Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Marketing. Na czym polega? Co to jest marketing?

Każda firma, niezależnie od tego czym się zajmuje, musi postawić na marketing, jeśli chce zarabiać pieniądze. Sprawdź czym jest marketing i jakie jego formy są najbardziej opłacalne.

Podziel się
Dodaj komentarz
(GETTY, Artyom Geodakyan/TASS)
Marketing czyli docieranie do klienta. Na czym polega skuteczny marketing?

Definicji marketingu jest wiele. Najprostsza z nich to "zaspokajanie potrzeb i osiąganie zysków". Marketingiem nazwiemy więc wszystkie działania, które zapewniają firmie dotarcie do klientów i sprzedaż produktów czy usług.

Do działań marketingowych, oprócz najbardziej kojarzonej z marketingiem reklamy, zaliczymy też badanie rynku, opracowywanie strategii dystrybucji i strategii cenowej, oraz komunikację z rynkiem.

W zależności od kanałów komunikacji, marketing możemy podzielić na kilka różnych grup.

Marketing internetowy

To obecnie najbardziej popularny rodzaj marketingu, pełni kluczową rolę w strategiach marketingowych wielu firm.

Marketing internetowy polega przede wszystkim na budowaniu rozpoznawalności marki w internecie, wprowadzanie jej na rynek internetowy, czy komunikację z klientami w internecie.

Do narzędzi marketingu internetowego możemy zaliczyć np. reklamy Google Ads, pozycjonowanie stron WWW, czy kampanie realizowane w mediach społecznościowych.

Do marketingu internetowego zalicza się też influencer marketing, czyli działania realizowane przez osoby znane i wpływowe.

Marketing personalny

Marketing personalny to taka forma promocji marki, która ma zbudować jej przyjazny wizerunek.

Firma ma być przedstawiana jako atrakcyjna i odpowiedzialna za pracowników, dzięki czemu klienci będą ją lepiej odbierać.

Marketing sensoryczny

Marketing sensoryczny polega na oddziaływaniu wszystkie zmysły potencjalnych klientów. Formą marketingu sensorycznego może być np. odpowiednia muzyka w sklepie, która ma wzbudzić w klientach pozytywne skojarzenia.

Formą marketingu sensorycznego jest też marketing zapachowy, który polega na rozpylaniu w pomieszczeniach zapachów, które dobrze kojarzą się klientom.

Marketing polityczny

Specyficzną odmianą marketingu jest marketing polityczny, który polega na badaniach elektoratu i profilowaniu potencjalnych wyborców.

Marketingiem politycznym nazywamy też strategię promowania kandydata, która ma przekonać do niego jak największą grupę wyborców.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: marketing, reklama, handel
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
03-06-2020

taktykCzyżbyś, Ziomek, przeczytał jakiś poradnik dla komiwojażera? I odkrył te niesamowite, ekscytujące definicje?

Rozwiń komentarze (1)