Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
netto
11.03.2020 10:23

Netto Polska zapowiada ekspansję na wschód i dziesiątki nowych sklepów

Duńskie Netto ma w tej chwili w Polsce 380 sklepów. Tylko w 2020 r. ma otworzyć do 25 nowych. Jak mówi money.pl Janusz Stroka, prezes Netto Polska, teraz sieć ma się rozwijać na wschodzie kraju. - To tam widzimy potencjał - przekonuje.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Netto Polska)
Dyskonty Netto znają teraz głównie Polacy z zachodniej części kraju. Teraz sieć zaczyna dostrzegać potencjał wschodniej Polski (Fot: netto)

- W 2020 planujemy otworzyć 20-25 nowych sklepów. Na tym jednak nie koniec, w kolejnych latach tempo ekspansji Netto będzie rosnąć - opowiada money.pl Janusz Stroka.

W zagranicznych mediach branżowych, na przykład w niemieckim "Lebensmittel Zeitung", przedstawiciele tej duńskiej sieci mówili wprost - Polska to teraz dla Netto priorytet. Szefostwo w Danii miały przekonać do tego wyniki polskiej sieci. W zeszłym roku firma osiągnęła sprzedaż na poziomie 900 mld euro. To jednak wciąż tylko ok. 13 razy mniej niż sprzedaż polskiego lidera dyskontów - czyli Biedronki.

Co na to Janusz Stroka? - Jeśli widzimy przestrzeń do rozwoju, tak jak w Polsce, staramy się tę szansę wykorzystać jak najlepiej. Tak należy rozumieć deklarację przedstawicieli naszego właściciela, którym jest Salling Group. Widzi w polskim rynku potencjał do rozwoju i zamierza go wykorzystać - mówi.

Zagraniczny kapitał dobija polskie sklepy? "Populistyczna retoryka". Obejrzyj wideo:

- Planując rozwój naszej sieci, nie określamy granicznej liczby sklepów - podkreśla szef marketów Netto w Polsce.

Sieć ma około 380 sklepów w Polsce, jednak dotychczas koncentrowała się raczej na zachodzie kraju. Pierwszy sklep powstał w 1995 roku w Szczecinie, kolejne otwierano na Pomorzu, w woj. lubuskim, Poznaniu czy Wrocławiu. Wschód był jednak do tej pory przez Netto raczej niezagospodarowany. I to ma się zmienić.

- Wkrótce da się również zaobserwować naszą zwiększoną aktywność na wschodzie kraju - zaznacza prezes Netto Polska. I zapowiada inwestycje m.in. na Mazowszu, w woj. łódzkim, na Śląsku, na Warmii i Mazurach.

Netto stawia na "premium"

Netto wystartowało w Polsce dokładnie w tym samym roku, co Biedronka. Dziś są jednak w zupełnie innym miejscu. Sieć należąca do portugalskiego koncernu Jerónimo Martins ma już w Polsce około 3 tys. sklepów.

Netto wyprzedziła też niemiecka sieć Lidl. Pierwszy market został otwarty w Poznaniu w 2002 roku - teraz firma ma już ich w Polsce około 700.

Teraz Duńczycy chcą doganiać konkurentów, którzy im przez lata uciekli. Jak się okazuje - również idąc ich śladami. Biedronka czy Lidl oferują z roku na rok coraz więcej produktów z segmentu premium. Netto nie chce się tylko przyglądać temu trendowi.

Jak mówi nam Stroka, firma od czterech lat stale rozwija swoją markę własną Premieur, w ramach której sprzedawane są droższe artykuły - na przykład hiszpańskie szynki czy belgijskie czekolady. Jak zapewnia prezes, jej produkty są coraz częściej wybierane przez klientów - zwłaszcza w okresach przedświątecznych.

W ramach programów lojalnościowych w Netto pojawiają się też produkty takich firm, jak na przykład Rosenthal. - Sukces sprzedażowy, jaki odnotowaliśmy [przy takich akcjach - red.], jest jasnym dowodem i sygnałem, że klienci dyskontów chcą wybierać spośród produktów marek luksusowych. Dlatego z pewnością będziemy kontynuować takie akcje i rozbudowywać nasz asortyment w tym kierunku - komentuje prezes.

Netto zamierza też rozwijać nad Wisłą swój "koncept 3.0". Te sklepy mają szersze alejki, bardziej dopracowane meble czy szerszą gamę produktów bezglutenowych oraz takich z certyfikatem Bio.

- Wszystkie nowe placówki będą funkcjonowały zgodnie z tym konceptem - zapowiada szef Netto Polska. Dodaje też, że sporo już funkcjonujących sklepów będzie przechodziło modernizacje.

Zaznacza też, że firma będzie inwestować m.in. w "inteligentne zarządzanie kolejkami w kasach", ekologiczne oświetlenie i "inne rozwiązania służące środowisku".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
08-03-2020

wrzosPodatki od tych gadzin wielo-powierzchniowych !! Kiedy!!!

08-03-2020

Gaude Mater PoloniaJak dla mnie to sklep może być nawet z sowieckiej Rosji, byle by podatek trafiał do państwowej kieszenie a nie za granicę ;)

08-03-2020

NICKPracowałem kiedyś w netto,bardzo marne jest wynagrodzenie-pensja dla pracowników sklepu,nie polecam tam pracy nikomu,a jak dali podwyżke do pensji,to … Czytaj całość

Rozwiń komentarze (126)