Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
oprac.
KBB
|

Kanał Sueski to przy tym incydent. Prawdziwe problemy z dostawami zaczną się teraz

42
Podziel się

Jeśli chcesz mieć prezenty dla rodziny na święta Bożego Narodzenia, już dziś zacznij robić zakupy. To nie żart – porty na południu Chin są kompletnie zatkane. Rozładowanie kolejek, jakie się przez to utworzyły, potrwa miesiącami.

Kanał Sueski to przy tym incydent. Prawdziwe problemy z dostawami zaczną się teraz
W chińskich portach rosną hałdy kontenerów. Już dziś wiadomo, że te zatory popsują nam świąteczne zakupy. (PAP/EPA, Alex Plavevski)
bErpHLmJ

Wybuch epidemii koronawirusa w południowych Chinach zablokował porty o kluczowym znaczeniu dla światowego handlu. Już dziś wiadomo, że rozładowanie zatorów, które się przez to tworzą, będzie trwać kilka miesięcy i spowoduje niedobory towarów w okresie świątecznych zakupów.

Sześciodniowa blokada Kanału Sueskiego przez kontenerowiec Ever Given była jedynie preludium do tego, co stanie się w najbliższym czasie. Chaos zaczął się rozwijać w zeszłym miesiącu, kiedy władze w południowej chińskiej prowincji Guangdong – gdzie znajdują się jedne z najbardziej ruchliwych portów kontenerowych na świecie – zawiesiły handel wzdłuż wybrzeża, aby opanować szybki wzrost liczby przypadków COVID-19.

Sytuacja z wirusem została opanowana, ale przywrócenie równowagi w handlu potrwa miesiącami. Zamknięte porty powoli wracają do pracy, ale cały globalny handel utknął. Bo blokada portu Yantian na północ od Hongkongu spowodowała zatory w innych portach w Guangdong (Shekou, Chiwan i Nansha). Efekt domina rozlał się na cały świat – kontenerowce dosłownie tłoczą się u wybrzeży Kalifornii, bo nie mają na razie po co wracać do Chin.

bErpHLmL
Zobacz także: Nie masz OC? Kary nie unikniesz. "Maksymalnie wynosi 5,6 tys. zł"

Eksperci cytowani przez CNN podkreślają, że sytuacja jest poważna. Zamknięcie tylko jednego portu w Yantian spowodowało większy zator niż blokada Kanału Sueskiego przez pechowy kontenerowiec "Ever Given". A to odbije się na zakupach pod koniec roku – towary po prostu nie dotrą do sklepów, na pewno nie w takiej ilości, jakiej będą potrzebować klienci.

bErpHLmR

Na dodatek rosną też koszty frachtu. Według londyńskiej firmy Drewry Shipping, stawki na ośmiu głównych trasach Wschód-Zachód wzrosły w porównaniu z zeszłym rokiem. Największy skok cen nastąpił na trasie z Szanghaju do Rotterdamu – koszt dostawy kontenera wzrósł pięciokrotnie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
bErpHLnm
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(42)
miszcz Yoda
miesiąc temu
60 lat temu podczas takiej imprezy, jak Euro wokół boisk, były reklamy jakichś fordów, tomsonów, grundigów, 50 lat temu dołączyły toyoty, sony czy technicsy, 30 lat temu samsungi czy goldstary...Dziś najczęściej wyświetla się reklama Hisense, chińskiego giganta na rynku rtv/agd. Parę miesięcy temu, któryś z amerykańskich generałów ujawnił, że spora część komponentów do cuda zwanego F35 produkowana jest w Chnach. Bo taniej! I to cudo nie ma już przed Chińczykami żadnych tajemnic. Chiny są światowym hegemonem, Ameryka przegrała bitwę o tę pozycję, bez jednego wystrzału. A Europa? Eurobiurwy na początku plandemii bredziły o skracaniu łańcucha dostaw i przenoszeniu produkcji do Polski, Węgier, Ukrainy, Bułgarii itp. Co od tej pory zrobiono? NIC! I nic nie zrobią, zdychająca hybryda komunizmu i narodowego socjalizmu nie wygeneruje z siebie niczego poza klejnymi dyrektywami niszczącymi europejską gospodarkę i wspierającymi ,,mniejszości niebinarne".
Szymon H
miesiąc temu
Kupujta, kupujta kupujta! Już dziś kupujta bo Polska 2050 to bedzie argagamedon
Kiks
miesiąc temu
Polityka ktorą uprawia się tu od lat -rozwala po kolei wszystko , zostały tylko fundamenty i te wkrótce tąpną, - patrz: energetyka, to już koniec
bErpHLnn
Lech
miesiąc temu
Już próbuje się usprawiedliwić hiperinflację po mega dodrukach wszystkich walut i papierów oraz braki wszystkiego epidemią ..
Jaro Szubin
miesiąc temu
Drony w ruch
...
Następna strona