Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

Fabryka Toyoty pod Petersburgiem zmieniła właściciela. Jest już pod kontrolą Kremla

Podziel się:

Fabryki Toyoty pod Petersburgiem trafiły pod kontrolę państwowego instytutu motoryzacyjnego, które podlega rosyjskiemu ministerstwu przemysłu i handlu. Zakłady japońskiego giganta mogą teraz trafić do koncernu zbrojeniowego Ałmaz-Antiej, który jednak wkracza na rynek e-mobilności.

Fabryka Toyoty pod Petersburgiem zmieniła właściciela. Jest już pod kontrolą Kremla
Centrum Toyoty w Moskwie (GETTY, SOPA Images)

Fabryka Toyota Motor we wsi Szuszary pod Petersburgiem została wykupiona przez Centralny Instytut Badań Naukowych Samochodów i Silników Samochodowych (NAMI), czyli państwową jednostkę podległą rosyjskiemu ministerstwu przemysłu i handlu.

"Przedsiębiorstwo przeszło na własność wraz z wyposażeniem i gruntami. Ministerstwo pracuje nad możliwością jak najszybszego wznowienia produkcji w zakładzie" - głosi komunikat resortu cytowany przez "Kommiersant".

Co ciekawe, źródła rosyjskiego dziennika twierdzą, że byłe japońskie zakłady w następnym kroku przejmie rodzima firma. Jako potencjalnego nabywcę wskazują na koncern zbrojeniowy Ałmaz-Antiej. Specjalizuje się on w broni rakietowej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Dlaczego elektryków na drogach jest tak mało? "Jedna rzecz jest kluczowa dla sukcesu"

Rosyjski koncern zbrojeniowy na rynku samochodów elektrycznych

Zaznaczmy, że koncern zbrojeniowy od kilku lat zaczął wchodzić również na rynek aut elektrycznych. We wrześniu 2022 r. - na Międzynarodowym Forum Gazowym w Petersburgu - zaprezentował dwa nowe modele. Chodzi o elektryczną furgonetkę i crossover coupe.

W tym samym miesiąc Toyota ogłosiła zaprzestanie produkcji samochodów w Rosji. Była to ostateczna odpowiedź na agresję zbrojną reżimu Władimira Putina na Ukrainę. Zakłady pod Petersburgiem zbudowano w 2007 r. Po wybuchu wojny produkcja została w nim wstrzymana.

Z fabrykami Toyoty dzieje się to samo, co wcześniej stało się z infrastrukturą wielu innych zagranicznych producentów samochodów, którzy działali w Rosji przed wojną w Ukrainie. W ręce NAMI (a następnie rosyjskiej firmy motoryzacyjnej) przeszły m.in. zakłady Nissana.

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
motoryzacja
Toyota
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl