Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Frączyk
|

Enter Air przewiezie turystów Itaki. Linia dostanie prawie 200 mln zł

9
Podziel się:

Biuro turystyczne Itaka po raz kolejny podpisało umowę z liniami Enter Air. W przyszłym roku przewiozą one turystów, licząc sobie za to 182,5 mln zł. Itaka to najważniejszy klient linii, dający jedną czwartą przychodów.

Klienci Itaki polecą w przyszłym roku liniami Enter Air. Czyli nic się nie zmieniło
Klienci Itaki polecą w przyszłym roku liniami Enter Air. Czyli nic się nie zmieniło (REPORTER)

Biuro turystyczne Itaka po raz kolejny podpisało umowę z liniami Enter Air. W przyszłym roku przewiozą one turystów, licząc sobie za to 182,5 mln zł. Itaka to drugi najważniejszy klient linii, dający jedną czwartą przychodów.

Enter Air i Itaka Holdings zawarły umowę o współpracy na sezon lato 2018 - zima 2018/2019. Jej szacunkowa wartości wyniesie 51 mln dol. netto, czyli około 182,5 mln zł - podał Enter Air.

W porównaniu z ubiegłym rokiem umowa wzrosła o 2 mln dol., ale w między czasie złoty się umocnił, więc ostatecznie dojdzie do przelewu kwoty mniejszej w naszej walucie, czyli 182,5 mln zł w porównaniu z 197,6 mln zł rok wcześniej.

Zobacz także: Zobacz również: Kulisy problemów Ryanaira. Tak działa popularny przewoźnik

Podane wartości mają jednak charakter szacunkowy, a ostateczna wartość umowy może się różnić.

- Polski rynek turystyczny jest w bardzo dobrej kondycji, o czym świadczy nie tylko większa liczba operacji, które wykonaliśmy w tym roku, ale również zaufanie touroperatorów. Itaka to kolejny po Rainbow Tours i TUI, touroperator z którym przedłużyliśmy naszą wieloletnią współpracę - powiedział Andrzej Kobielski, członek zarządu i dyrektor handlowy Enter Air._ _

W październiku 2017 r. podpisana została umowa z TUI Poland o wartości 81,4 mln dol. (ok. 299,5 mln zł), która jest największą umową w historii zawartą przez Enter Air. We wrześniu została natomiast podpisana umowa z Rainbow Tours o wartości 46,3 mln dol. (ok. 165 mln zł).

Umowa z Itaką została zawarta na czas określony do dnia 30 kwietnia 2019 r. Reguluje zasady świadczenia przez Enter Air Sp. z o.o. usług lotniczego przewozu osób i bagażu.

Rozliczenia z tytułu umowy będą realizowane zgodnie z harmonogramem poszczególnych lotów charterowych.

W pierwszych trzech kwartałach b.r. przychody Enter Air wynosiły 774,3 mln zł, a przewoźnik zarobił na czysto 47,5 mln zł, w czym pomagała wciąż względnie tania ropa.

Flota Enter Air składa się z 18 samolotów typu Boeing 737, głównie modelu 737-800. Linia pozbyła się w ub.r. starszego modelu 737-400. W roku 2016 samoloty Enter Air przewiozły w kraju oraz za granicą ponad 1,7 mln pasażerów.

Przewoźnik ma pięć stałych baz operacyjnych w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Paryżu oraz kilka baz sezonowych, m.in. w Londynie i Tel Awiwie.

Enter Air jest największą czarterową linią lotniczą działającą w Polsce i jednocześnie największym prywatnym przewoźnikiem lotniczym w naszym kraju. Grupa realizuje połączenia dla czołowych polskich i zagranicznych biur podróży latając w ponad 30 krajach.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(9)
Tomek
6 lat temu
Leciałem z Itaką tymi liniami i podróż minęła bardzo fajnie :) Zawsze wybieram to biuro jak planuje wyjazd za granice i jeszcze ani razu się nie zawiodłem.
Mateusz
6 lat temu
Mam uraz do tej linii EnterAir gdy lecieliśmy na wakacje z itaki dwa razy tą linią. Pierwszy raz mieliśmy opóźnienie bo maszyna była w kiepskim stanie i pilot wezwał dodatkowy przegląd.. na pokłądzie jeszcze stare telewizory kineskopowe z jak z lat 90tych. podczas startu dziwne dzwięki oraz migania małych podświetleń że myślałem że się rozwalimy, na pokłądzie jakiś smród spalin... po wylądowaniu mechanicy naprawiali jakiś wyciek.. Drugi raz inna przygoda.. jak wchodzilimy na pokład zauważyłem że opony wyglądająjakoś dziwnie nabrzmiałe ale jakoś się tym nie przejąłem.... podczas startu w momencie kiedy nabraliśmy już prędkości i była chwila kiedy właśnie mieliśmy się oderwać od pasa usłyszeliśmy wybuch.. naszczeście pilot błyskawicznie włączył pełne hamowanie.. ludzi chwycili się foteli a obok mnie jakaś kobieta tak mi ścisła za małego ze strachu że myślałem że mi zgniecie - okazało się że wybuchły dwie opony... dobrze że pilot był szybki bo mielibyśmy awaryjne lądowanie ala kapitan Wrona bez podwozia.. był nawet TVN.. znowu opóźnienie przez kila godzin czekaliśmy a że to czarter to nawet nie dostaliśmy posiłku czy napoju jak to w zwykłach liniach dają.. (zdychałem z głodu bo akurat karta byłą uszkodzona nie mogłem płacić ach)... Potem miałem okazje latać z itaki z Travel Service i tu już maszyny fajne nowe LCD czuc nowość i piloci przyjemne komentarze dawali podczas lotu po polsku,,, w enter air po angielsku piloci ale po akcencie było słychać że narodowość orientalna jakieś hindusy czy coś w tym stylu :) Od tamtej nie latam bez potrzeby bo mam uraz..
zygfryd
6 lat temu
A ja w tym miesiącu zarobiłem 13 tys na Hot forex
fuuuj
6 lat temu
Kilka czołobitnie-pochwalnych i idiotycznie-fejkowych wpisów na dole świadczy o tym że nasz rynek turystyczny jak śmierdział tak nadal śmierdzi :D
krab
6 lat temu
to ja już współczuje klientom, najbardziej badziewna i olewająca linia lotnicza jaką miałem możliwość kiedykolwiek latać, niestety, ale na naszym rynku nie ma dobrych uczciwych przewoźników, a itaka niestety ale się przewiezie :)