Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
ANA
|

Rząd tak broni e-TOLL. Pokazuje wpływy z opłat

19
Podziel się:

W poniedziałek wpływy z opłat w e-TOLL osiągnęły 1 mln zł - poinformował pełnomocnik ministra finansów odpowiadając na krytykę nowego systemu. Ilu kierowców zarejestrowały się w systemie, który od ma zastąpić viaTOLL?

Rząd tak broni e-TOLL. Pokazuje wpływy z opłat
Wpływy z e-TOLL osiągnęły 1 mln zł dziennie (Adobe Stock, Ivan)

System opłat drogowych e-TOLL zastąpi system viaTOLL, który zostanie wygaszony 30 września 2021 roku.

Do 28 września w nowym systemie e-TOLL zarejestrowanych zostało ok. 555 tys. pojazdów, z czego ok. 510 tys. stanowiły pojazdy ciężkie. Wniesiono opłaty na ok. 5,1 mln zł. W okresie przejściowym między viaTOLL i e-TOLL stawki za przejazd są obniżone o 25 proc.

Krytyka systemu e-TOLL

Przewoźnicy nie zostawiają suchej nitki na nowym systemie e-TOLL. Ma być niedopracowany i z błędami. Pełnomocnik ministra finansów ds. informatyzacji Przemysław Koch został zapytany podczas konferencji prasowej w środę o relatywnie niskie wpływy z e-TOLL.

Zobacz także: Budżet 2022. Ekonomista ocenia: Raj podatkowy premiera Morawieckiego

- Wcześniej widać było, że użytkownicy dróg płatnych w Polsce odkładali ten obowiązek na ostatnią chwilę. Jeżeli chodzi o poniedziałek w bieżącym tygodniu, to wpływy z tytułu naliczonych opłat za przejazdy po drogach płatnych w systemie e-TOLL osiągnęły 1 mln zł, po upuście 25 proc. – odpowiedział Koch.

- Wczoraj ponad 100 tys. pojazdów poruszało się w Polsce w systemie e-TOLL. Kierowcy przechodzą z systemu viaTOLL do e-TOLL i wartości pobieranych opłat rosną z dnia na dzień - dodał.

W e-TOLL są błędy?

Jak podaje "Rzeczpospolita" w nowym systemie e-TOLL dotąd zarejestrowała się zaledwie jedna czwarta potencjalnych użytkowników. Przewoźnicy skarżą się na błędy.

Forum Transportu Drogowego żąda ono od premiera Mateusza Morawieckiego zawieszenia systemu e-TOLL do czasu zapewnienia jego pełnej sprawności. Forum obawia się, że po 1 października może dojść do katastrofy w transporcie.

Dla kogo jest e-TOLL? System poboru opłat dotyczy przede wszystkim pojazdów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony i autobusów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(19)
WYRÓŻNIONE
miras
3 lata temu
to jest aplikacja na miarę możliwości pisowskich nieudaczników. Kosztowała miliardy, kóre pis schował po kieszeniach, a wyników nie ma, aplikacji nawet nie mogę włączyć xd
Bus
3 lata temu
Tu nie chodzi o opłaty, tylko o karanie. Nie można się zarejestrować online bez urządzenia, ale z drugiej strony nie użyjesz urządzenia dopóki się nie zarejestrujesz. Zatrzymajcie to szaleństwo
okej
3 lata temu
Od piątku ITD zacznie zacznie zgarniać kokosy do budżetu za mandaty, więc jest OK.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (19)
titi
3 lata temu
Słabe to wasze stowarzyszenie. Gdybyście byli jednością powinno się zagrozić unieruchomieniem aut dostarczających żywność meble cokolwiek. Ogłosić w internecie aby Polacy zaopatrzyli się w jedzenie ogłosić na portalach zagranicznych aby tu nie przyjeżdżali bo walczycie również dla nich o normalność czyli żadnych kosztów urządzeń, żadnych abonamentów.
titi
3 lata temu
Dodatkowo psuje ci się urządzenie jesteś w gdzieś w Polsce jest sobota i siedź przed komputerem i awaryjnie wyznaczaj trasę aby nie zapłacić kary
titi
3 lata temu
Pomijając problemy z płatnościami które oczywiście są draństwem jest wrzucenie kosztów urządzeń na firmy. Co z tego że odliczysz urządzenie ja k za transmisję musisz zapłacić i od razu minimum na rok. I masz firmę powiedzmy 50 pojazdów to na początek 800x50=40tys. zł. a po okresie umowy znów nowa umowa i od razu duża kwota. A właściciele autobusów którzy zaczęli dopiero zarabiać też mają nie mały problem. nie wiadomo jaką będą mięć zimę ale abonament zapłacony. A po roku lub dwóch urządzenie bez gwarancji i jak się zepsuje to kup sobie nowe. Zrzeszenie powinno zagrozić blokadą dróg lub strajkiem aby taką formę użytkowania urządzeń zablokować. Koszty koszty koszty. Jak nie zastrajkujemy to ich starzy wyborcy ich znów wybiorą i dalej będziemy rąbani. To jest po prostu złodziejstwo.Druga rzecz. Wiadomo skupiamy się na rynku krajowym ale co mają powiedzieć firmy zagraniczne.Nie chcesz urządzenia jedź na aplikacji, kontroluj telefon stwarzaj zagrożenie. Mam pytanie do prezesa Buczaka: co by pan powiedział jak inne kraje wprowadziłyby kropka w kropkę system jak u nas. Protestowałby Pan czy stwierdziłby Pan że tak musi być? Następną rzeczą jest problem samochodów do 3.5 tony czyli samochody osobowe i dostawcze. Te pojazdy jak wiecie po podłączeniu przyczepy i przekroczeniu tychże 3.5 tony DMC działają na tych samych zasadach co pojazdy duże i autobusy. Co zrobi turysta z Niemiec jak będzie miał zwykły telefon. A co zrobi ściana wschodnia jak oni transmisję mają cholernie drogą? Pozostaje urządzenie bo nawet krajowymi drogami nie pojadą bo niektóre są płatne.W normalnych krajach boczne drogi są bezpłatne.
Titi
3 lata temu
Pomijając problemy z płatnościami które oczywiście są draństwem jest wrzucenie kosztów urządzeń na firmy. Co z tego że odliczysz urządzenie ja k za transmisję musisz zapłacić i od razu minimum na rok. I masz firmę powiedzmy 50 pojazdów to na początek 800x50=40tys. zł. a po okresie umowy znów nowa umowa i od razu duża kwota. A właściciele autobusów którzy zaczęli dopiero zarabiać też mają nie mały problem. nie wiadomo jaką będą mięć zimę ale abonament zapłacony. A po roku lub dwóch urządzenie bez gwarancji i jak się zepsuje to kup sobie nowe. Zrzeszenie powinno zagrozić blokadą dróg lub strajkiem aby taką formę użytkowania urządzeń zablokować. Koszty koszty koszty. Jak nie zastrajkujemy to ich starzy wyborcy ich znów wybiorą i dalej będziemy rąbani. To jest po prostu złodziejstwo.Druga rzecz. Wiadomo skupiamy się na rynku krajowym ale co mają powiedzieć firmy zagraniczne.Nie chcesz urządzenia jedź na aplikacji, kontroluj telefon stwarzaj zagrożenie. Mam pytanie do prezesa Buczaka: co by pan powiedział jak inne kraje wprowadziłyby kropka w kropkę system jak u nas. Protestowałby Pan czy stwierdziłby Pan że tak musi być? Następną rzeczą jest problem samochodów do 3.5 tony czyli samochody osobowe i dostawcze. Te pojazdy jak wiecie po podłączeniu przyczepy i przekroczeniu tychże 3.5 tony DMC działają na tych samych zasadach co pojazdy duże i autobusy. Co zrobi turysta z Niemiec jak będzie miał zwykły telefon. A co zrobi ściana wschodnia jak oni transmisję mają cholernie drogą? Pozostaje urządzenie bo nawet krajowymi drogami nie pojadą bo niektóre są płatne.W normalnych krajach boczne drogi są bezpłatne.
~jack
3 lata temu
Zapłaciłem za urządzenie firmie z Poznania (jest na liście dystrybutorów ) 15 września i nie otrzymałem urządzenia ani faktury .A dzisiaj jest już 1 pażdziernik. .Auto stoi na placu. Kto płaci za postój auta?