Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
AZI
|
aktualizacja

Spadają przychody PepsiCo. Klienci kupują mniej napojów. Efekt podwyżek

200
Podziel się:

Koncern PepsiCo, który w ubiegłym roku podniósł ceny swoich produktów, zaczyna odczuwać tego skutki. Przychody przedsiębiorstwa maleją. Klienci firmy po ostatnich podwyżkach kupują znacznie mniej napojów i przekąsek.

Spadają przychody PepsiCo. Klienci kupują mniej napojów. Efekt podwyżek
W Europie sprzedaż ilościowa napojów koncernu zmalała o 3 proc. w 2023 roku (GETTY, Bloomberg)

W ubiegłym roku firma, do której należą m.in. takie marki jak Pepsi, Lay’s, Cheetos, Star i Doritos, podniosła ceny o 13 proc. w 2023 roku, w porównaniu z 16-proc. wzrostem w 2022 roku.

Podwyżki przełożyły się na niższy popyt. W Stanach Zjednoczonych po ostatnich wzrostach cen klienci sklepów kupują znacznie mniej napojów i przekąsek. Spowodowało to spadek przychodów koncernu. W czwartym kwartale 2023 roku zmalały one o 0,5 proc. do 27,85 mld dolarów, co było pierwszym takim spadkiem od 14 kwartałów — podaje Reuters. W efekcie firma prognozuje teraz spowolnienie organicznego wzrostu przychodów na 2024 rok.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Greenpact - rozmowa z Jolantą Okońska-Kubica

Podwyżki wprowadzone przez koncern, nie podobają się sieciom

Z kolei w Europie sprzedaż produktów PepsiCo spadła o blisko 1 proc., natomiast w całym 2023 roku sprzedaż ilościowa napojów koncernu zmalała o 3 proc.

Podwyżki nie podobają się także sieciom handlowym. Na początku tego roku produkty koncernu zniknęły ze sklepów Carrefour, na skutek braku porozumienia w sprawie ceny produktów. Francuskie media informowały, że koncern PepsiCo chciał podnieść ceny o około 7 proc., na co nie zgodził się Carrefour.

PepsiCo jest obecne w ponad 200 krajach na świecie. Każda z marek z portfolio firmy generuje roczną sprzedaż detaliczną o wartości powyżej 1 mld dolarów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(200)
WYRÓŻNIONE
chrupchrup
9 miesięcy temu
Zeby opakowanie czipsów Lay's kosztowało w sklepach już prawie 10 zł?? Ludzie to jest chore.
Klient
9 miesięcy temu
Wystarczy ,bez tego syfu można żyć.
Seba
9 miesięcy temu
Czipsy po 10zł, 0,3l pepsi za 5zł. Dziękuje do widzenia.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (200)
Cukrzyk
9 miesięcy temu
Od zawsze wolałem Pepsi(również inne napoje od PepsiCo), ale od czasu jak zaczęły pojawiać się w nich słodziki po kolei odpadały. Teraz i Pepsi ma słodziki i po 40 latach zacząłem kupować coca-colę bo ta ostatnia ma cukier... Precz ze słodzikami !! żądam prawdziwych cukrów !!!!
Ptaku
9 miesięcy temu
Pepsi słodzona słodzikami spowodowała, że nikt już nie chce tego pić. Obrzydliwy posmak ludwika. Mam nadzieję, że kiedyś wrócą do normalnej produkcji.
ADFGHHFD
9 miesięcy temu
Produkowane przez nich chipsy smakują obecnie gorzej niż te z dyskontów, nie da się tego jeść.
malina
9 miesięcy temu
może wreszcie Polacy przyjdą po rozum do głowy i przestaną wydawać fortunę na chemiczne picie bo ugasi pragnienie tylko czysta woda
Marek
9 miesięcy temu
Przecież oni musza zarabiać "wincyj, wincyj i jeszcze wincyj". To niech sie utopią w swoich produktach.
...
Następna strona