Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Materiał partnera
|
aktualizacja
Materiał partnera: Interaktywnie.com

Szał na rynku zakupów online. Sprawdź, ile teraz na nie wydajemy

Podziel się:

Rynek e-commerce w 2019 roku był wart ponad 3,5 miliardów dolarów, a szacuje się, że do 2023 roku może sięgnąć poziomu 6,5 miliarda. Rynek od lat zdominowany jest jednak przez marketplace'y, takie jak Amazon, Alibaba, Zalando czy lokalnie, w Polsce, przez Allegro - czytamy w najnowszym ebooku portalu o merketingu - Interaktywnie.com.

Szał na rynku zakupów online. Sprawdź, ile teraz na nie wydajemy
(materiały partnera)

Ebook Interaktywnie.com możesz pobrać w pdf za darmo tutaj:

Dominacja marketoplace'ów generuje wyzwania dla mniejszych graczy, którzy z oczywistych względów nie mogę ścigać się z gigantami na innowacje. Co więc pozostaje właścicielom niewielkich firm?

Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw nie są pozostawieni sami sobie. Cały sektor firm technologicznych kieruje swoje oferty właśnie do maluczkich, udostępniając rozmaite ready-to-use i no-code rozwiązania, które mocno obniżają próg wejścia do świata sprzedaży w internecie. Można i warto z nich korzystać, ale trzeba robić to rozsądnie, nie fetyszyzując technologii samej w sobie, tylko skupiając się na doświadczeniu użytkownika.

Mobile-first to klucz do serc konsumentów i Google'a

Jak zbudować dobrą firmową stronę internetową?

Jak podkreślają w ebooku eksperci Interneatywnie.com, użytkownik nie może w żadnym momencie się frustrować. Wyszukiwarka powinna więc podpowiadać wybrane opcje, nie zważając na błędy i literówki, system rekomendacji podpowiadać komplementarne lub podobne produkty, a informacje na karcie produktu rozwiewać wszystkie wątpliwości. I to wszystko musi działać idealnie na mobile'u, także dlatego, że Google na to "patrzy" i ocenia, bo:

  • 75% użytkowników urządzeń mobilnych woli witrynę przyjazną dla urządzeń mobilnych
  • 48% uważa, że firmy, których strony nie są przyjazne dla urządzeń mobilnych, nie dbają o biznes i klientów
  • 50% osób stwierdziło, że nawet jeśli podoba im się biznes, będą z niego korzystać rzadziej, jeśli strona nie jest przyjazna dla urządzeń mobilnych

Google już w 2015 ogłosił plan aktualizacji swojego algorytmu, który miał premiować wyniki wyszukiwania prezentowane w sposób przyjazny dla mobile'a i potem tylko zwiększał na to nacisk. Dzisiaj wyszukiwarka ta indeksuje treści mobilne i wykorzystuje je do decydowania o tym, jak uszeregować wyniki. - Sklep musi posiadać dobrze skonstruowaną wersję mobilną. Takie witryny wspiera m.in. Google, który w 2018 roku wprowadził strategię Mobile First Index. Oznacza to, że podczas hierarchizowania stron w wyszukiwarce pierwszym wyborem będzie jej wersja mobilna, a nie desktopowa. Kolejny mechanizm – Speed Update Google – wprowadził uzależnienie pozycjonowania strony od szybkości jej ładowania w wersji mobilnej - pisał w Interaktywnie.com Tomasz Korczyński, ekspert ds. technologii marketingowych dla regionu Europy Wschodniej i Środkowej z Oracle.

Strona firmowa zoptymalizowana pod google

Eksperci cytowani w ebooku Interaktywnie.com podkreślają, że Google idzie jednak znacznie dalej. W 2020 ogłosił Core Web Vitals, czyli zestaw wskaźników związanych m.in. z performance'm i stabilnością wizualną. Wśród nich wyróżnione zostały 3 uniwersalne metryki, na podstawie których oceniany jest UX strony internetowej. Każdy z nich reprezentuje odrębny aspekt: ładowanie, interaktywność i stabilność wizualną, wraz z zakresami wartości: dobry, wymagający optymalizacji oraz słabej jakości.

  • Largest Contentful Paint (LCP) mierzy wydajność ładowania treści. Mierzy czas jaki jest potrzebny do pełnego załadowania się największej jednej porcji treści. Dobry wynik nie powinien przekraczać 2,5 sekundy (mierzony od rozpoczęcia pobierania strony).
  • First Input Delay (FID) mierzy czas do uaktywnienia pierwszego interaktywnego elementu stron. Zalecany jest FID mniejszy niż 100 milisekund.
  • Cumulative Layout Shift (CLS) odnosi się do stabilności treści www. Aby zapewnić dobre wrażenia użytkownika, strony powinny utrzymywać CLS mniejszy niż 0,1.

Google chce, by strony, które pojawiają się najwyżej w wynikach wyszukiwania były nie tylko rzetelne, ale również przyjazne. A to oznacza, że intuicyjny dla użytkownika design stanie się jeszcze ważniejszy niż dotychczas.

Cały ebook możesz pobrać tutaj:

Materiał partnera: Interaktywnie.com

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl