Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Agata Kalińska
|

Getin Noble Bank da 100 zł klientom, którym nie rozpatrzył reklamacji

5
Podziel się:

Getin Noble Bank da 100 zł klientom, którym nie rozpatrzył reklamacji w terminie - poinformował w środę UOKiK. Dotyczy to klientów, którzy składali reklamacje w latach 2012-2014. Bank zapewnia, że teraz nie tylko reklamacje są szybciej rozpatrywane, ale ogólnie jest ich mniej.

Getin Noble Bank da 100 zł klientom, którym nie rozpatrzył reklamacji
(Mariusz Grzelak/REPORTER)

"Nikt nie chce udzielić mi informacji (...) Minął już miesiąc, a bank nie przekazał mi żadnej informacji na temat postępowania reklamacyjnego", "Bank do tej pory nie odpowiedział na reklamację, choć minęły już ponad trzy miesiące" - takie listy od klientów banku z lat 2012-2014 do dziś krążą po sieci. Znaczna część z nich dotyczy tzw. polisolokat, a których stracili tysiące złotych. Sprawą zainteresował się UOKiK, który pod koniec grudnia 2014 r. wszczął postępowanie. Urząd ustalił, że bank przekraczał czas na rozpatrzenie reklamacji.

- Długotrwałe rozpatrywanie reklamacji narusza dobre obyczaje. Kodeks Etyki Bankowej oraz postanowienia w zawieranych przez bank umowach wyraźnie wskazywały, że czas na udzielenie odpowiedzi na reklamację nie powinien przekroczyć 30 dni. Bank jednak nie dotrzymywał tych terminów – mówi cytowany w komunikacie urzędu prezes UOKiK Marek Niechciał.

Bank zobowiązał się do poprawy. Ma też dać po 100 zł klientom, którym nie odpowiedział na reklamację w ciągu 30 dni. Jak informują służby prasowe banku, to element strategii, której celem jest budowa instytucji przyjaznej klientom. - Naszym celem jest znacząca poprawa jakości obsługi klientów oraz pro-kliencka postawa we wszystkich podejmowanych przez nas działaniach. Dlatego już po raz drugi zdecydowaliśmy się na dobrowolne zobowiązanie wobec UOKiK, którego celem jest zrekompensowanie niedogodności naszym klientom – mówi prezes Getin Noble Banku Krzysztof Rosiński.

Bank przekonuje, że od 2014 r. dużo się zmieniło - średni czas rozpatrywania reklamacji ma teraz wynosić 12 dni. Liczba reklamacji natomiast miała się zmniejszyć o 40 proc. w stosunku do zeszłego roku.

To nie pierwsze starcie Getin Noble Banku z urzędem antymonopolowym. W styczniu 2014 r. UOKiK nałożył na bank 6,7 mln zł. kary za to, że nie informował wystarczająco klientów o ryzyku związanym z polisolokatami.

Zobacz także: #dziejesienazywo: Ta afera jest znacznie większa niż Amber Gold. Tysiące Polaków walczą o swoje pieniądze
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(5)
tadek
8 lat temu
Trzeba interweniować do skutku. Wiem, że takie przepychanki nie należ do łatwych, ale w efekcie to klient jest panem sytuacji.
molly
8 lat temu
Stówka piechotą nie chodzi. W skali banku to trochę będzie kosztowało, ale przynajmniej jest coś na zgaszenie pożaru.
renata
8 lat temu
no i to jest fajne podejście do klienta. nie wiem czy inny bank by się zachował tak jak getin.
asd
8 lat temu
A słyszeliście o tym, że OC ma być do końca roku bardzo podniesione. Na najsłabszy silnik, mieszkając na wsi (czyli w strefie najmniejszego ryzyka wypadku) ma być ponad 800zł.
marek
8 lat temu
bravo dla banku pokazuje on ze jest jednym z nielicznych ktorzy szanuja klienta