Profil pracodawcy, czyli jak dbać o wizerunek firmy w internecie

Utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami, wizytówka organizacji w internecie, dotarcie do potencjalnych kandydatów do zatrudnienia czy budowanie sieci kontaktów, to tylko niektóre z wielu zalet profilu pracodawcy. Jak przedstawić swoją organizację w internecie? Wiele zależy od wybranego portalu i potencjalnej grupy odbiorców.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Profil biznesowy w internecie to w dzisiejszych czasach wizytówka danej organizacji. Klienci, kandydaci, byli i obecni pracownicy – wszyscy korzystają z internetu i to tam szukają informacji na temat danej firmy. Chcesz, aby Twoja firma w internecie prezentowała się tak samo dobrze, jak na żywo? Skorzystaj z poniższych rad:

1. Uzupełnij wszystkie informacje dotyczące profilu

Kompleksowy opis firmy w Social Mediach, miniaturka z logo i uzupełnienie danych kontaktowych to niezbędne pierwsze kroki na drodze do dobrego profilu firmowego.

2. Planuj działania w Social Mediach

Po uzupełnieniu wszystkich informacji dotyczących firmy należy skupić się na planowaniu działań w Social Mediach. Tutaj warto zwrócić się do działu marketingu, który przy współpracy z Employer Branding Managerem może zaplanować świetną kampanię, która pokaże firmę nie tylko jako najlepszy wybór dla klientów, ale również przyjazne miejsce pracy dla potencjalnych kandydatów.

3. Zadbaj o dobre copy

Chwytliwe hasła promocyjne, angażujące treści i merytoryczne wpisy na profilu firmowym przyciągają odbiorców, którzy oprócz informacji dotyczących funkcjonowania i oferty firmy, będą mogli zaczerpnąć dawkę wiedzy czy inspiracji z danej branży.

4. Korzystaj z grafik

Nie od dziś wiadomo, że w Social Mediach wszystko i wszyscy są ładniejsi. Dlaczego więc profil firmowy miałby odbiegać od normy? Warto wykorzystać ciekawe grafiki i przyjemne dla oka zdjęcia, które wyróżnią daną organizację na tle konkurencji. Pamiętaj, że zawsze lepiej wyglądają grafiki, stworzone nawet w bezpłatnym programie Canva, niż zdjęcia z banku fotografii.

© materiały partnera

5. Regularnie publikuj treści

Regularność w Social Mediach to podstawa. Warto planować posty z wyprzedzeniem i dbać o systematyczność w prowadzeniu profilu firmowego. To pozwala zwiększyć zasięgi i dotrzeć do większego grona odbiorców.

6. Nawiązuj interakcje z odbiorcami

Postaraj się, aby profil w Social Mediach nie był jedynie reklamą firmy oraz dostępnej oferty biznesowej, ale również miejscem, które skupia pasjonatów z branży oraz ekspertów. W tym celu staraj się nawiązywać interakcje z odbiorcami, by chcieli zostać tutaj na dłużej.

7. Uchyl rąbka tajemnicy na temat kultury organizacyjnej firmy

Firmowe media społecznościowe mogą przedstawiać kulisy z życia organizacji. Realizowane działania employer brandingowe, osiągane sukcesy i zdobyte wyróżnienia – to przydatne informacje z punktu widzenia kandydatów do zatrudnienia.

8. Nie bój się opinii dotyczącej firmy jako pracodawcy

Niektóre platformy, jak np. profil pracodawcy w Goldenline, umożliwiają pracownikom wystawienie opinii na temat pracy w danej organizacji. Warto na bieżąco sprawdzać wystawiane opinie i nie bać się udzielania na nie odpowiedzi. To ważna kwestia zwłaszcza, gdy zależy nam na budowaniu dobrego wizerunku marki pracodawcy.

Materiał sponsorowany przez HRlink
Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Szaleństwo ze srebrem. Kurs galopuje, przyspieszył przez święta
Szaleństwo ze srebrem. Kurs galopuje, przyspieszył przez święta
Była elektrociepłownia, będą hotele. Inwestor z pozwoleniem na budowę
Była elektrociepłownia, będą hotele. Inwestor z pozwoleniem na budowę
Ciężarówki z drewnem niszczą lokalne drogi. Gminy chcą zmian
Ciężarówki z drewnem niszczą lokalne drogi. Gminy chcą zmian
Leki na odchudzanie zmieniają rynek. Producenci żywności reagują
Leki na odchudzanie zmieniają rynek. Producenci żywności reagują
Jak długo trwa budowa domu? Trzy metody do własnego dachu nad głową
Jak długo trwa budowa domu? Trzy metody do własnego dachu nad głową
Niemieccy giganci zwalniają na potęgę. Koszty idą w miliardy euro
Niemieccy giganci zwalniają na potęgę. Koszty idą w miliardy euro
Koniec Santandera, początek Erste. Co to oznacza dla klientów?
Koniec Santandera, początek Erste. Co to oznacza dla klientów?
"Rajd świętego Mikołaja" i koniec roku z przytupem? "Przewaga po stronie byków"
"Rajd świętego Mikołaja" i koniec roku z przytupem? "Przewaga po stronie byków"
Słowacy płacą cenę za reformę emerytalną. Konsekwencje błyskawiczne
Słowacy płacą cenę za reformę emerytalną. Konsekwencje błyskawiczne
Amerykańska broń dla Tajwanu. Stanowcza reakcja Chin
Amerykańska broń dla Tajwanu. Stanowcza reakcja Chin
Co się dzieje z metalami szlachetnymi? Ceny biją historyczne rekordy
Co się dzieje z metalami szlachetnymi? Ceny biją historyczne rekordy
Awantura o "podatek od ogrodzeń" i weta. Burzliwy rok w podatkach
Awantura o "podatek od ogrodzeń" i weta. Burzliwy rok w podatkach