Podczas pandemii Polacy zaczęli dbać o zdrowie. Handel musi temu sprostać
Zielona rewolucja w handlu. Jej rytm nadają konsumenci, którzy coraz częściej sięgają po produkty powstałe w sposób neutralny dla środowiska. Co dokładnie robią?
Czytają etykiety, sprawdzają zawartość, przyglądają się opakowaniom. Nowy trend zauważają zarówno przedsiębiorcy, którzy wprowadzają produkty na rynek, jak również sieci handlowe, które pełnią rolę pośredników między konsumentami, a producentami.
wywiad z Anną Grabowską Żabka Polska
- Wsłuchujemy się bardzo mocno w głos klientów. Zauważyliśmy, że od czasu pandemii konsumenci coraz mocniej akcentują kwestie swojego zdrowia, dobrostanu emocjonalnego i odporności. Kolejną kwestią, która pojawia się w dyskusji, jest zmniejszenie ilości opakowań trafiających do śmieci. I po trzecie, neutralność klimatyczna. Na każde z tych wyzwań próbujemy aktywnie reagować - zapewnia Anna Grabowska, wiceprezeska w firmie Żabka Polska.
Gospodarka żywnościowa odpowiada za 20 proc. emisji, która trafia do atmosfery. Chodzi nie tylko o produkcję żywności, ale też wprowadzanie jej do obrotu.