Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Katarzyna Izdebska-Białka
|
aktualizacja

Na polskich ulicach więcej restauracji niż mody. Mowa o prestiżowych adresach

0
Podziel się:

15-20 proc. - takiego przyrostu powierzchni handlowej w ciągu dekady spodziewają się eksperci firmy doradczej CBRE.

Ulica Nowy Świat w Warszawie może się niedługo ubiegać o tytuł najdłuższej restauracji Europy
Ulica Nowy Świat w Warszawie może się niedługo ubiegać o tytuł najdłuższej restauracji Europy (East News, ARKADIUSZ ZIOLEK)

"Rzeczpospolita" publikuje wnioski z raportu "Top 10 high streets", przygotowanego właśnie przez CBRE.

High streets to najbardziej prestiżowe adresy w miastach, położone w centrach, z dobrym dojazdem. - High streets w Polsce to więcej gastronomii niż mody. W przypadku warszawskich ulic handlowych udział gastronomii jest szacowany na 35 proc., a branży modowej na 28 proc. - mówi Renata Kamińska, ekspertka ds. ulic handlowych w CBRE, cytowana przez dziennik.

Jej zdaniem, ograniczenie handlu w niedziele jest czynnikiem wpływającym na rozwój gastronomii właśnie w miejskich pasażach, a nie w opustoszałych tego dnia galeriach.

Zobacz także: Pomysł na biznes: Czarne lody

- Na Nowym Świecie aż 60 proc. powierzchni zajmują najemcy z branży gastronomicznej. Ulica jest coraz bliżej miana najdłuższej restauracji Europy - mówi opisując specyfikę warszawską Kamińska. Z kolei zakupy na Marszałkowskiej to przede wszystkim Wars Sawa Junior. Plac Trzech Krzyży to zaś zagłębie luksusowych marek i topowych restauracji.

Ulice handlowe Krakowa, jak pisze dziennik, wyróżnia duża liczba butików z akcesoriami. W Gdańsku również dominuje drobny, lokalny handel.

Zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce CBRE szacuje na 12 mln mkw.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

inwestycje
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)