Wojna Biedronki z Lidlem. Oto kto na tym traci

W ostatnich tygodniach rywalizacja między Lidlem a Biedronką mocno się zaostrzyła. Obie sieci zaczęły mocno obniżać ceny szeregu produktów, walcząc o miano najtańszego dyskontu. "Rzeczpospolita" informuje, że chwilowo zyskują klienci, ale tracą za to producenci, jak i małe sklepy.

lidl, biedronka, lidl biedronka, lidlbiedronka, biedronkalidlTrwa wojna Lidla z Biedronką na niskie ceny produktów
Źródło zdjęć: © Money.pl | Rafał Parczewski
25

Od blisko miesiąca trwa wojna cenowa pomiędzy największymi dyskontami w Polsce. Lidl oraz Biedronka prześcigają się w promocjach do tego stopnia, że portugalski sklep obniżył cenę w środku dnia na już przecenione masło.

Wojna dyskontów trwa. Eksperci ostrzegają przed "pułapką"

Według nieoficjalnych informacji, do których dotarł serwis wiadomoscihandlowe.pl, komornik sądowy zaczął zajmować plakaty, w których sieć należąca do Jeronimo Martins chwali się, że jest tańsza od Lidla.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Miliarder zdradza "wielką ściemę" w handlu częściami samochodowymi Maciej Oleksowicz Inter Cars #19

– Krótkookresowo konsumenci mogą być zadowoleni, gdyż otrzymują tańsze produkty, długookresowo niższe ceny prowadzą do obniżania marż, mogą też wpływać na obniżanie jakości produktów, wpływać negatywnie na producentów i pośredników - przekonuje w rozmowie z "Rzeczpospolitą" prof. Jolanta Tkaczyk z Katedry Marketingu w Akademii Leona Koźmińskiego.

"Klient, kupując jeden produkt w promocji, a kilka innych już w normalnych cenach i tak może zapłacić więcej niż gdzie indziej" - dodaje dziennik.

Dr Mariusz Woźniakowski z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego w rozmowie z dziennikiem mówi, że "inicjowanie wyraźnych obniżek cen może się jednak wiązać z pułapką niskiej jakości".

Ekspert rynku retail Robert Biegaj z Grupy Offerista postawił w rozmowie z WP Finanse tezę, że w bitwie między dwoma największymi dyskontami w kraju, zwycięzcami zostaną obie sieci.

- Rynek w Polsce jest zagospodarowany - mówił ekspert, więc dyskonty muszą wyrywać sobie klientów z rąk. - Biedronka i Lidl tocząc spór o najniższe ceny, odwracają tymczasem uwagę Polaków od konkurencji. Polaryzują konsumentów i sprawiają, że reszta sieci handlowych znika klientom z pola widzenia- dowodził Biegaj.

Źródło artykułu: money.pl

Wybrane dla Ciebie

Koniec 12-dniowej wojny. Prezydent Iranu mówi o "wielkim zwycięstwie"
Koniec 12-dniowej wojny. Prezydent Iranu mówi o "wielkim zwycięstwie"
UE szykuje cła odwetowe. Stawką lepsza umowa handlowa z USA
UE szykuje cła odwetowe. Stawką lepsza umowa handlowa z USA
Trump daje zielone światło importerom irańskiej ropy. Ceny w dół
Trump daje zielone światło importerom irańskiej ropy. Ceny w dół
Kontrowersyjny komunikat ambasady USA. Dotyczy profili w mediach społecznościowych
Kontrowersyjny komunikat ambasady USA. Dotyczy profili w mediach społecznościowych
Zawieszenie broni na Bliskim Wschodzie. Oto co się stało z dolarem
Zawieszenie broni na Bliskim Wschodzie. Oto co się stało z dolarem
Kolejny taki wpis Tuska. Tym razem chodzi o PKB Polski
Kolejny taki wpis Tuska. Tym razem chodzi o PKB Polski
Naftogaz wygrywa arbitraż. Rosyjski gigant musi zapłacić ponad miliard dolarów
Naftogaz wygrywa arbitraż. Rosyjski gigant musi zapłacić ponad miliard dolarów
Rutte napisał SMS-a do Trumpa. "Europa zapłaci dużo"
Rutte napisał SMS-a do Trumpa. "Europa zapłaci dużo"
Wydatki Kancelarii Sejmu. Wzrost o ponad 100 mln zł w rok
Wydatki Kancelarii Sejmu. Wzrost o ponad 100 mln zł w rok
Wcielą każdego. Putin zmieni prawo. Zmobilizuje nawet mieszkańców okupowanych terenów
Wcielą każdego. Putin zmieni prawo. Zmobilizuje nawet mieszkańców okupowanych terenów
Kryptowaluty na celowniku. Rzecznik rządu zabrał głos
Kryptowaluty na celowniku. Rzecznik rządu zabrał głos
Fed ostrożny. Powell wysłał sygnał. Idzie na dalsze zwarcie z Trumpem
Fed ostrożny. Powell wysłał sygnał. Idzie na dalsze zwarcie z Trumpem