Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
PGO
|
aktualizacja

Działania Play pod lupą UOKiK. Chodzi o kary za nieopłacenie abonamentu

93
Podziel się:

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko spółce P4 - operatorowi sieci Play. Zarzut dotyczy karania konsumentów utratą rabatu za e-fakturę, gdy nie opłacili oni w terminie abonamentu lub innych opłat wskazanych na rachunku - przekazał UOKiK w środę w komunikacie prasowym.

Działania Play pod lupą UOKiK. Chodzi o kary za nieopłacenie abonamentu
UOKiK wszczął postępowanie przeciwko operatorowi sieci Play (East News, Wojtek Laski)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podał, że abonenci sieci Play, którzy zrezygnowali z papierowych faktur, mogą skorzystać z rabatu za e-fakturę i terminowe płatności. Wynosi on 5 zł miesięcznie. Regulaminy promocji przewidują utratę tej zniżki na kolejnej fakturze, gdy konsument spóźni się z płatnością za poprzednią.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Czy warto kupić smartfon Zenfone 9?

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko operatorowi sieci Play

Na fakturach oprócz abonamentu uwidocznione są m.in. opłaty z tytułu różnych usług dodatkowych - nieuiszczenie ich w terminie także powoduje, że zniżka przepada. Konsument ponownie uzyskuje rabat, dopiero gdy uiści zaległe płatności oraz terminowo opłaci aktualną e-fakturę. Jeśli tego nie zrobi, to po raz kolejny nie otrzyma zniżki. Niezależnie od tego spółka może naliczać konsumentom odsetki za opóźnienie.

Utrata rabatu za nieopłacenie faktury w terminie ma charakter kary umownej. Tymczasem, zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego, przedsiębiorcy mogą zastrzegać tego rodzaju sankcje jedynie w przypadku zobowiązań niepieniężnych. Dlatego wszcząłem postępowanie przeciwko P4 - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

W ocenie UOKiK taka praktyka może naruszać zbiorowe interesy konsumentów. Operator zastrzegł sobie możliwość podwójnego karania abonentów, którzy nie uiszczają płatności w terminie. Po pierwsze, poprzez odsetki za opóźnienie. Po drugie, poprzez utratę rabatu, którego wysokość może przewyższać dozwolone prawem w takiej sytuacji odsetki.

Spółka może odnosić też dodatkową korzyść - nadal nie ponosi kosztów związanych z wystawianiem i wysyłką papierowych faktur, chociaż abonent stracił zniżkę z tego tytułu. Konsumenci w przypadku utraty rabatu z powodu nieterminowej płatności zwykle nie wycofują zgody na e-fakturę.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(93)
Doprowadzają ...
2 miesiące temu
Mi play bezprawnie jak kryminaliści jacyś (ludzie tam pracujący) specjalnie nie zakańczali umowy którą ja zakończyłam. Pół roku sobie tak wymyślali sami siebie okłamywali itd. aż w końcu zamknęli po wielu wymianach pism, ale następnie przenieśli sami nielegalnie numer do USŁUGI na KARTĘ ( co też jest umową) której ja nie zawierałam i nie wyrażałam zgody. Play stał się firmą krzakiem olewającym prawo konsumenta i polskie a więc działa przeciwko jednostce wypinając się schematem tez nielegalnym czyli pozycja wielkiej korporacji przeciwko małemu konsumentowi. To nie jest już taki play jak kiedyś. Jakby byli nie stąd nagle.
Koniec zabawy
rok temu
robią dokładnie ten sam proceder co kiedyś robiła vectra np. mi ale jest tego wiele więcej nawet wyłudzają nielegalnie pracownicy zakończenie umowy niezgodnie z prawem polskim. Żeby dłużej płacić za abonament o miesiąc przy tym jak klient zakończył umowę w czasie wcześniejszym bo miał powody . To jest taka firma przyjazna konsumentowi że hoho
Polak
rok temu
Jak ktoś nie płaci w terminie to powinien ponosić tego konsekwencje. Operator powinien automatycznie wyłączać e-fakturę i wysyłać wezwanie do zapłaty. Wtedy byłoby zgodnie z głupim prawem chroniącym przestępców.
S.K
rok temu
Nie ma sie co dziwić play to najlepszy klient tvn-u
Robo
rok temu
BizneSSmani Play i komentarz pseudo Gość to ich bizneSSman
...
Następna strona