Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Katarzyna Kalus
|

Budowa Via Baltica. Odcinek trasy S61 chce wybudować pięć firm

22
Podziel się:

Przetarg dotyczy projektu i budowy fragmentu Via Baltica na odcinku: węzeł "Śniadowo" (z węzłem) do węzła "Łomża Południe" (bez węzła). W sumie ma powstać ok. 17 km drogi.

Budowa Via Baltica. Odcinek trasy S61 chce wybudować pięć firm
(TOMASZ HOLOD / Polska Press / EastNews)

Pięć firm i konsorcjów chce wybudować blisko 17-km odcinek drogi S61 Via Baltica - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. To fragment na odcinku od Śniadowa do obwodnicy Łomży.

Przetarg dotyczy projektu i budowy fragmentu Via Baltica na odcinku od węzła "Śniadowo" (wraz z tym węzłem) do węzła "Łomża Południe" (bez węzła). W sumie ma powstać ok. 17 km drogi.

Najniższą ofertę złożyła firma Polaqua Sp. z o.o., która zaproponowała ponad 380 mln zł, natomiast najdroższą - konsorcjum Rubau Polska Sp. z o.o. i Construcciones Rubau SA - w wysokości ponad 433 mln zł.

Najwyższa oferta nie przekracza kwoty, jaka została przeznaczona na tę inwestycję. GDDKiA zamierzała przeznaczyć na nią 491,4 mln zł.src="https://static1.money.pl/i/h/248/art418040.jpg"/>

Drogowcy nie poinformowali, kiedy konkretnie nastąpi rozstrzygnięcie przetargu. Przy wyborze będą brane pod uwagę nie tylko cena, ale także termin realizacji.

Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd będzie wiodła do Rygi na Łotwie.

Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna podzielono na sześć odcinków. We wszystkich przetargach już otwarto oferty i trwa wybór najkorzystniejszej.

Zobacz także: Zobacz także: Ile kosztuje prędkość?
wiadomości
gospodarka
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(22)
WYRÓŻNIONE
Wojciech
8 lat temu
Jak widzę mapy z nowymi ekspresówkami to się zastanawiam czy projektanci przypadkiem nie mieli premii za każdy dodatkowy zakręt. Ja rozumiem, że więcej kilometrów to więcej kasy dla wszystkich, także dla tych co decydują ale wszystko ma swoje granice. Droga ekspresowa wijąca się jak dawna powiatówka przestaje być drogą ekspresową.
Hihi
8 lat temu
Ja tu widzę tylko jedno non stop przesunięcia terminów oddania tego co miało być już oddane przykład s51 miała być latem oddana a termin już przesunięto na 19 rok . Czyli nic nowego dużo krzyku plany koncepcje imprezki i takie tam a dróg jak nie ma tak nie ma
Ellis
8 lat temu
No dobrze, droga połączy kraje bałtyckie z Bałkanami. a co my z tego będziemy mieli?