Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. PBE
|

Polacy chcą taniej Wielkanocy. Liczą na wojnę cenową Lidla i Biedronki

Podziel się:

Ponad 55 proc. Polakom podoba się walka cenowa wśród dyskontów. Rodacy chcą nawet zaostrzenia wojny między Lidlem i Biedronką, żeby zrobić tańsze zakupy na Wielkanoc - wynika z badania przeprowadzonego przez UCE Research.

Polacy chcą taniej Wielkanocy. Liczą na wojnę cenową Lidla i Biedronki
Kolejny rozdział wojny gigantów (Money.pl, Rafał Parczewski)

Według najnowszego sondażu, ponad połowa społeczeństwa oczekuje zaostrzonej walki cenowej pomiędzy dyskontami, by móc jak najtaniej zrobić tegoroczne świąteczne zakupy. Na taką rywalizację szczególnie liczą osoby zarabiające najmniej - poniżej 1 tys. zł netto oraz do 3 tys. zł.

"Na wojnie cenowej głównie zależy mieszkańcom największych oraz średnich miast w Polsce. Badanie też pokazuje, że tylko jedna piąta rodaków wcale nie czeka na taki scenariusz. Do tego kilkanaście procent uczestników sondażu jest niezdecydowanych, a mniej niż 10 proc. Polaków w ogóle nie obchodzi ten temat" - czytamy.

Bitwa na ceny

– Podejście do wojny cenowej wśród konsumentów jest bardzo zróżnicowane i ma na to wpływ tak wiek, jak i miejsce zamieszkania czy zarobki ankietowanych. Obecny konflikt między dwiema największymi sieciami handlowymi ma też ogromny wpływ na pozostałych rynkowych graczy, którzy muszą się liczyć z tym, że ich marki mogą być teraz oceniane przez klientów krytyczniej – powiedziała dla "Rzeczpospolistej" Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.

Podkreśla się, że na wojnę cenową liczą ludzie w średnim wieku od 35. do 55. roku życia.

Przypomnijmy, że wojna cenowa między sklepami trwa od tygodni. Obie sieci zaczęły mocno obniżać ceny szeregu produktów, walcząc o miano najtańszego dyskontu. "Rz" podkreślała wcześniej, że na tej rywalizacji chwilowo zyskują klienci, ale tracą za to producenci, jak i małe sklepy.

Natomiast ekspert rynku retail Robert Biegaj z Grupy Offerista postawił w rozmowie z WP Finanse tezę, że w bitwie między dwoma największymi dyskontami w kraju, zwycięzcami zostaną obie sieci.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl