Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. JGR
|
aktualizacja

"Najbardziej niedoceniana" umiejętność, dzięki której ludzie odnoszą sukcesy i awansują

15
Podziel się:

Nie wszyscy prezesi, milionerzy czy ludzie, którzy są po prostu zadowoleni ze swojej kariery, to osoby o nadzwyczajnych talentach organizacyjnych czy wielkiej pewności siebie – przekonuje Juliette Han, neurobiolożka z Harvardu. Jej zdaniem mają za to inną "niedocenianą umiejętność": samoświadomość.

"Najbardziej niedoceniana" umiejętność, dzięki której ludzie odnoszą sukcesy i awansują
"Czasami nie zdajesz sobie sprawy, jakie masz umiejętności, dopóki nie usłyszysz o nich od kogoś innego" (Getty Images, Daniel Ingold)

Jak czytamy na stronach serwisu CNBC Make It, Juliette Han przekonuje, że ludzie sukcesu mają pewną kompetencję, która zapewnia im przewagę nad konkurencją w pracy – samoświadomość. Zdaniem Han jest to "najbardziej niedoceniana" umiejętność, którą te osoby wykorzystują, by piąć się po szczeblach kariery.

Definicja samoświadomości, którą przedstawia Han, jest nieco szersza od najbardziej rozpowszechnionego sposobu postrzegania tej cechy. "Wiele osób błędnie uważa, że samoświadomość polega wyłącznie na zrozumieniu własnych uczuć i wad" – czytamy w artykule CNBC. Ekspertka zauważa, że bycie samoświadomym charakteryzuje się również znajomością swoich najmocniejszych stron oraz umiejętnością wykorzystywania ich w celu osiągnięcia zamierzonych celów.

Badania sugerują, że rozwijanie samoświadomości zwiększa naszą kreatywność, pozwala podejmować rozsądniejsze decyzje, ułatwia komunikację oraz wspiera tworzenie silniejszych relacji – czytamy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie". Tyle zarabiają mechanicy lotniczy

Jak rozwinąć swoją samoświadomość? Oto co radzi ekspertka

1. Dobrze zastanów się, jakie są twoje umiejętności i zainteresowania

Najważniejsze pytania, które powinieneś zadać sobie w kontekście pracy, to: "W czym jestem dobry?" oraz "Co lubię robić?" – twierdzi Juliette Han. Gdy już określisz swoje mocne strony i zidentyfikujesz obowiązki zawodowe, których wykonywanie sprawia ci przyjemność, będziesz mógł opracować plan doskonalenia swoich zdolności i skupić się na projektach oraz zadaniach, które najbardziej cię interesują.

2. Poproś menadżera i współpracowników o opinie na temat swojej pracy

Czasami nie zdajesz sobie sprawy, jakie masz umiejętności, dopóki nie usłyszysz o nich od kogoś innego – podpowiada Han.

Ekspertka radzi, by poprosić swojego menedżera lub zaufanego współpracownika o to, by powiedział ci o sytuacji, kiedy twoja pomoc okazała się dla niego szczególnie istotna. Taki feedback może stanowić inspirację do dalszego doskonalenia umiejętności i skupienia się na tych obszarach, które warto rozwijać jeszcze intensywniej – czytamy na stronach CNBC.

3. Wyznacz cele i śledź postępy

"Gdy już wiesz, które umiejętności chcesz poprawić lub w większym stopniu włączyć do swojej pracy, powinieneś wyznaczyć cele i śledzić swoje postępy, co pomoże ci utrzymać motywację i pracować wydajniej" – czytamy.

Han podkreśla, że niezależnie od posiadanej twardej wiedzy i charyzmy, brak samoświadomości na temat własnych działań i wpływu, jaki mają one na innych, utrudnia budowanie silnych relacji, efektywną komunikację z przełożonymi i współpracownikami oraz rozwijanie istotnych przyjaźni niezbędnych do osiągnięcia prawdziwego sukcesu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(15)
Prezes 🫅🏻
8 miesięcy temu
"Najbardziej niedoceniana" umiejętność, dzięki której ludzie odnoszą sukcesy i awansują to nic innego jak : lizusostwo tyłowłazstwo donosicielstwo, pisiowe moherostwo, dwulicowiść , uniżona poddańczość kierownictwu i umiejętność ustawiania się jak chorągiewka to gwarantuje niebywały szybki jedyny i słuszny sukces !
Frank
8 miesięcy temu
Najlepiej do pracy motywuje dobra wypłata. To najlepiej kształtuje samoświadomość pracownika który wie, że jak na koniec miesiąca za ciężką pracę dostanie godne wynagrodzenie będzie wtady mógł jasno ocenić swoje cele na nastepny miesiąc i spokojnie podejmowac decyzje. Stabilizacja finanswa jest najlepszym rozwiązaniem. Nie trzeba wtedy żadnej specjalnej dodatkowej "motywacji" do pracy ani też pseudo-psychologicznych rozmyślań. Dobre wynagrodzenia za pracę = zmotywowany pracownik. Cała reszta, te rozmyślania na temat umiejętności które chce się włożyć do pracy i jeszcze pytanie manago/współpracowników o opinie? Buahahaha. Po co? Skoro jest zakres obowiązków, pracuje się i nikt się nie czepia to w zupełności wystarcza. Nie ma co angażowac sie ponad miarę. On angażowania jest życie poza pracą, hobby, rodzina itp. Robić swoje i dziękuję.
Marta
8 miesięcy temu
Ja uczyłam się w Studium Pracowników Medycznych i Społecznych i pracuje jako asystentka stomatologiczna. Bardzo lubię swoją pracę, a do tego zarabiam fajne pieniądze i nie muszę się martwić o to, że nie znajdę pracy :)
I tak to w ży...
8 miesięcy temu
Zapomniano wspomnieć, że w dużych firmach, jeśli zatrudniają na projekt, to raczej małe jest prawdopodobieństwo że nagle ktoś zobaczy w pracowniku geniusza i da mu posadę dyrektora... Sporo osób ma już na początku wyznaczona ścieżkę, chcesz awansowac to zmień zespół lub firmę
Jfvg
8 miesięcy temu
Jak liczną grupę milionerów ta pani przebadała na okoliczność występowania tej cechy? Jeśli to pani psycholog spod znaku "moim zdaniem", "uważam że", to wstawiajcie takie artykuły raczej na wpkobieta, a nie tutaj