Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Resort infrastruktury odpowiada na skargę Brukseli

51
Podziel się:

W czwartek Komisja Europejska skierowała do Trybunału Sprawiedliwości UE sprawę przeciwko naszemu krajowi w związku z niezgodnym z unijnymi regułami systemem zezwoleń na przemieszczanie się po drogach określonymi samochodami ciężarowymi.

Resort infrastruktury odpowiada na skargę Brukseli
(Bartosz Wawryszuk)

Czekamy na uzasadnienie i jesteśmy gotowi rozmawiać - tak Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa odpowiada na skargę Komisji Europejskiej w sprawie niedostosowania sieci drogowej do nośności 11,5 tony na oś.

Resort jest zaskoczony postawą Komisji, bo - jak mówi wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit - wielokrotnie była ona informowana o pracach podejmowanych przez stronę polską w tym zakresie. W czwartek Komisja Europejska skierowała do Trybunału Sprawiedliwości UE sprawę przeciwko naszemu krajowi w związku z niezgodnym z unijnymi regułami systemem zezwoleń na przemieszczanie się po drogach określonymi samochodami ciężarowymi.

Wiceminister Jerzy Szmit poinformował, że jesteśmy w stanie dopuścić około 50 procent dróg krajowych do nacisku 11,5 tony na oś. - To daleko idąca deklaracja ze strony rządu - powiedział wiceminister na konferencji prasowej. Dodał, że resort rozmawia także z samorządami w sprawie ujednolicenia dróg krajowych i wojewódzkich na trasach, które prowadzą do portów, stacji przeładunkowych czy miejsc, gdzie są rozlokowane centra logistyczne. Chodzi o to, by mógł tam dotrzeć ciężki transport.

Wiceminister Jerzy Szmit poinformował, że w budżecie na przyszły rok jest mowa o dodatkowym miliardzie złotych na modernizację dróg. Zostaną one przeznaczone na podniesienie nośności poszczególnych odcinków tras krajowych. Zaznaczył jednak, że potrzeby w tym zakresie są ogromne. - Szacowane potrzeby, które odpowiadały postulatom Komisji Europejskiej to gigantyczna kwota 53 miliardów złotych - powiedział wiceminister. Podkreślił, że zostanie ona w przyszłości wydana, pytanie tylko czy części tych pieniędzy nie trzeba będzie przeznaczyć na karę dla Komisji Europejskiej. - Miejmy nadzieję, że do tego nie dojdzie - powiedział wiceminister.

Jerzy Szmit przyznał, że dużym problemem dla przewoźników jest konieczność uzyskania specjalnych zezwoleń na przejazd po drogach drugorzędnych samochodami ciężarowymi o nacisku osi przekraczającym osiem lub dziesięć ton od administratorów dróg . W Polsce mamy 3 tysiące takich podmiotów. W przypadku dłuższej podróży jest to problem. Wiceminister infrastruktury powiedział, że potrzebne są zmiany ustawowe pod tym względem. Przy czym - jak tłumaczył - nie mogą one uderzyć w samorządy.

wiadomości
gospodarka
gospodarka polska
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(51)
MMMM71
7 lat temu
Ale wg UE to niby jak mamy dostosować drogi do takiej nośności ? Wybudować je na nowo jak rozumiem ? Czy ich już w tej UE po..... do końca ? Nie można na kogoś nakładać obowiązku który miałby kosztować miliardy ?! Niby z czego mielibyśmy to finansować ? Pewnie UE chciałyby aby z ich banku się znowu zadłużyć ;) Być pod pantoflem Związku radzieckiego nie było fajnie, ale UE zaczyna przypominać podobny ustrój. Czas myśleć o Polexit ;)
li
7 lat temu
Jednym słowem jebać UE.
sceptyk
7 lat temu
Tiry na tory!!! - gdzie jest partia zielonych?
mark
7 lat temu
I dobrze, bo to Kulczyk złodziej kazał robić ograniczenia aby ciężarówki nie uciekały z najdroższej autostrady w Europie.
Broda
7 lat temu
Kiedy "unia" srunia, nakaże zrównanie wynagrodzeń ze standardami unijnymi ??? Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie??? Słabe to, by nie powiedzieć żałosne!
...
Następna strona