Sukces polskiego lotniska. Wybrał je spożywczy gigant z Emiratów

Port lotniczy Olsztyn-Mazury i krajowy oddział Lulu International, czyli giganta spożywczego z Bliskiego Wschodu, rozszerzają współpracę - donosi next.gazeta.pl. To kontynuacja umowy z 2023 r.

Port lotniczy Olsztyn-Mazury postawił na lotnicze cargoPort lotniczy Olsztyn-Mazury postawił na lotnicze cargo
Źródło zdjęć: © East News | Jaroslaw Sender
Marcin Walków

Y International Polska, czyli krajowa spółka z grupy Lulu International, zajmuje się handlem detalicznym, dystrybucją żywności, importem i eksportem oraz logistyką i przetwórstwem społecznym. Na mocy kolejnego już porozumienia, które będzie obowiązywało przez dwa lata, lotnisko Olsztyn-Mazury zostało w naszym kraju wyłącznym partnerem Y International w Polsce w zakresie obsługi lotniczego cargo oraz eksportu do krajów Zatoki Perskiej.

Olsztyn-Mazury stawia na lotnicze cargo

Współpraca ta została zapoczątkowana w 2023 r. O jej kulisach w wywiadzie dla money.pl opowiadał prezes Wiktor Wójcik.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Płatności to ostatni bastion suwerenności. Czy Polska obroni się przed dominacją Big Techów?

- Wozimy towary do sieci sklepów LuLu, a także innych za pośrednictwem dystrybutorów. I są to produkty w większości wyprodukowane na Warmii i Mazurach. To nabiał, mięsa, kawior z jesiotra spod Olsztyna, który przez Dubaj eksportowany jest na świat. W sezonie przez nas przechodzi kilkadziesiąt ton borówki amerykańskiej do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Bahrajnu, Kuwejtu - wyjaśniał w rozmowie z nami.

I choć z Olsztyna nie latają samoloty cargo, ani tzw. belly cargo, czyli ładunki przewożone pod pokładem samolotów pasażerskich, port Olsztyn-Mazury obsługuje tzw. RFS, czyli lotnicze cargo przewożone ciężarówkami.

- Producent przywozi do naszego portu lotniczego, albo my sami przywozimy (w zależności od umowy), towar, który ma zostać wyeksportowany. U nas jest przygotowywana cała dokumentacja, a także bezpieczny łańcuch dostaw (na przykład odpowiednia temperatura przez cały transport), kontrola bezpieczeństwa. Taki ładunek trafia do kontenera, jest plombowany i ciężarówkami wywożony jest na Lotnisko Chopina w Warszawie, gdzie nie musi już przechodzić tych samych procedur, czekać w kolejce, tylko może trafić prosto do ładowni samolotu. Mamy współpracę z LOT Cargo, Emirates Skycargo, firmami obsługi naziemnej - dodał Wójcik.

Wybrane dla Ciebie
Bezalkoholowe piwo i wino mają być droższe. Oto ile zarobi państwo
Bezalkoholowe piwo i wino mają być droższe. Oto ile zarobi państwo
Ukraińska spółka planuje wydobycie węgla w Polsce. Oto szczegóły
Ukraińska spółka planuje wydobycie węgla w Polsce. Oto szczegóły
Tak Putin odwdzięcza się sojusznikom. Dane są ukrywane
Tak Putin odwdzięcza się sojusznikom. Dane są ukrywane
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Oto na jakie pieniądze mogła liczyć
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Oto na jakie pieniądze mogła liczyć
Kurierzy toną w długach. Eksperci tłumaczą: syndrom darmowej paczki
Kurierzy toną w długach. Eksperci tłumaczą: syndrom darmowej paczki
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta