Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Krzysztof Janoś
|
aktualizacja

Pracownicy Volkswagena bronią się przed zwolnieniami. Koncern szuka oszczędności

49
Podziel się:

Szef rady pracowników niemieckiego koncernu przekonuje, że VW nie musi sięgać po masowe zwolnienia w związku z kryzysem wywołanym pandemią. Związkowcy argumentują, ze wystarczy nie schodzić z drogi oszczędności, która gigant wdrożył w 2016 r.

Związkowcy uważają, że odpowiedzią VW na spadek sprzedaży może być  ograniczenie jedynie długość zmian w zakładach.
Związkowcy uważają, że odpowiedzią VW na spadek sprzedaży może być ograniczenie jedynie długość zmian w zakładach. (Volkswagen Poznań)

Reprezentujący pracowników całego koncernu VW Bernd Osterloh w przytaczanej przez Reutersa wypowiedzi nawiązał do programu redukowania kosztów Future Pact wprowadzonego w życie w 2016 r.

Jak zauważa serwis WNP.pl, analitycy MainFirst odnotowali, iż program ten nadal obniża koszty, co zapewnia VW przewagę nad europejskimi rywalami i eliminuje na tę chwilę potrzebę zwolnień.

Zobacz także: Zobacz też: Kiedy wrócą imprezy masowe? Minister zabrała głos

Tymczasem już od początku kwietnia europejscy producenci aut zrzeszeni w stowarzyszeniu ACEA, domagają się od UE "zdecydowanych i skoordynowanych działań", uchronić koncerny, ich dostawców i dystrybutorów przed katastrofalnymi dla branży konsekwencjami epidemii. Ostrzegają, że pracę może stracić nawet milion osób

Cóż więc Volkswagen ostatecznie postanowi. Rzecznik koncernu przekonuje, że słowa Osterloha nie dotyczą ogólnych działań nastawionych na optymalizację działalności koncernu, a jedynie zapotrzebowania na masową redukcję zatrudnienia w związku z pandemią. Tutaj jednak decyzji jeszcze nie ma.

Związkowiec jednak ocenia, że odpowiedzią VW na spadek sprzedaży może być ograniczenie jedynie długość zmian w zakładach. To może wystarczyć, by nie zwalniać masowo pracowników.

Kryzys ma też wpływ na funkcjonowanie polskich fabryk koncernu. Volkswagen chce przenieść produkcję większości aut użytkowych do Polski. Niemieckie fabryki mają się skoncentrować na tworzeniu droższych aut, takich jak vany klasy premium.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(49)
Iksdede
4 lata temu
Zrobią pewnie tak jak zrobiła Skoda, redukcja pracowników , zmniejszenie produkcji i przydzielenie pracownikom większej ilości pracy
12345
4 lata temu
Rosja biednieją, Niemcy biednieją-mój Boże, kto teraz będzie finansował naszą biedną opozycję?
Kazik
4 lata temu
Czterech najlepszych inżynierów, którzy byli trzonem niemieckiej motoryzacji odeszli do KIA. Nie mogli patrzeć na upadek. Niemcy robią dawno taki chłam, że nawet niektóre hinduskie są lepsze. Kto nie wierzy nie sobie kupi nowy w salonie. Bobrze radzę jechać zlawetą po odbiór.
Rogersaz
4 lata temu
Ja tu nie chce nikogo obrarzac ale nie przedluzenie umowy 1200 pracownikom którzy maja rodzinny to tez jest jako zwolnienie
Moshe Cvel
4 lata temu
niech niemieccy oszuści najpierw oddadza klientom pieniądze , które wyłudzili na lewe silniki diesla . 40 mld USD do zwrotu
...
Następna strona