie z możliwością wypowiedzenia umowy przez Port - informuje ZMPG.

Ta odpowiedź jest reakcją na zarzuty, które padły ze strony różnych grup politycznych, począwszy od posłów KO, poprzez członków sejmowej komisji, a na przedstawicielach rządu premiera Morawieckiego kończąc.

Politycy nawoływali do unieważnienia przetargu, podkreślając, że terminal musi być w rękach polskich, musi być w rękach podmiotu z udziałem większościowym Skarbu Państwa.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Jak wyjść z kryzysu? Co dalej z rynkiem fotowoltaiki w Polsce? - Dawid Zieliński - Biznes Klasa #8

Jak przypomina portal biznes.trojmiasto.pl, rozwój nowej infrastruktury Terminalu Zbożowego jest możliwy dzięki wsparciu finansowemu z funduszy unijnych, co sprawia, że proces przetargowy na dzierżawę musi być prowadzony w sposób transparentny i otwarty.

W ubiegłym tygodniu sejmowa komisja rolnictwa i rozwoju wsi wezwała do unieważnienia postępowania dotyczącego wydzierżawienia Terminalu Zbożowego w Porcie Gdynia. Na początku listopada tego roku zakończył się przetarg na dzierżawę, a najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum Szczecin Bulk Terminal wspólnie z warszawskimi firmami doradczymi Tapini i Ribera - informuje lokalna prasa.

Szczecin Bulk Terminal to firma, która od wielu lat prowadzi terminal towarów masowych w Szczecinie, nie jest więc nowym graczem na polskim rynku. Spółka ta jest powiązana z holenderską Grupą Viterra, międzynarodowym koncernem specjalizującym się w handlu, magazynowaniu, przeładunku i transporcie produktów zbożowych. Viterra Polska, będąca częścią Grupy Viterra, jest obecna na polskim rynku od 1997 roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(11)
aaa
miesiąc temu
a co z dzierżawa na 30 lat dla Chin
Pomorskie
2 miesiące temu
Dziwne przecież większość spółek skarbu państwa chcą sprywatyzować a teraz nie spodoba się chyba że chcieli tak sprywatyzować jak grad stocznie to zeczywiscie jest różnica
Przewał
2 miesiące temu
Będzie jak Eureko i PZU?
Szatan Królem...
2 miesiące temu
Jak coś należy do skarbu państwa to znaczy nie należy do nikogo i jest rozkradane przez wszystkich którzy mogą to robić .
Kazimierz
2 miesiące temu
Wzięli pieniądze od kolchoznikow więc niedziwcie się że muszą tańczyć jak oni nam grają,niema nic za darmo. Obiad kosztuje