Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Materiał sponsorowany przez Interaktywnie.com

Na jakie formy reklamy firmy wydają najwięcej pieniędzy? Mamy najnowsze dane

Podziel się:

Jak wynika z najnowszego ebooka z raportem o rynku marketingowym wydanego przez portal Interaktywnie.com, globalne wydatki na reklamę już w 2026 roku sięgną biliona dolarów. Rynek reklamy online rośnie z roku na rok. Kurczy się natomiast telewizyjny. Na jakie formy promocji firmy wydają najwięcej pieniędzy?

Na jakie formy reklamy firmy wydają najwięcej pieniędzy? Mamy najnowsze dane
(materiały partnera)

Cały ebook z raportem oraz rankingiem agencji marketingowych 2024 roku pobierzesz w pdf tutaj:

Jak wykazuje Interaktywnie.com, globalne przychody reklamowe mediów wyniosły w 2023 roku 874,47 mld dolarów. To o niespełna 6 procent więcej w stosunku do roku wcześniejszego. Według prognoz już w 2026 roku wydatki na reklamę na świecie przekroczą w skali roku bilion dolarów. 

Eksperci twierdzą również, że największy udział w "torcie reklamowym" w 2023 roku przypadł rynkowi amerykańskiemu, a w szczególności USA oraz Kanadzie. Na drugim miejscu uplasował się rejon Azji i Pacyfiku, a na następnych kolejno Europa, Ameryka Łacińska oraz Afryka. W sumie wydatki na reklamę na kontynentach plasujących się na trzeciej i kolejnych pozycjach to niewiele ponad połowa łącznych wydatków na reklamę w USA i Kanadzie, a także mniej niż 75 procent wydatków państw regionu Azji i Pacyfiku. 

Największym rynkiem reklamowym pozostają Stany Zjednoczone, natomiast na kolejnych są kolejno Chiny, Japonia, Wielka Brytania, Niemcy oraz Kanada. 

Wydatki reklamowe w Polsce

Rynek reklamowy rozwija się dynamicznie również w Polsce. Jak podaje Publicis Groupe, po trzech kwartałach 2023 roku wydatki na ten cel wyniosły 8,3 mld złotych. To o 7,1 procent więcej w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego i znacznie więcej porównując globalny wzrost rynku reklamowego. Tendencję wzrostową obserwujemy od 10 lat. Wyjątkiem był covidowy rok 2020, kiedy odnotowano spadek o 11,5 proc. 

Wybierane media

Za pośrednictwem jakiego rodzaju mediów firmy komunikowały się z konsumentami najczęściej? Jak czytamy w Interaktywnie.com był to internet - pod względem kwotowym na ten rodzaj reklamy wydano najwięcej. Ten segment rynku reklamowego po pierwszych trzech kwartał był wart 3,694 mld złotych, wobec 3,412 mld złotych w analogicznym okresie rok wcześniej (+8,2 procent rok do roku). Na drugim miejscu znalazła się telewizja. W okresie od stycznia do września na reklamę w tym segmencie wydano 3,203 mld złotych - to o 4,6 procent więcej w stosunku do analogicznego okresu roku 2022. 

Największy procentowo wzrost dotyczył reklamy w kinach, gdzie wydano 118 mln złotych, wobec 96 mln złotych w trzech kwartałach 2022 roku. Daje to wzrost na poziomie 22,7 procent.

Tort reklamowy w Polsce

Patrząc na wydatki reklamowe w Polsce widzimy, że największy w nim udział ma internet. Udział tego segmentu według danych przytaczanych przez Interaktywnie.com za trzy kwartały 2023 roku wynosi 44,8 procent i o 6 pkt. procentowych wyprzedza telewizję. Warto zwrócić również uwagę na fakt, że 65 procent ruchu reklamowego digital wygenerowali w omawianym okresie użytkownicy mobilni. 

Ebook z raportem oraz rankingiem agencji marketingowych 2024 roku możesz pobrać tutaj:

Materiał sponsorowany przez Interaktywnie.com

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl