Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|
aktualizacja

Poznań. PKP mierzy się z wściekłością pasażerów. Po remoncie pociągi jeżdżą wolniej

15
Podziel się:

Pociągi na trasie Poznań-Piła miały się poruszać szybciej po remoncie trasy kosztującym 615 mln złotych. Trasę do użytku oddano pod koniec zeszłego roku. Pasażerowie jednak skarżą się, że przyspieszenia w ogóle nie czuć, a PKP tłumaczy to... remontem innej trasy.

Poznań. PKP mierzy się z wściekłością pasażerów. Po remoncie pociągi jeżdżą wolniej
Poznań. Problemy PKP z połączeniem na linii Poznań-Piła (zdj. ilustracyjne). (Wikimedia Commons CC BY, kaffeeeinstein, kaffeeeinstein)

O sprawie informuje "Gazeta Wyborcza", która przypomina, że trasa kolejowa na linii Poznań-Piła oddana do użytku została pod koniec ubiegłego roku - po przeszło dwuletnim remoncie. Kosztowała 615 mln złotych, a sfinansowano ją dzięki unijnym środkom.

Pociągi po 100-kilometrowym odcinku miały jeździć znacznie szybciej - nawet do 120 km/h. Jednak pasażerowie informują, że rzeczywistość ma się zgoła inaczej, gdyż na trasie trwa kolejny remont, który uniemożliwia pociągom rozwinięcie wspomnianej prędkości.

PKP. Remont... którego nie ma

Kobieta, która rozmawiała z "Wyborczą", poinformowała gazetę, że informację o kolejnym remoncie łatwo przeoczyć. Na dworcu na stacji Poznań Strzeszyn podana jest na małej kartce z napisem: "Uwaga przebudowa. Peron nieczynny".

Zobacz także: Zobacz: Spółki komandytowe objęte CIT-em. Wymowny komentarz eksperta

Co ciekawe, pasażerowie nie dostrzegli żadnych prac remontowych na torach wspomnianej trasy. PKP PLK wyjaśnia, że to nie na trasie między Poznaniem a Piłą trwa remont. Na funkcjonowanie tej trasy wpływa... inny remont, który toczy się na sąsiedniej linii z Poznania do Szczecina.

"W rejonie rozgałęzienia na Jeżycach jest remontowany jeden tor. A że jeżdżą nim również pociągi do Piły, musiały zostać przekierowane na sąsiedni" - mówi Radosław Śledziński ze spółki PKP PLK.

Jednocześnie przedstawiciel spółki zapewnia pasażerów, że sytuacja powinna wrócić do normy już w połowie listopada.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(15)
logiczny
4 lata temu
Jak na razie to jadą tylko na 500+ !
logiczny
4 lata temu
A Ciarka nie mówił - bezpieczeństwo, bezpieczeństwo i jeszcze raz bezpieczeństwo ? Przecież za to bierze ogromne uposażenie i przywileje emerytalne ! ;)))
asdasdas
4 lata temu
planowanie poziom mistrz. No tak wyszlo panie
Hu78
4 lata temu
Na trasie kutno-warszawa jeszcze 10 lat temu pociag jechal 1.10h. Teraz ponad 2 h i kazdego dnia sa opoznienia!
masakra
4 lata temu
PKP PLK Gdańsk jak tam remont Malbork-Kwidzyn. Kolejne 10 lat Wam to zajmie? Szprycha CPK remontowana już 4 lata na... 80km/h... Kolej dużych prędkości w PL ;];];]