Sukces polskiego lotniska. Wybrał je spożywczy gigant z Emiratów

Port lotniczy Olsztyn-Mazury i krajowy oddział Lulu International, czyli giganta spożywczego z Bliskiego Wschodu, rozszerzają współpracę - donosi next.gazeta.pl. To kontynuacja umowy z 2023 r.

Port lotniczy Olsztyn-Mazury postawił na lotnicze cargoPort lotniczy Olsztyn-Mazury postawił na lotnicze cargo
Źródło zdjęć: © East News | Jaroslaw Sender
Marcin Walków

Y International Polska, czyli krajowa spółka z grupy Lulu International, zajmuje się handlem detalicznym, dystrybucją żywności, importem i eksportem oraz logistyką i przetwórstwem społecznym. Na mocy kolejnego już porozumienia, które będzie obowiązywało przez dwa lata, lotnisko Olsztyn-Mazury zostało w naszym kraju wyłącznym partnerem Y International w Polsce w zakresie obsługi lotniczego cargo oraz eksportu do krajów Zatoki Perskiej.

Olsztyn-Mazury stawia na lotnicze cargo

Współpraca ta została zapoczątkowana w 2023 r. O jej kulisach w wywiadzie dla money.pl opowiadał prezes Wiktor Wójcik.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Płatności to ostatni bastion suwerenności. Czy Polska obroni się przed dominacją Big Techów?

- Wozimy towary do sieci sklepów LuLu, a także innych za pośrednictwem dystrybutorów. I są to produkty w większości wyprodukowane na Warmii i Mazurach. To nabiał, mięsa, kawior z jesiotra spod Olsztyna, który przez Dubaj eksportowany jest na świat. W sezonie przez nas przechodzi kilkadziesiąt ton borówki amerykańskiej do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Bahrajnu, Kuwejtu - wyjaśniał w rozmowie z nami.

I choć z Olsztyna nie latają samoloty cargo, ani tzw. belly cargo, czyli ładunki przewożone pod pokładem samolotów pasażerskich, port Olsztyn-Mazury obsługuje tzw. RFS, czyli lotnicze cargo przewożone ciężarówkami.

- Producent przywozi do naszego portu lotniczego, albo my sami przywozimy (w zależności od umowy), towar, który ma zostać wyeksportowany. U nas jest przygotowywana cała dokumentacja, a także bezpieczny łańcuch dostaw (na przykład odpowiednia temperatura przez cały transport), kontrola bezpieczeństwa. Taki ładunek trafia do kontenera, jest plombowany i ciężarówkami wywożony jest na Lotnisko Chopina w Warszawie, gdzie nie musi już przechodzić tych samych procedur, czekać w kolejce, tylko może trafić prosto do ładowni samolotu. Mamy współpracę z LOT Cargo, Emirates Skycargo, firmami obsługi naziemnej - dodał Wójcik.

Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują