Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Agnieszka Kozłowska
|
Partnerem jest Bytom

Sztuka spod igły. Kolekcja marki BYTOM z grafikami Andrzeja Pągowskiego

Podziel się:

Żywiołowe, odręczne, z nonszalancką kreską, uzyskaną niepowtarzalnym ruchem nadgarstka. Zaangażowanych i niezwykle trafnych w swoich treściach plakatów Andrzeja Pągowskiego nie sposób pomylić z żadnymi innymi. Teraz stały się częścią artystycznej kolekcji marki BYTOM.

Sztuka spod igły. Kolekcja marki BYTOM z grafikami Andrzeja Pągowskiego
(materiały partnera)

To już kolejny sezon, w którym BYTOM łączy świat mody ze światem sztuki, tej wyjątkowej, ambitnej i bardzo charakterystycznej. Na ubraniach polskiej marki widniały już obrazy Jacka Malczewskiego, plakaty Piotra i Jana Młodożeńca czy Henryka Tomaszewskiego, kadry z komiksów o kapitanie Żbiku, wizerunki podróżnika Pampaliniego czy dzieła Zdzisława Beksińskiego. Projektanci z marki BYTOM dużą wagę przykładają także do polskiego dziedzictwa kulturowego. W kolekcji T-shirtów i bluz z serii Arrasy pojawiły się fragmenty tkanych obrazów, znajdujących się w kolekcji Zamku Królewskiego na Wawelu.

Nic dziwnego, skoro mottem firmy jest "sztuka krawiectwa". BYTOM to kolekcje mody męskiej od garniturów po bluzy i t-shirty. Wszystkie elementy w kolekcji BYTOM to odzież wysokiej jakości, uszyta ze starannie wybranych tkanin i z dbałością o każdy detal. BYTOM oferuje również personalizowaną usługę szycia na miarę, na indywidualne zamówienia nawet najbardziej wymagających klientów. I od lat z szacunkiem dla artystów i ich dzieł promuje sztukę.

Polska Szkoła Plakatu Andrzeja Pągowskiego

Spośród blisko 2000 plakatów przygotowanych do tej pory przez Andrzeja Pągowskiego projektanci z marki BYTOM wybrali kilka rozpoznawalnych grafik przygotowanych dla filmów i spektakli teatralnych.

Na T-shirty i bluzy trafił m.in. plakat do kultowego filmu Miś Stanisława Barei z 1980 r. i nowa wersja plakatów do trylogii Trzy Kolory Krzysztofa Kieślowskiego. Czarne kruki i jeden biały pomiędzy nimi to ilustracja do najsłynniejszego dramatu Szekspira Hamlet, wystawianego w Teatrze im. Modrzejewskiej w Legnicy w 1987 r. Uwagę przykuwa także mężczyzna z warownymi murami, które jak szal zasłaniają jego oczy i blokują szczękę. To drugie arcydzieło Szekspira Makbet, opowieść o kole historii i niszczącej ambicji zdobycia władzy. Na kolejnym T-shircie znalazły się marionetki, animujące się nawzajem ze spektaklu w Teatrze w Wałbrzychu.

Kluczem wyboru nie była rozpoznawalność, ale charakter, kreska, wieloznaczność grafik, ponieważ nie bez znaczenia jest także wiele mówiąca symbolika prac Pągowskiego.

Filmowcy i ludzie teatru, z którym artysta współpracował wielokrotnie, podkreślają trafność ilustracji przygotowanych przez grafika na potrzeby tworzonych przez nich dzieł. Za swojego najwybitniejszego plakacistę uznawali go Krzysztof Kieślowski i Andrzej Wajda. Reżyserski plakat zamówił u Pągowskiego także Jerzy Skolimowski, Wojciech Smarzowski czy Jan Komasa.

Kreator artystycznej rzeczywistości

Andrzej Pągowski wciąż zaskakuje swoimi projektami, trafnością pomysłów w rzucającej się w oczy i łatwej do zinterpretowania formie. Ma nieprawdopodobną wyobraźnię i interesujące, nieszablonowe skojarzenia, które oddają przesłanie w dobitnej formie.

Jest specjalistą od plakatów promujących duże wydarzenia artystyczne jak festiwale i przeglądy, m.in. Camerimage, Festiwal Polskich Filmów Fabularnych czy Jazz Jamboree oraz wielu kampanii społecznych.

Artysta stale wypełnia swoją misję propagowania dobrych wzorców estetycznych. Doceniają go w Polsce i na świecie. Jego prace znalazły się m.in. w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w San Francisco oraz w Centrum Pompidou. Muzeum Sztuki Nowoczesnej (MoMA) w Nowym Jorku włączyło plakat "Uśmiech wilka" do stałej kolekcji muzealnej, jako jeden ze 100 najlepszych plakatów świata. Nic dziwnego, że to właśnie jego prace wybrano do kolekcji marki BYTOM łączącej sztukę z modą i tworzącej projekt Polska Szkoła Plakatu.

Plakatowe stylizacje dla ambitnych

T-shirty i bluzy BYTOM z serii Polska Szkoła Plakatu należą do casualowej linii tej marki. Z pewnością przypadną do gustu indywidualistom, którzy lubią wyróżniać się stylizacją, a przede wszystkim kochają dobrą sztukę współczesną. Bazowe kolory bluz i T-shirtów zostały dobrane tak, by podkreślać charakter umieszczonych na nich grafik z plakatów.

Dzięki serii Polska Szkoła Plakatu wielbiciele sztuki mogą podkreślić swoją indywidualność i pasję. I zająć się – podobnie jak Pągowski – propagowaniem sztuki w codziennych warunkach. Dobrej sztuki i wyjątkowych, nieoczywistych stylizacji.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Partnerem jest Bytom
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Materiał Partnera