PZPN zmienił agencję marketingową
Polski Związek Piłki Nożnej nawiązał współpracę z agencją Publicon Sport. Chodzi o zawieranie umów dotyczących praw marketingowych PZPN przez najbliższe pięć lat. Jednym z najważniejszych źródeł przychodów w PZPN są prawa telewizyjne.
Jak poinformowano w komunikacie, nowa umowa przewiduje "wspólne planowanie i wsparcie w kreowaniu nowoczesnych cyfrowych świadczeń". Obejmuje też współpracę w zakresie digitalizacji treści oraz komercjalizacji nowych segmentów rynkowych. To PZPN oferuje np. możliwość umieszczenia logo sponsora na koszulkach piłkarzy reprezentacji w serii gier FIFA.
- Nowa umowa odpowiada współczesnym wyzwaniom medialnym i sponsoringowym; przede wszystkim w zakresie szerokiego portfolio produktów cyfrowych, rozwoju nowych narzędzi komunikacji oraz proaktywnego podejścia do pozyskiwania partnerów - mówi Cezary Kulesza, prezes PZPN, cytowany w komunikacie. Dodano, że na nowej umowie PZPN ma też zyskać finansowo.
Nowa umowa kończy 25-letnią współpracę PZPN z firmą Sportfive, która występowała też pod nazwami UFA Sports czy Lagardere Sports.
Polski Związek Piłki Nożnej to jedyny prawny reprezentant polskiego futbolu w kraju oraz za granicą. PZPN dysponuje m.in. prawami sponsorskimi, prawami telewizyjnymi, programem produktów licencyjnych oraz biletami. Dotyczą one przede wszystkim reprezentacji piłkarskich mężczyzn, młodzików i kobiet oraz rozgrywek. Angażuje się także na polu e-futbolu.