Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|

Klątwa Pendolino. Kolejne pociągi uszkodzone

48
Podziel się:

Nowy 2018 rok nie zaczął się szczęśliwie dla PKP Intercity. Zła passa trwa.

Pociągi pendolino nie mają ostatnio szczęścia.
Pociągi pendolino nie mają ostatnio szczęścia. (Krzysztof Olszewski/ wp.pl)

Flagowe pociągi PKP Intercity nie mają dobrej passy. Jak nie wypadki, to wszy. Po trudnym roku wydawało się, że może być tylko lepiej. Nic z tego. Tym razem skład pędzącego Pendolino poważnie uszkodził tłuczeń, który poderwany z podtorza podziurawił podwozia sześciu pociągów.

Aż 6 składów Pendolino zostało wycofanych z ruchu z powodu niepokojących uszkodzeń podwozia - dowiedział się "Rynek Kolejowy". Winny był poderwany podczas jazdy tłuczeń, który poważnie obił podwozia pociągów. W tej chwili pociągi są szczegółowo sprawdzane, a na trasach zastępują je inne pociągi PKP Intercity.

O klątwie, która wisi nad flagowymi składami PKP Intercity, pisaliśmy już wielokrotnie w money.pl.Ubiegły rok był niezwykle pechowy dla tych pociągów. Kolejne wypadki zdziesiątkowały warte 400 mln euro składy.

Przypomnijmy. PKP Intercity kupiło 20 składów Pendolino. Z tego najpierw cztery, potem pięć miało pozostać w odwodzie na wypadek problemów któregoś z pozostałej 15. W ubiegłym roku dwa zostały rozbite. Pierwszy w kwietniu pod Opolem zderzył się z ciężarówką. Drugi we wrześniu pod Modlinem otarł się wówczas o stojący na przejeździe autobus.

Pod koniec roku PKP Intercity znów musiało odstawić jeden ze swoich flagowych pociągów na boczny tor. Tym razem winne były grasujące po Pendolino wszy. Pod koniec listopada pojawiły się kolejne doniesienia, tym razem o pluskwach.

Zobacz także: Pendolino wreszcie się przyda. Przybywa linii, gdzie można jechać szybciej:

Wypadnięcie każdego z Pendolino z rozkładu to jednak poważny problemem dla spółki. Przejazdy Pendolino cieszą się dużym zainteresowaniem podróżnych. Tymczasem jednak zamiast oczekiwanego, szybkiego pociągu, na stację podjeżdża skład o znacznie niższym standardzie. W dodatku za cenę biletu na Express Intercity Premium.

Zawiedzeni klienci, którzy mogą rościć pretensje i domagać się zwrotu różnicy w cenie biletu, to jedno. Drugi problem to postępujące opóźnienia w rozkładach. Nowy 2018 rok nie zaczął się więc szczęśliwie dla PKP Intercity, a zła passa wciąż trwa.

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(48)
ciekawy
3 lata temu
mówiło się kiedyś że takie np. chiny to kraj trzeciego świata. patrząc na pociągi jakie tam jeżdżą, zastanawiam się którego świata jest polska?
retro
3 lata temu
Kupili buble to maja...............
fret
6 lat temu
Jesli kamienie owczym pedem fruwaja po spodniej karoserii skladu, to moze nalezy je kleic lub zmienic technologie podbudowy torow...
fret
6 lat temu
Podejrzewam, ze regularne ozonowanie spokojnie wytepiloby zarowno wszy jak i pluskwy. Jak widac pierwsza klasa wymaga nakladow, a z tym moze byc problem. Ponadto te 2 rozbite sklady chyba byly ubezpieczone?! Jesli nie to jednak przewoznik powinien wyremontowac je w wlasnym zakresie.
kolejarz
6 lat temu
glupi polak zlodziej zawsze kupi buble za lapowki/tak jakby nie mogl wyprodukowac wlasnego pociagu
...
Następna strona