Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Pierwszy Dart odebrany. Jest dopuszczenie do ruchu dla kolejnych

0
Podziel się:

PKP Intercity odebrało pierwszy pociąg Dart wyprodukowany przez bydgoską Pesę – poinformował producent. Jednocześnie Urząd Transportu Kolejowego dopuścił do użytku kolejnych osiem składów.

Pierwszy Dart odebrany. Jest dopuszczenie do ruchu dla kolejnych
(mat. producenta)

PKP Intercity odebrało pierwszy pociąg Dart wyprodukowany przez bydgoską Pesę – poinformował producent. Jednocześnie Urząd Transportu Kolejowego dopuścił do użytku kolejnych osiem składów. Czas na dostawę 20 gotowych pociągów Pesa ma do końca roku, w przeciwnym razie PKP Intercity grozi utrata unijnej dotacji.

Przewoźnik liczy, że kolejne pociągi odbierze w najbliższych dniach. PKP Intercity chciało, by nowe składy wyjechały na tory wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy 13 grudnia. Jednak musiał zmodyfikować te plany. Nowe pociągi będą wyjeżdżały na trasy stopniowo, a cały proces potrwa do wiosny przyszłego roku. Szczegóły zależą od tempa, w jakim producent będzie dostarczał pociągi. Darty mają jeździć na trasach Bielsko Biała - Warszawa - Lublin oraz Jelenia Góra - Warszawa - Białystok

- Trwało to, przyznaję, nieco dłużej niż się spodziewaliśmy, ale spełnienie oczekiwań tak wymagającego klienta, jak PKP Intercity musiały poprzedzić drobiazgowe odbiory zarówno pod względem technicznym, jak i formalnym - powiedział cytowany w komunikacie Pesy szef marketingu firmy Jerzy Berg. - Dzięki temu obie strony mają pewność, że do eksploatacji trafiają bezpieczne, komfortowe pojazdy, zgodne ze specyfikacją zamówienia i wszelkimi przepisami ruchu kolejowego - dodał.

- Oddaliśmy przewoźnikowi przebadany i skrupulatnie skontrolowany pierwszy skład, a w ślad za nim będziemy przekazywali kolejne, bo przecież są już gotowe – powiedział prezes Pesy Tomasz Zaboklicki.

Producent wskazuje, że podpisanie protokołów końcowych odbiorów oznacza, że pojazdy są zgodne ze specyfikacją zamówienia i obowiązującymi przepisami. "Pojazd 43 WE PesaDART był od początku projektowany i budowany tak, by odpowiadał wymogom TSI zapisanymi w umowie z PKP Intercity zgodnie z warunkami SIWZ, po czym został przebadany na zgodność z tymi normami" - napisano w komunikacie producenta. Tyle, że UTK nie potwierdził jeszcze oficjalnie, że pociąg rzeczywiście jest z nimi zgodny.

Przetarg na dostawę 20 pociągów Dart został rozstrzygnięty 19 lutego 2014 r. Koszt to ok. 1,3 mld zł, w tym ok. 570 mln zł pochodzi z pieniędzy unijnych. Umowa obejmuje również serwis pociągów przez kolejnych 15 lat. Producent musi dostarczyć pociągi do końca roku, bo inaczej będzie trzeba zwrócić dotację unijną.

Darty posiadają 352 miejsca siedzące; 292 w drugiej klasie i 60 w pierwszej. Pociąg ma długość 153 metrów i waży ok. 280 ton. Darty wyposażone są m.in. w klimatyzację, nadajniki WiFi, stojaki na rowery, monitoring, przedział barowy. Znalazły się w nich także dwa miejsca dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, winda ułatwiająca wjazd do pociągu osobom niepełnosprawnym oraz przystosowana dla nich toaleta.

wiadomości
gospodarka
gospodarka polska
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)