Mazda zrobiła krok w stronę premium. CX-60 to dla niej przełomowy model

- To dla nas model przełomowy. Robimy ogromny krok do przodu, bo dziś trudno być premium, nie mając samochodu tej klasy w tym segmencie - mówił Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland przy okazji premiery nowego SUV-a Mazda CX-60. Podkreślił, że w ubiegłym roku segment dużych SUV-ów wzrósł w 2021 r. o ponad 30 proc. wobec 4 proc. wzrostu całego rynku.

Mazda CX-60 to największy i najmocniejszy z dotychczasowych modeli japońskiego producentaMazda CX-60 to największy i najmocniejszy z dotychczasowych modeli japońskiego producenta
Źródło zdjęć: © money.pl | Marcin Walków
Marcin Walków

Dla Mazdy model CX-60 to również szansa na zwiększenie sprzedaży wśród obecnych klientów marki. - Posiadacze Mazdy CX-5 i 6, których potrzeby się zmieniają i my chcemy za nimi podążać. Spore grono chce się na ten nowy model przesiąść - dodał Paździor.

Mazda CX-60 ma 474 cm długości, 189 cm szerokości, 168 cm wysokości. Rozstaw osi to 287 cm. Standardowa pojemność bagażnika to 570 litrów. SUV wyposażono w napęd hybrydowy plug-in na tylną oś. Pod maską czterocylindrowy silnik benzynowy 2.5 sparowany z silnikiem elektrycznym 100 kW, w zestawie z bateriami 17,8 kWh. Moc systemowa to 327 KM, moment obrotowy 500 Nm. Według producenta to wystarczy, aby od 0 do 100 km/h przyspieszyć w 5,8 s.

Mazda CX-60 to najszybszy i najmocniejszy model w ofercie marki. Naładowane akumulatory mają pozwolić na pokonanie do 63 km w trybie zeroemisyjnym.

Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo

Mazda MX-30 na żywo. Ma dziwne drzwi i tylko 200 km zasięgu

Mazda CX-60 rzuca rękawicę segmentowi premium

Cennik hybrydowego modelu CX-60 rozpoczyna się od 229 tys. zł. SUV ma być oferowany również z sześciocylindrowymi silnikami benzynowymi i Diesla.

Mazda nie ukrywa, że CX-60 ma konkurować z takimi graczami jak Volvo CX-60, Audi Q5, BMW X3 czy Mercedes GLC. - Wchodzimy na boisko naszych konkurentów premium. Wolumeny tych samochodów są znaczne, co pokazuje, że w tym segmencie jest sprzedaż - podkreślił Paździor. Przypomniał, że sprzedaż hybryd plug-in to zaledwie 2 proc. dzisiejszego rynku.

Polski importer sprzedał "w ciemno" 259 egzemplarzy - tyle zamówień przyjęto jeszcze przed premierą. Plan na pierwszy rok (liczony od kwietnia do końca marca 2023 r.) to 1285 egzemplarzy. Pierwsze na polskich drogach mają pojawić się jesienią. Więcej zdjęć Mazdy CX-60 można znaleźć TUTAJ.

Wybrane dla Ciebie
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Unijne dotacje dla kolei pod znakiem zapytania
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 05.12.2025
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Pozwolenie na pracę w USA. Urząd ogłosił zmiany
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm przyjął ustawę
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm przyjął ustawę
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Biorą kredyty na wyższe kwoty niż Polacy. "To zaskakujące"
Biorą kredyty na wyższe kwoty niż Polacy. "To zaskakujące"