Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Marcin Walków
Marcin Walków
|

Mazda zrobiła krok w stronę premium. CX-60 to dla niej przełomowy model

7
Podziel się:

- To dla nas model przełomowy. Robimy ogromny krok do przodu, bo dziś trudno być premium, nie mając samochodu tej klasy w tym segmencie - mówił Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland przy okazji premiery nowego SUV-a Mazda CX-60. Podkreślił, że w ubiegłym roku segment dużych SUV-ów wzrósł w 2021 r. o ponad 30 proc. wobec 4 proc. wzrostu całego rynku.

Mazda zrobiła krok w stronę premium. CX-60 to dla niej przełomowy model
Mazda CX-60 to największy i najmocniejszy z dotychczasowych modeli japońskiego producenta (money.pl, Marcin Walków)

Dla Mazdy model CX-60 to również szansa na zwiększenie sprzedaży wśród obecnych klientów marki. - Posiadacze Mazdy CX-5 i 6, których potrzeby się zmieniają i my chcemy za nimi podążać. Spore grono chce się na ten nowy model przesiąść - dodał Paździor.

Mazda CX-60 ma 474 cm długości, 189 cm szerokości, 168 cm wysokości. Rozstaw osi to 287 cm. Standardowa pojemność bagażnika to 570 litrów. SUV wyposażono w napęd hybrydowy plug-in na tylną oś. Pod maską czterocylindrowy silnik benzynowy 2.5 sparowany z silnikiem elektrycznym 100 kW, w zestawie z bateriami 17,8 kWh. Moc systemowa to 327 KM, moment obrotowy 500 Nm. Według producenta to wystarczy, aby od 0 do 100 km/h przyspieszyć w 5,8 s.

Mazda CX-60 to najszybszy i najmocniejszy model w ofercie marki. Naładowane akumulatory mają pozwolić na pokonanie do 63 km w trybie zeroemisyjnym.

Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo

Zobacz także: Mazda MX-30 na żywo. Ma dziwne drzwi i tylko 200 km zasięgu

Mazda CX-60 rzuca rękawicę segmentowi premium

Cennik hybrydowego modelu CX-60 rozpoczyna się od 229 tys. zł. SUV ma być oferowany również z sześciocylindrowymi silnikami benzynowymi i Diesla.

Mazda nie ukrywa, że CX-60 ma konkurować z takimi graczami jak Volvo CX-60, Audi Q5, BMW X3 czy Mercedes GLC. - Wchodzimy na boisko naszych konkurentów premium. Wolumeny tych samochodów są znaczne, co pokazuje, że w tym segmencie jest sprzedaż - podkreślił Paździor. Przypomniał, że sprzedaż hybryd plug-in to zaledwie 2 proc. dzisiejszego rynku.

Polski importer sprzedał "w ciemno" 259 egzemplarzy - tyle zamówień przyjęto jeszcze przed premierą. Plan na pierwszy rok (liczony od kwietnia do końca marca 2023 r.) to 1285 egzemplarzy. Pierwsze na polskich drogach mają pojawić się jesienią. Więcej zdjęć Mazdy CX-60 można znaleźć TUTAJ.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(7)
zwykły2
2 lata temu
Jak coś poprawią z blachami, to kto wie...
radek ppp
2 lata temu
japońskie marki nie zwalniają, toyoty i tak na razie nikt nie przebije w sprzedaży, ale europejskie są jeszcze dalej w ogonie
Arnal
2 lata temu
PHEV ma wyłącznie napęd na 4 koła Panie „dziennikarz”. Napęd na tył będą miały wersje z 6 cylindrowym silnikami, zarówno diesel jak i wersja benzynowa.
Błąd w tekści...
2 lata temu
Błąd w tekście nie ma volvo ("...jak Volvo CX-60,.."), ale jest XC60
Kaczyści to z...
2 lata temu
Jeżeli wypuszczą je z silnikami V6 to Volvo szczególnie ale i inne marki stracą wielu klientów na rzecz Mazdy bo wszystkie marki w tej klasie oferujące silniki 2 L z dwoma,trzema turbinami są do niczego a patrząc na wygląd co dla wielu jest bardzo ważne to Mazda bije większość marek na głowę . Jakość mają nie gorszą od reszty to jeżeli nie przeholują z cenami na pewno będziemy je często widywać na drogach. Szkoda że Infiniti już nie ma w Europie bo to była oprócz Lexusa chyba najlepsza marka w Europie a do tego nie tak droga jak niemieckie czy włoskie auta.