Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MLG
|

CPK za cztery lata? Rząd stawia sprawę jasno. "To są bajki"

78
Podziel się:

Według zapewnień byłej władzy Centralny Port Komunikacyjny miał być oddany do użytku za cztery lata, w 2028 r. - To są bajki - zdecydowanie powiedział w czwartek na antenie Radia ZET Maciej Lasek, pełnomocnik rządu ds. CPK.

CPK za cztery lata? Rząd stawia sprawę jasno. "To są bajki"
Pełnomocnik rządu ds. CPK Maciej Lasek (PAP, Tomasz Gzell)

Maciej Lasek powiedział, że przede wszystkim nie jest sceptyczny co do samej inwestycji, ale jest sceptyczny do fatalnego prowadzenia tej inwestycji. Dodał, że rozpoczął się już proces audytu.

Co dalej z CPK? "Nierealny harmonogram"

Zapytany, czy już można wskazać jakiekolwiek wnioski, odpowiedział, że tak.

- Nierealny harmonogram. Poniżej 1 proc. jest prawdopodobieństwo, że spółka utrzymałaby się w ustalonym harmonogramie i mówią to ludzie, którzy w spółce pracują od lat. Założono, że to lotnisko będzie budowane przy skróceniu wszystkich możliwych decyzji. Sześć dni w tygodniu, na dwie zmiany, zero ryzyk, zero protestów - powiedział w Radiu ZET Maciej Lasek.

- Zewnętrzna firma, która przygotowywała na początku harmonogram, w 2019 roku zaproponowała, że lotnisko powstanie w 2030. Co zrobiła spółka? Zamówiła kolejną ekspertyzę, "dajcie nam taką ekspertyzę, żebyśmy mogli zakomunikować, że będzie 2027-2028" - mówił Maciej Lasek.

Przypomnijmy, że ponad tydzień temu na konferencji prasowej Donald Tusk zasugerował, że wybudowanie CPK może kosztować od 160 mld zł do nawet 600 mld zł.

- Debata o przerwaniu budowy Centralnego Port Komunikacyjny jest bez sensu. PiS tej budowy przecież nawet nie zaczął - ocenił w środę premier Donald Tusk. "Równie dobrze można dyskutować o jakości elektrycznych aut Izera" - dodał

Przyszłość Centralnego Portu Komunikacyjnego ma być jednym z tematów Rady Gabinetowej, którą prezydent Andrzej Duda zwołał na 13 lutego.

Rewolucja kadrowa w CPK stała się faktem

Rada nadzorcza Centralnego Portu Komunikacyjnego powołała do zarządu spółki Dariusza Kusia - poinformowała w poniedziałek spółka. Jednocześnie pełnomocnik rządu ds. CPK Maciej Lasek powołał do rady nadzorczej Zbigniewa Szafrańskiego.

19 stycznia rada nadzorcza CPK odwołała Mikołaja Wilda z funkcji prezesa spółki i Radosława Kantaka, członka zarządu ds. inwestycji kolejowych. Jednocześnie przewodniczący rady nadzorczej Filip Czernicki został oddelegowany na okres trzech miesięcy do pełnienia funkcji prezesa. W zarządzie pozostał Andrzej Alot, który odpowiada za sprawy finansowe.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma być wybudowany port lotniczy. W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które mają umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(78)
LuxFerre
2 dni temu
Brednie. Chińczycy zbudowaliby w 3 miesiące. W Eurokołchozie, gdybyśmy chcieli wystarczyłyby 2-3 lata.
Obserwator
3 dni temu
Patrząc tak obiektywnie na jegomościa Laska ten człowiek opowiada co pół godziny coś innego. Nie będę się nawet wypowiadał o poziomie intelektualnego rozgarnięcia tego osobnika po lekturze jego pomysłów rozbudowy Okęcia do 2030 i jego zamknięcia po paru latach. Takich głupot to nawet nie wygaduje człowiek w stanie upojenia kwasem siarkowym momencie utraty przecież on kompromituje i rząd i siebie i cały kraj. Dopiero biegał za banerami pt Stop CPK . Jak taki ktoś może być choć odrobinę wiarygodny. Pytany o to gdzie można te wszystkie analizy przeczytać przybiera minę …cóż kultura mi nie pozwala opisać tego w sposób odpowiedni.
lodd
3 miesiące temu
Gdyby nawet kosztował o 700 mld DOLARÓW to i tak ekonomicznie i finansowo wyjdziemy na tym z wielkim zyskiem. Niech pan premier posłucha nie ekspertów rządowych tak jak robił PiS tylko niezależnych z UNIWERSYTETÓW, prezesów linii lotniczych byłych i obecnych. Wiem i to widać, że niektóre państwa dążą aby nie powstało duże lotnisko CARGO bo to są ogromne. Ja pochodzę z okolic Rzeszowa i powiem panu, że z lotniska regionalnego nie zrobi się HUBU na dużą skalę. LOTNISKA REGIONALNE SAME SOBIE ZAGRAŻAJĄ I SZKODZĄ. Potrzebne są ogromne lotniska. Dlaczego przesyłki z Chin i innych krajów nie wędrują do Polski bo się nie opłaca. Nie jestem za żadną partią, mam 20 lat i powiem panu tak jeśli nie wybuduje pan CPK, oraz nie zbuduje HUBÓW lotniczo-logistycznych to będzie ogromny błąd. ---> PRZYSZŁOŚĆ A NIE PRZESZŁOŚĆ. Polska może być pięknym bogatym krajem wystarczy wprowadzić konstytucję Szwajcari tzn. działać ja one niskie podatki, dużo inwestycji, dużo firm. Ale wątpie, bo każdy polityk patrzy na stołem i dobro koło siebie. Ale ludzie to mądry naród tylko w nie w porę się obudzą.
Miejscowy
3 miesiące temu
Jest nowy port w Radomiu może tam go powiększymy i zróbmy mega lotnisko jest tam nawet autostrada są szyny i to chyba pomysł polityków PiS. Przynajmniej tam zostały wbite łopaty.
Realista
3 miesiące temu
Do zwolenników CPK martwcie się o atak Putina i jak tworzyć mocną armię a nie o lotnisko które pierwsze w razie wojny zostanie rozwalone
...
Następna strona