Zielona rewolucja w P&G trwa na dobre

- Procter & Gamble od dawna wpisuje w swoją strategię biznesową działania zmniejszające ślad środowiskowy firmy i jej produktów. Realizujemy je bardzo konsekwentnie w czterech głównych obszarach związanych z naszymi markami, pracownikami, społeczeństwem i łańcuchem dostaw – mówi Joanna Bohdanowicz, Dyrektor Sprzedaży w Procter & Gamble, która wzięła udział w debacie „Green retailing. Green consumer. Green revolution” podczas 12. Kongresu Rynku FMCG w Warszawie.

Obraz
Źródło zdjęć: © materiał partnera

Dwudniowy kongres pod koniec maja zgromadził w jednym miejscu ponad 1200 osób z branży handlowej, spożywczej i drogeryjnej. Reprezentanci najważniejszych firm produkujących żywność, kosmetyki i chemię gospodarczą, sieci handlowych, dostawców usług, a także eksperci, naukowcy i politycy dyskutowali o wyzwaniach i przyszłości.

Joanna Bohdanowicz, Dyrektor Sprzedaży w Procter & Gamble, została zaproszona jako ekspert rynkowy do udziału w debacie „Green retailing. Green consumer. Green revolution”. W dyskusji o zielonej rewolucji wzięli udział również przedstawiciele takich firm jak PwC, Atlanta Poland, Makro Cash and Carry Polska, Carrefour Polska i Grupy Maspex. Producenci produktów FMCG są zgodni, że obecnie warto stawiać na rozwiązania ekologiczne oraz zrównoważony rozwój.

Bohdanowicz podkreśliła, że Procter & Gamble już w 2018 roku zrewidował globalną Strategię Zrównoważonego Rozwoju Ambicja 2030. Uwzględnia ona nie tylko zaktualizowane cele zmniejszające ślad środowiskowy. Przede wszystkim kładzie nacisk na działania wspierające i inspirujące pozytywny wpływ na środowisko i zachęcające do odpowiedzialnej konsumpcji. Dodała również, że największą siłą Procter & Gamble są marki, które goszczą na co dzień w miliardach gospodarstw domowych na świecie.

- Jednym z założeń naszej strategii jest to, aby poprzez nasze produkty pomóc konsumentom żyć w sposób zrównoważony. Przykładowo, innowacje stosowane m.in. w produktach Ariel, Lenor, Vizir, czy Fairy pozwalają na mniejsze zużycie energii i wody. Jednym z naszych głównych założeń jest to, aby żadne opakowanie po produktach nie trafiało do mórz i oceanów. Cel to produkcja opakowań w całości nadających się do recyklingu. Jesteśmy na dobrej drodze, bowiem już dziś 86 proc. opakowań P&G można ponownie przetwarzać, a część z nich poddawać recyklingowi w całości - mówiła Joanna Bohdanowicz podczas kongresowej debaty.

Przedstawicielka Procter & Gamble dużo miejsca poświęciła też społecznej aktywności firmy w realizacji zielonych rozwiązań. Koncern od lat mocno angażuje się we wdrażanie innowacyjnych rozwiązań służących całemu społeczeństwu.

- Prowadzimy nieustanną edukację konsumentów dotyczącą recyklingu i poszerzamy współpracę z partnerami zewnętrznymi, aby rozwijać infrastrukturę służącą przetwarzaniu odpadów. Współpracujemy przy tym z wieloma podmiotami w branży i poza nią, nawiązujemy rożne partnerstwa. Pozwala to na tworzenie innowacyjnych rozwiązań, które są cenna dla całego społeczeństwa – dodała Bohdanowicz.

Integralną częścią zielonej rewolucji w wykonaniu P&G są pracownicy firmy. – Odgrywają niezwykle ważną rolę, dzięki której zrównoważony rozwój staje się częścią naszych planów biznesowych. Wyposażany ich w niezbędną wiedzę, szkolimy, a w zamian dostajemy od nich nowe rozwiązania i propozycje – podkreśliła Dyrektor Sprzedaży w Procter & Gamble.

P&G rozwija również nowe inicjatywy takie jak realizowane przez firmę „Global Alliance to end plastic waste”, którego rolą jest opracowanie i wdrożenie rozwiązań, które pomogą wyeliminować odpady plastikowe ze środowiska. Firma chce, aby do 2030 roku żadna z jej fabryk nie wysyłała odpadów produkcyjnych na wysypiska śmieci, taki status mają już wszystkie polskie zakłady P&G.

- W obliczu wyzwań, przed jakimi stoi społeczeństwo, takich jak galopująca konsumpcja i malejące zasoby naturalne, działania w kierunku zmniejszenia tak zwanego śladu węglowego i dążenie do rozwiązań opartych na gospodarce obiegu zamkniętego to kolejny priorytet. Ma to szczególne znaczenie w obrębie łańcucha dostaw. To również bardzo ważny obszar naszej działalności w kontekście ekologii i zrównoważonego rozwoju – zauważyła Bohdanowicz.

Wybrane dla Ciebie
Wstrząs w Hollywood. Branża obawia się przejęcia części Warner Bros przez Netflixa
Wstrząs w Hollywood. Branża obawia się przejęcia części Warner Bros przez Netflixa
Trump ogłasza: pozwolimy na wysyłanie niektórych chipów do Chin
Trump ogłasza: pozwolimy na wysyłanie niektórych chipów do Chin
Tak zacznie się nowy rok na rynku. Pracodawcy zabrali głos
Tak zacznie się nowy rok na rynku. Pracodawcy zabrali głos
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Trump uruchamia miliardy na ratunek. Oto skutek wojny na cła
Trump uruchamia miliardy na ratunek. Oto skutek wojny na cła
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025