MOVE 2025: tak powinien wyglądać transport jutra

O przyszłości branży automotive oraz transportowej eksperci dyskutowali w Poznaniu podczas Kongresu MOVE 2025. Kluczowe wnioski? Wdrożenie EMS, europejskiego systemu modułowego pojazdów drogowych o zwiększonej długości i masie oraz korekta europejskiej polityki zeroemisyjnej.

W Poznaniu spotkali się eksperci elektromobilności, produkcji samochodów, zrównoważonego transportu, a także przedstawiciele administracji rządowej, samorządowej oraz nauki.

– Kongres MOVE jest jedynym wydarzeniem w Polsce, podczas którego dochodzi do spotkania branży z przedstawicielami rządu, czego potwierdzeniem jest obecność w Poznaniu europosłów i wiceministra infrastruktury oraz szeregu osób z urzędów kluczowych dla elektryfikacji i branży motoryzacyjnej – mówi Michał Wekiera, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

MOVE to forum wymiany doświadczeń i wiedzy w obszarze zrównoważonego transportu.

– Każdy, kto odwiedza kongres MOVE, znajdzie tu wszystko to, co najbardziej aktualne w branży, wiedzę ekspercką oraz networking – zauważa Krzysztof Burda, prezes Polskiej Izby Rozwoju Elektromobilności.

Organizatorem kongresu jest Grupa MTP, a kolejna jego edycja odbędzie się 23 kwietnia 2026 r., równolegle z największym wydarzeniem branży motoryzacyjnej w Polsce – Poznań Motor Show.

Zachęcamy do obejrzenia wywiadów redakcji MONEY.PL zrealizowanych na Kongresie MOVE 2025:

Rozmowa z Carlą Wentzel, prezes Zarządu Volkswagen Group Polska

Rozmowa z Marzeną Pillich - Grońską, dyrektorką Zakładu Crafter we Wrześni (Volkswagen Poznań)

Rozmowa z Wojciechem Rowińskim, dyrektorem generalnym Scania Polska S.A.

Rozmowa z Bernardem Wieruszewskim, dyrektorem ds. produktu i sprzedaży pojazdów ciężarowych, MAN Truck & Bus Polska.

Rozmowa z Michałem Wekierą, dyrektorem generalnym Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego

Rozmowa z Krzysztofem Burdą, Prezesem Polskiej Izby Rozwoju Elektromobilności

Rozmowa z Bartoszem Dembińskim, dyrektorem targów Poznań Motor Show, Grupa MTP

Organizator: Grupa MTP

Partnerzy merytoryczni: Polska Izba Rozwoju Elektromobilności (PIRE) i Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM),

Partnerzy generalni: MAN Truck & Bus Polska, Scania Polska, Volkswagen Poznań, Volkswagen Group Polska

Partnerzy: Grupa Olesiński i Wspólnicy, Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów, Arinea

Płatna współpraca z Grupą MPT
Wybrane dla Ciebie
Musk triumfuje w sądzie. Jedną decyzją majątek urósł o 139 mld dolarów
Musk triumfuje w sądzie. Jedną decyzją majątek urósł o 139 mld dolarów
Zawirowania z dostawami prezentów. Klienci skarżą się na takie praktyki
Zawirowania z dostawami prezentów. Klienci skarżą się na takie praktyki
Polska w elicie półprzewodników w UE. Wielka szansa przed Europą
Polska w elicie półprzewodników w UE. Wielka szansa przed Europą
Rekord na rynku pracy. Blisko 1,5 mln Polaków bez pełnej ochrony
Rekord na rynku pracy. Blisko 1,5 mln Polaków bez pełnej ochrony
150 zł za dojazd do klienta. Dziennie ma pięć robót. Zarabia 15 tys. zł
150 zł za dojazd do klienta. Dziennie ma pięć robót. Zarabia 15 tys. zł
Specjalna przesyłka od rządu. Trafi do każdego domu w Polsce
Specjalna przesyłka od rządu. Trafi do każdego domu w Polsce
Koniec z wożeniem tekstyliów na PSZOK. Te miasta zmieniają zasady od stycznia
Koniec z wożeniem tekstyliów na PSZOK. Te miasta zmieniają zasady od stycznia
Ma 60 lat. Zamarła, gdy otworzyła list z ZUS-u
Ma 60 lat. Zamarła, gdy otworzyła list z ZUS-u
Tańsze leki w USA. Trump ogłasza porozumienie z koncernami
Tańsze leki w USA. Trump ogłasza porozumienie z koncernami
Spółka CPK wybrała wariant nowej linii kolejowej. Planowana prędkość: 250 km/h
Spółka CPK wybrała wariant nowej linii kolejowej. Planowana prędkość: 250 km/h
Ministerstwo ujawnia. Tyle wydajemy na kapelanów w skarbówce
Ministerstwo ujawnia. Tyle wydajemy na kapelanów w skarbówce
Co piąty Polak wyrzuca do śmieci ogólnych. Grozi im 5 tys. zł kary
Co piąty Polak wyrzuca do śmieci ogólnych. Grozi im 5 tys. zł kary
Wyłączono komentarze
Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.
Redakcja serwisu Money.pl