Profil pracodawcy, czyli jak dbać o wizerunek firmy w internecie

Utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami, wizytówka organizacji w internecie, dotarcie do potencjalnych kandydatów do zatrudnienia czy budowanie sieci kontaktów, to tylko niektóre z wielu zalet profilu pracodawcy. Jak przedstawić swoją organizację w internecie? Wiele zależy od wybranego portalu i potencjalnej grupy odbiorców.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Profil biznesowy w internecie to w dzisiejszych czasach wizytówka danej organizacji. Klienci, kandydaci, byli i obecni pracownicy – wszyscy korzystają z internetu i to tam szukają informacji na temat danej firmy. Chcesz, aby Twoja firma w internecie prezentowała się tak samo dobrze, jak na żywo? Skorzystaj z poniższych rad:

1. Uzupełnij wszystkie informacje dotyczące profilu

Kompleksowy opis firmy w Social Mediach, miniaturka z logo i uzupełnienie danych kontaktowych to niezbędne pierwsze kroki na drodze do dobrego profilu firmowego.

2. Planuj działania w Social Mediach

Po uzupełnieniu wszystkich informacji dotyczących firmy należy skupić się na planowaniu działań w Social Mediach. Tutaj warto zwrócić się do działu marketingu, który przy współpracy z Employer Branding Managerem może zaplanować świetną kampanię, która pokaże firmę nie tylko jako najlepszy wybór dla klientów, ale również przyjazne miejsce pracy dla potencjalnych kandydatów.

3. Zadbaj o dobre copy

Chwytliwe hasła promocyjne, angażujące treści i merytoryczne wpisy na profilu firmowym przyciągają odbiorców, którzy oprócz informacji dotyczących funkcjonowania i oferty firmy, będą mogli zaczerpnąć dawkę wiedzy czy inspiracji z danej branży.

4. Korzystaj z grafik

Nie od dziś wiadomo, że w Social Mediach wszystko i wszyscy są ładniejsi. Dlaczego więc profil firmowy miałby odbiegać od normy? Warto wykorzystać ciekawe grafiki i przyjemne dla oka zdjęcia, które wyróżnią daną organizację na tle konkurencji. Pamiętaj, że zawsze lepiej wyglądają grafiki, stworzone nawet w bezpłatnym programie Canva, niż zdjęcia z banku fotografii.

© materiały partnera

5. Regularnie publikuj treści

Regularność w Social Mediach to podstawa. Warto planować posty z wyprzedzeniem i dbać o systematyczność w prowadzeniu profilu firmowego. To pozwala zwiększyć zasięgi i dotrzeć do większego grona odbiorców.

6. Nawiązuj interakcje z odbiorcami

Postaraj się, aby profil w Social Mediach nie był jedynie reklamą firmy oraz dostępnej oferty biznesowej, ale również miejscem, które skupia pasjonatów z branży oraz ekspertów. W tym celu staraj się nawiązywać interakcje z odbiorcami, by chcieli zostać tutaj na dłużej.

7. Uchyl rąbka tajemnicy na temat kultury organizacyjnej firmy

Firmowe media społecznościowe mogą przedstawiać kulisy z życia organizacji. Realizowane działania employer brandingowe, osiągane sukcesy i zdobyte wyróżnienia – to przydatne informacje z punktu widzenia kandydatów do zatrudnienia.

8. Nie bój się opinii dotyczącej firmy jako pracodawcy

Niektóre platformy, jak np. profil pracodawcy w Goldenline, umożliwiają pracownikom wystawienie opinii na temat pracy w danej organizacji. Warto na bieżąco sprawdzać wystawiane opinie i nie bać się udzielania na nie odpowiedzi. To ważna kwestia zwłaszcza, gdy zależy nam na budowaniu dobrego wizerunku marki pracodawcy.

Materiał sponsorowany przez HRlink
Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Górnicy z Silesii nie ustępują. Związkowcy wzmacniają protest
Górnicy z Silesii nie ustępują. Związkowcy wzmacniają protest
Generał ostrzega. Szwajcaria musi zwiększyć wydatki na obronność
Generał ostrzega. Szwajcaria musi zwiększyć wydatki na obronność
Szansa dla Polski? Chiny ograniczą chaotyczne inwestycje w miedź i aluminium
Szansa dla Polski? Chiny ograniczą chaotyczne inwestycje w miedź i aluminium
Zwrot w cenach ropy. Oto co się stało
Zwrot w cenach ropy. Oto co się stało
Inwestorzy ufają Południu. Obligacje Włoch i Hiszpanii najniższe od lat
Inwestorzy ufają Południu. Obligacje Włoch i Hiszpanii najniższe od lat
Dramat na rynku pracy w Niemczech. Wyczynem jest znalezienie nowego zatrudnienia
Dramat na rynku pracy w Niemczech. Wyczynem jest znalezienie nowego zatrudnienia
Obwodnica niczym pas startowy. Zmierzyli mu 252 km/h. "Spieszyłem się na samolot"
Obwodnica niczym pas startowy. Zmierzyli mu 252 km/h. "Spieszyłem się na samolot"
Chiny szykują się pod wojnę handlową. Zmieniają ustawę o handlu zagranicznym
Chiny szykują się pod wojnę handlową. Zmieniają ustawę o handlu zagranicznym
Rekordowe "łowy" PIP. Inspektorzy odzyskali 138 mln zł dla pracowników
Rekordowe "łowy" PIP. Inspektorzy odzyskali 138 mln zł dla pracowników
Rewolucja w przeglądach aut. Wyższe ceny i koniec z "podbijaniem" dowodu
Rewolucja w przeglądach aut. Wyższe ceny i koniec z "podbijaniem" dowodu
Polska przestaje gonić Zachód? WEI: Model wzrostu właśnie się wyczerpał
Polska przestaje gonić Zachód? WEI: Model wzrostu właśnie się wyczerpał
Rewolucja w urzędach. Od 2026 roku e-Doręczenia zastąpią ePUAP
Rewolucja w urzędach. Od 2026 roku e-Doręczenia zastąpią ePUAP