Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|

Polski przemysł musi dokonać przeskoku. Inaczej czeka go odstawienie na bocznicę

8
Podziel się:

Przemysł motoryzacyjny, który jest jednym z najistotniejszych gałęzi naszej gospodarki, w niedługim czasie będzie musiał skierować się w kierunku elektromobilności. Wszystko przez fakt, że w Europie dokonuje się pewna rewolucja w podejściu do branży moto. Jeżeli polskie firmy zostaną w tyle, to będą zmuszone zwalniać pracowników.

Polski przemysł musi dokonać przeskoku. Inaczej czeka go odstawienie na bocznicę
Elektromobilność. Polskie firmy muszą na nią odważniej postawić (zdj. ilustracyjne) (autokult)

O wyzwaniach stojących przed przemysłem motoryzacyjnym pisze "Puls Biznesu". Jedną z najistotniejszych gałęzi naszej gospodarki czeka wkrótce rewolucja związana z elektromobilnością, czy pakietem "Fit for 55", który zakłada wprowadzenie zakazu sprzedaży samochodów spalinowych.

Motoryzacja kołem zamachowym gospodarki

Gazeta zauważa, że branża automotive jest "jednym z filarów gospodarki Polski". Produkcja odpowiada za 8 proc. PKB kraju, a także za ok. 13,5 proc. wartości eksportu.

Dziennik zauważa, że szczególnie istotnym elementem są dostawy części. Polska – jak czytamy – zajmuje 10. miejsce na liście największych eksporterów podzespołów na świecie. Wartość naszego eksportu w tym zakresie wynosi 12,3 mld dolarów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Po cichu, z uśmiechem i pieniędzmi. Tak Chińczycy kolonizują Europę

Przekłada się to na dane o zatrudnieniu w przemyśle motoryzacyjnym i branżach powiązanych, gdzie pracę znalazło blisko 400 tys. osób, czyli 7,6 proc. wszystkich zatrudnionych w przemyśle. To trzecie miejsce w całej Unii Europejskiej pod względem tego wskaźnika – pisze "PB".

Elektromobilna rewolucja

Nieuchronnie jednak zbliża się rewolucja związana z elektromobilnością – jak zauważa gazeta – być może największa tego typu zmiana w branży w historii. I podaje dane udowadniające, że samochodów elektrycznych a drogach jest coraz więcej.

W 2021 r. liczba nowo zarejestrowanych samochodów z napędem elektrycznym wyniosła na świecie 6,6 mln, a ich udział – prawie 9 proc. Dla porównania, w 2015 r. sprzedano 351 tys. takich aut, zaś w 2010 r. – 7,3 tys. – czytamy w "PB".

Gazeta powołuje się dalej na prognozy Międzynarodowej Agencji Energetycznej (IEA), z których wynika, że w 2030 r. więcej niż co trzeci samochód sprzedawany na świecie będzie wyposażony w napęd elektryczny.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(8)
born free
rok temu
9 listopada (środa) o 9.00 Plac Wszystkich Świętych w Krakowie Protest przeciwko delegalizacji samochodów spalinowych (Niezależny Związek Zawodowy Wolność i Godność)
Kawka
rok temu
Jako że u nas i w większości krajów do wytwarzania energii elektrycznej potrzebny jest węgiel to raczej auta na węgiel który zanieczyszcza równie dobrze jak auta spalinowe.
Bogdan
rok temu
Wodór …. Samochody na wodór w tej ilości jaka mamy samochodów spalinowych która to odpowiada za 60% zanieczyszczeń powietrza na globie Zanieczyszczał by wodorowy napęd w ten sposób ze na całym globie ponad miarę bylo by pary wodnej która jest efektem spalania wodoru Technologia silnik wodorowych jest droga w produkcji jak spalinowych a sprawność napędów wodorowych jest porównywalna do silników spalinowych ok 36% Silniki elektryczne stosowane w Tesli ok 96-97 % sprawności Tesla na przejechanie 100 kilometrów zużywa 15 kW ( kilowat ) Nocna taryfa w Tauronie to ok 41 groszy Ładując 5 godzin 3 kW ( kilowatowa ) daje baterii Tesla 15 kW Kosz tego naładowania Tesli to 6,15 złotych Gdy Tesla zużyje 20 kW na sto kilometrów to w taryfie nocnej będzie to kosztować 8,20 złotych ładując z gniazdka domowego Takiego przebicia kosztów przejechania stu kilometrów niema benzyna olej napędowy wodór i inne surowce energetyczne
BHM
rok temu
A może dać sobie spokój z niepoprawnymi banałami z UE, pseudo ekologią i rozwinąć filtry samochodów spalinowych i poczekać spokojnie na wodór?
Eko ha ha ha
rok temu
Eko.. mobilność, chyba ekonomiczna, pseudo ekologiczne samochody Na Węgiel !!! Są Drogie w zakupie, Drogie w eksploatacji, jednorazowe, brak dostępu do częśi zamiennych , patrz przykład Tesla, brak możliwości użytkowania jak nie posiadasz wlasnego domu, w bloku nie można korzystać,