Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. MZUG
|

Najdroższa inwestycja drogowa w historii województwa. Rusza budowa S74

9
Podziel się:

GDDKiA poinformowała, że podpisała umowę na zaprojektowanie i wybudowanie ekspresowej trasy między Cedzyną a Łagowem. To najdłuższy z sześciu realizowanych obecnie odcinków drogi, która skomunikuje Łódzkie, Świętokrzyskie i Podkarpacie.

Najdroższa inwestycja drogowa w historii województwa. Rusza budowa S74
Kolejny odcinek S74 w realizacji (GDDKiA, Krzysztof Nalewajko)

Realizacja S74 Cedzyna - Łagów z obwodnicą Łagowa o długości ok. 30 km to najdroższa inwestycja drogowa w historii województwa świętokrzyskiego i najdłuższy odcinek ekspresowej trasy w regionie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Afera taśmowa z udziałem Marka Belki. Dlaczego w 2014 r. nie było wniosku do Trybunału?

16 wiaduktów i 13 mostów na S74

Zgodnie z podpisaną umową wyłoniony w przetargu wykonawca, Mota-Engil Central Europe, zaprojektuje i wybuduje drogę za ok. 1,1 mld złotych w ciągu 39 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych. Nową trasą pojedziemy w I kwartale 2028 roku.

Skomunikowany z użytkowaną drogą S74 Kielce - Cedzyna i realizowaną Łagów - Opatów odcinek o długości około 30 km biec będzie głównie po nowym śladzie na północ od istniejącej DK74, tworząc obwodnicę Łagowa. W ramach inwestycji zlokalizowanej w powiecie kieleckim zaplanowano budowę czterech węzłów drogowych (Radlin, Wola Jachowa, Makoszyn i Łagów), obwodu utrzymania drogi w Woli Jachowej, dwóch miejsc obsługi podróżnych w Górnie.

Zaprojektowanych i wybudowanych zostanie: 16 wiaduktów w ciągu S74 i nad drogą ekspresową, 13 mostów w ciągu drogi ekspresowej i innych dróg publicznych. Przewidziano przejście dla zwierząt typu zielony most i ponad 30 przepustów pełniących funkcje ekologiczne. Wybudowane zostaną drogi dojazdowe komunikujące tereny przyległe.

Szczegółowe rozwiązania techniczne będzie można poznać po opracowaniu przez wykonawcę projektu budowlanego i uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(9)
Kielczanin40+
2 dni temu
Ciekawe czy wzięto pod uwagę że przy tunelu na tamie zalewu kieleckiego S-74 drgania od ruchu drogowego mogą powodować opadanie gruntu....Podobnie z odcinkiem Kielce - Cedzyna jeśli chodzi o budowę ciężkich budynków... Podobnie z wypompowywaniem wody dla wodociągów... ... Taka refleksja mi przyszła na myśl po obejrzeniu na YT na kanale Copernicus o opadaniu chińskich miast...
Kielczanin
miesiąc temu
Wreszcie, po około 25 latach gdy była mowa o budowie drogi z 4 pasami ruchu (po 2 pasy ruchu w obu kierunkach)... Może w końcu powstanie po wschodniej stronie przy S-74 strefa pod inwestycje i podniesie wskaźnik zatrudnienia w Kielcach wśród osób w wieku produkcyjnym do 75-80%. Może warto od razu zaplanować obok drogi ekspresowej przyszłą linię kolejową do Rzeszowa i Lublina? By nie było w przyszłości dodatkowych kosztów i protestów jak w przypadku wschodniej obwodnicy... Zobaczymy jak to zrobią, rozliczymy w przyszłych wyborach...
S74
miesiąc temu
Fajnie, super, a kiedy ruszy budowa w łódzkim, bo na razie to widać tylko jedną kiche w Sulejowie i będzie jeszcze gorzej
Tomek szwed
miesiąc temu
S74 Cedzyna-Łagów a zdjęcie wrzucone węzła, którego budowa już się zaczęła ale trasy S74 Kielce-Mniów. Proszę nie wprowadzać czytelników w błąd.
Jaś
miesiąc temu
Fajnie!!! Niech budują. :-)