Niskie raty z elastycznym zakończeniem umowy. Sprawdź najlepsze oferty leasingu z rynkową wartością końcową

Leasing z rynkową wartością końcową (MRV) to niskie miesięczne raty i elastyczne zakończenie umowy z dwiema opcjami do wyboru. Sprawdź, jak działa taki produkt oraz gdzie szukać najlepszej oferty.

Źródło zdjęć: © Volkswagen Financial Services | Volkswagen Financial Services

Z danych, jakie udostępnił Związek Polskiego Leasingu, wynika, że w I kwartale 2025 r. leasing był najpopularniejszym sposobem finansowania samochodów osobowych wśród przedsiębiorców. Przez trzy pierwsze miesiące 2025 r. wartość tego sposobu finansowania wyniosła 12 331,3 mln zł i rok do roku zwiększyła się o 4,2 proc. Trend wzrostowy utrzymał się także w kwietniu 2025 r. W tym miesiącu wartość samochodów osobowych sfinansowanych w leasingu wyniosła 4 604 mln zł i była o 13 proc. wyższa niż w kwietniu 2024 r.

Przedsiębiorca, który zdecyduje się na leasing, ma do wyboru dwie opcje zakończenia umowy. W pierwszej z nich, na zakończenie umowy może wykupić auto za stosunkowo niewielką kwotę. Zazwyczaj jest to 1 proc. jego wartości. Opcja druga to leasing z rynkową wartością końcową MRV (Market Residential Value). Od leasingu klasycznego różni się tym, że klient nie spłaca kosztu całego pojazdu w miesięcznych ratach, a tylko prognozowaną utratę jego wartości. Dzięki temu płaci niższe miesięczne raty – to pierwsza różnica między tymi produktami. Druga polega na tym, że klient, który finansował auto leasingiem MRV, korzysta z elastycznego zakończenia umowy.

Oznacza to, że na zakończenie okresu obowiązywania umowy decyduje, czy:

  • Wykupi samochód. W takiej sytuacji spłaca pozostałą część jego wartości.
  • Zwróci samochód dealerowi i weźmie kolejny w ramach nowej umowy. Zwrot samochodu jest zagwarantowany w umowie leasingu, a jego stan weryfikuje w salonie niezależny rzeczoznawca.

W tym rankingu na tapet wzięliśmy właśnie leasing z rynkową wartością końcową, a konkretnie nowoczesną propozycję Volkswagen Financial Services: leasing JAK ABONAMENT.

Jak działa leasing JAK ABONAMENT, jakie są najważniejsze zalety tego rozwiązania? Tego dowiesz się z infografiki.

© Volkswagen Financial Services | Volkswagen Financial Services

Sprawdź też najistotniejsze pojęcia związane z leasingiem JAK ABONAMENT

© Volkswagen Financial Services | Volkswagen Financial Services

To, ile może zyskać przedsiębiorca, który wybierze leasing JAK ABONAMENT, pokażemy na przykładzie finansowania CUPRY Terramar.

Najlepszy leasing z niską ratą na sfinansowanie CUPRY

Przygotowując ranking, przyjęliśmy, że przedsiębiorca:

  • Chce sfinansować z wykorzystaniem leasingu JAK ABONAMENT Cuprę Terramar 1.5 eTSI 150 KM z automatyczną skrzynią biegów DSG. Cena tego samochodu wynosi 180 200 zł brutto.
  • Wniesie opłatę wstępną w wysokości 30 proc. ceny auta, tj. 43 951 zł netto.
  • Raty będzie spłacał przez 48 miesięcy.
  • Przejedzie rocznie 10 tys. km i taki limit będzie wpisany do jego umowy.

W rankingu znalazły się propozycje siedmiu firm leasingowych, a wśród nich m.in. Volkswagen Financial Services, VeloLeasingSantander Consumer Multirent. Pozycja, jaką każda z nich zajęła w zestawieniu, była uzależniona od wysokości miesięcznej raty.

I miejsce Volkswagen Financial Services – leasing JAK ABONAMENT

Już kolejny raz w naszym rankingu zwyciężyła oferta Volkswagen Financial Services: leasing JAK ABONAMENT, która łączy niskie raty, elastyczność i dodatkowe korzyści. To potwierdzenie pozycji Volkswagen Financial Services jako lidera rynku finansowania aut marek Grupy Volkswagen w Polsce.

Miesięczna rata dla tej propozycji wynosi 659,00 zł, a prowizja za przyznanie finansowania to 0 proc.

Co warto jeszcze wiedzieć o leasingu JAK ABONAMENT?

  • Parametry finansowania, takie jak wysokość opłaty wstępnej, liczba rat, roczny limit kilometrów - klient ustala samodzielnie, dopasowując je do potrzeb swojej firmy.
  • W ratę wliczony jest pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych OC/AC/NNW na rok w promocyjnej cenie.
  • Do raty może zostać doliczone ubezpieczenie GAP (czyli ubezpieczenie straty finansowej z tytułu szkody całkowitej) i ubezpieczenie na życie.
  • Decyzja o przyznaniu leasingu jest podejmowana nawet w ciągu 60 minut.

II miejsce VeloLeasing

Na drugim miejscu znalazła się propozycja przysłana przez VeloLeasing. W jej przypadku wysokość miesięcznej raty 942,46 zł, a prowizja za udzielenie finansowania także wynosi 0 proc.

Co warto jeszcze wiedzieć o leasingu od VeloLeasing?

  • Leasingobiorca może skorzystać z atrakcyjnego ubezpieczenia komunikacyjnego OC/AC i opcjonalnego ubezpieczenia straty finansowej GAP.
  • VeloLeasing umożliwia zmianę harmonogramu.
  • Przedsiębiorca może samodzielnie ubezpieczyć samochód.

III miejsce Santander Consumer Multirent

Trzecie miejsce przypadło propozycji Santander Consumer Multirent z miesięczną ratą 1 196,84 zł.

Co warto jeszcze wiedzieć o ofercie Santander Consumer Multirent?

  • po zakończeniu umowy przedsiębiorca może zwrócić pojazd, wykupić go lub skorzystać z releasingu.
  • Leasingobiorca może: wykupić ubezpieczenie GAP, przystąpić do ubezpieczenia LIFE, ubezpieczyć samodzielnie pojazd, skorzystać z dodatkowego Assistance, korzystać z karty paliwowej i portalu klienta.
  • Koszt ubezpieczenia może być rozłożony na raty.
  • Oprocentowanie może być stałe lub zmienne.

Ranking leasingu

Powyżej wymieniliśmy trzy najtańsze propozycje. Tabela pokazuje, jak wypadli inni leasingodawcy, którzy wzięli udział w naszym rankingu.

Najlepsza oferta leasingu na samochód nowy (czerwiec 2025)

Poz.

Leasingodawca

Miesięczna rata netto

Prowizje/dodatkowe opłaty za rozpatrzenie wniosku / udzielenie finansowania

1

Volkswagen Financial Services

659,00 zł

0,00%

2

VeloLeasing

942,46 zł

0,00%

3

Santander Consumer Multirent

1 196,84 zł

0,10%

4

BNP Leasing

1 494,94 zł

0,00%

5

ING Lease (Polska)

1 558,95 zł

0,00 zł

6

BPS Leasing

1 593,35 zł

0,00%

7

Nest Lease

1 627,21 zł

0,00%

Z dokonanego przez nas porównania leasingu JAK ABONAMENT z leasingiem tradycyjnym wynika, że nowoczesny produkt, jakim jest bez wątpienia MRV, jest korzystniejszy dla przedsiębiorcy. Jest to spowodowane tym, że przez 4 lata klient spłaca jedynie część wartości samochodu, a dopiero na koniec kontraktu decyduje, co zrobi z autem.

Volkswagen Financial Services to nie tylko atrakcyjne warunki leasingu, ale przede wszystkim partner, który dzięki mobilności pomaga realizować zawodowe i prywatne plany

Materiał sponsorowany przez Volkswagen Financial Services
Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wyłączono komentarze
Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.
Redakcja serwisu Money.pl