Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Przemysław Ciszak
Przemysław Ciszak
|

50 tys. zł za spot na dwulecie rządu. Tyle kosztowała kampania "Damy radę! #dobre2lata"

26
Podziel się:

Spot z Beatą Szydło trafił do internetu i publikowany był w mediach społecznościowych w drugą rocznicę rządów PiS.

Jarosław Kaczyński gratuluje Beacie Szydło dwóch lat rządów
Jarosław Kaczyński gratuluje Beacie Szydło dwóch lat rządów (Jan Bielecki/East News)

Ile kosztowała jego realizacja? Dokładanie 49,2 tys. zł. – ujawnił Stanisław Tyszka publikując pismo z Kancelarii Prezes Rady Ministrów.

Ile pieniędzy z budżetu, a więc właściwie, ile zapłacili za panią premier na Facebooku zachwalającą dobre dwa lata podatnicy? Sprawę spotu postanowił zbadać poseł K'15 Stanisław Tyszka. Z prośbą o informację zwrócił się oficjalnie, poprzez poselskie zapytanie.

I dostał odpowiedź. "Całkowity koszt spotu Damy radę! # dobre2lata" z udziałem Pani Premier Bataty Szydło to 49 200,- PLN (łącznie z podatkiem VAT)" – poinformowała Beata Kempa z Kancelarii Prezes Rady Ministrów w piśmie do Marszałka Sejmu Marka Kuchcińskiego.

Jak możemy w nim przeczytać, "spot został zrealizowany, na podstawie koncepcji przygotowanej w Kancelarii Prezes Rady Ministrów, przez firmę zewnętrzną OPEN Group Łukasz Pereszczak, wyłonioną w trybie telefonicznego rozpoznania rynku".

Zobacz także: Szydło podsumowuje dwa lata rządów PiS:

Tyszka pyta na swoim profilu twitterowym, gdzie opublikował odpowiedź, czy to dużo, czy mało i czy obywatele chcą takie rzeczy finansować, czy nie? Z miejsca odpisali mu internauci. Większość oczywiście uważa takie wydatki za zbędne i nie w ogóle są przeciwni finansowania posłów, ale znaleźli się i tacy, którzy bronią wydatków KPRM.

Faktem jest, że w porównaniu do wydatków podsumowujących 10 lat Polski UE, spot z Beatą Szydło był niewielki. Spot, którego muzycznym motywem przewodnim jest piosenka Beatlesów "Hey Jude" kosztował ponad 7 mln zł - o czym pisaliśmy więcej tutaj.

Być może również dlatego, że w przeciwieństwie do unijnego, ten nie trafił na antenę. Jak podało KPRM: "spot został opublikowany w sieciach społecznościowych. KPRM nie poniosła w związku z tym żadnych kosztów. Kancelaria nie przewiduje emisji spotu w mediach tj. zakupu czasu antenowego."

wiadomości
gospodarka
KOMENTARZE
(26)
WYRÓŻNIONE
Roberto9999
8 lat temu
Czegoś nie rozumiem. Skoro jest tak dobrze, to po co jeszcze ten spot? Chyba, że PiS chce to dobrze do głowy wbić swoim otumanionym wyborcom. Po to aby, nie daj Boże, nie zaczęli samodzielnie myśleć.
Kibic
8 lat temu
Spot 49 tys. a emisja 2 miliony
tumi
8 lat temu
żeby przekonać ciemny lud że jest dobrze to warto wydać miliony złotych...ta misja nie ma ceny...a zresztą i tak za to płaci ten lud...