Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Paweł Orlikowski
|
aktualizacja

Gillette przynosi miliardowe straty. Mężczyźni się nie golą

124
Podziel się:

Procter & Gamble chwali się wynikami finansowymi, są lepsze od oczekiwań analityków. Jednak marka Gillette przynosi spółce straty i to w miliardach dolarów.

Moda na zarost. Produkty Gillette nie schodzą z półek
Moda na zarost. Produkty Gillette nie schodzą z półek (123RF)

Procter & Gamble to największy na świecie producent FMCG, czyli tzw. produktów szybko zbywalnych. Spółka opublikowała właśnie wyniki finansowe, które okazały się lepsze od oczekiwań analityków. Jednak, jak informują "Wiadomości Handlowe", cieniem na sukcesie firmy kładzie się moda na zarost. Mężczyźni coraz rzadziej golą twarz, a co za tym idzie - produkty Gillette z roku na rok tracą na popularności.

W ostatnim kwartale P&G stracił na produktach do golenia 5,24 mld dol. Mimo że sprzedaż asortymentu spółki w tym czasie rosła (w zależności od kategorii) nawet dwucyfrowo, to najgorszy wynik firma osiągnęła w kategorii "uroda".

Gillette należy do Procter & Gamble od 2005 r. Spółka wykupiła markę za 57 miliardów dolarów - co było największym przejęciem w historii firmy. Jak podają "Wiadomości Handlowe", co prawda w nowych spotach reklamowych Gillette stara się przekonać do siebie młodszych konsumentów, jednak moda na zarost powoduje, że walka o wzrost sprzedaży jest bardzo trudna.

Zobacz także: Obejrzyj: Pomysł na biznes. Barber shop

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(124)
realnie jak j...
5 lata temu
Bzdury i kazdy o tym wie, Gillette placi za swoja lewakca reklame i nie zanosi sie ze beda mniej tracic. Moda na tzw drwala jest od ladnych kilku lat i jakos do tej pory nie powodowala 5,24 miliarda straty w jednym okresie rozliczeniowym dlazadnego producenta maszynek . Tak tylko przypominam zeby Gillette sie ogarnelo bo jeszcze z 2-3 takie commerciale jak poprzedni i skoncza tak ze ich akcjami bedzie mozna w piecu palic. Tak to jest jak sie atakuje swojego glownego klienta i sie go obraza , bedac producetnem latow zastapialnego produku i w dodatku w wysokiej cenie. To ze opo tej reklamie beda straty kazdy normalnie myslacy czlowiek zdawal sobie spraw,e mysle jednak ze ktos mocno nie doszacowal ile naprawde bedzie kosztowac wciskanie na sile ludziom lewackiej ideologi i szerzenie nieprawdziwego obrazu mezczyn, w szczegolnosci nie bojmy sie tego powiedziec bialych mezczyzn.
Żylet
5 lata temu
Nic nie stracili... po prostu nie zarobili. Oglupianie ludzi.
facet
5 lata temu
Żadna moda na drwala, tylko mężczyźni pamiętają, jak ich gillette w reklamach przedstawia :)
anna
5 lata temu
Nawet kobiety kupują inną markę, bo ceny macie z kosmosu za porównywalną z konkurencją jakość...
Mr.B.
5 lata temu
I nie pomagają reklamy w stylu #boyswillbeboys...
...
Następna strona