Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Mateusz Madejski
Mateusz Madejski
|
aktualizacja

Wielka awaria kas fiskalnych marki Novitus. "Dotyczy tysięcy urządzeń"

166
Podziel się:

Zamknięte sklepy i restauracje. Wszystko przez... błąd zegara w kasach fiskalnych. Problem dotyczy "tysięcy" urządzeń w całym kraju. - Awarię rozwiązujemy od ręki, ale maszyna musi fizycznie do nas trafić - słyszymy w firmie, która produkuje kasy. Nieco inaczej sprawę przedstawiają serwisy.

Firma zapewnia, że walczy z problemem
Firma zapewnia, że walczy z problemem (East News, Łukasz Grudniewski)

W tysiącach drukarek fiskalnych nieprawidłowo działa zegar - a przez to firmy nie mogą drukować poprawnie paragonów.

Problem dotyczy prawdopodobnie setek przedsiębiorców - w tym dużych firm.

"W związku z awarią drukarek fiskalnych w naszych kinach, zakup biletów możliwy jest wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej oraz aplikacji mobilnej" - informuje na przykład sieć Multikino Polska.

Zobacz także: Obejrzyj: Grygier-Siddons: Polskie firmy nie szukają możliwości za granicą

W mediach społecznościowych można znaleźć też informację wywieszoną na jednym ze sklepów sieci Dino. Czytamy w niej o "inwentaryzacji drukarek i aktualizowaniu oprogramowania". Z tego powodu sklep jest nieczynny.

Paragonów nie mogą też wystawiać m.in. niektóre pizzerie sieci DaGrasso. O problemach z kasami mówią w mediach społecznościowych również właściciele wielu mniejszych firm z całego kraju. "Witamy, niezmiernie nam przykro, ale w dniu dzisiejszym, z powodu awarii kasy fiskalnej, nie możemy być dla Was otwarci" - informują na przykład szefowie naleśnikarni Pankejk z Poznania.

Ilu przedsiębiorców jest w takiej sytuacji? - Mówimy o tysiącach urządzeń - słyszymy w nowosądeckiej firmie Novitus. Pracownicy jednak nie potrafią powiedzieć dokładnie ile. - Na pewno nie są to dziesiątki tysięcy - dowiadujemy się jednak w dziale marketingu.

Problem dotyczy wyłącznie urządzeń Delio, które ciągle są produkowane.

- Zlokalizowaliśmy problem, rozwiązujemy go od ręki - słyszymy od przedstawicieli firmy. Kasa jednak musi fizycznie dotrzeć do któregoś z oddziałów firmy - na przykład kurierem. Firma zaznacza, że ponosi wszelkie koszty napraw. - Niestety niemożliwe jest dokonanie naprawy u klienta i konieczna jest interwencja serwisu producenta - słyszymy.

Rozmawialiśmy jednak z jednym z serwisów z południowej Polski. - To nieprawda, że można sprawę załatwić od ręki. Ustawiają się gigantyczne kolejki, sprawa zajmie więc nawet tydzień czy dwa. Niektórzy nasi klienci czekać nie mogą, więc po prostu kupują nowe urządzenia - twierdzi pracownik.

Co się stało? Okazało się, że w drukarkach był błąd z aktualizacją daty - po prostu nie można było jej ustawić na 2020 rok.

Jak czytamy na stronie firmy, w całym kraju działa ok. 720 tys. kas fiskalnych firmy. Jednak awaria ma dotyczyć "tylko" wspomnianych tysięcy egzemplarzy modelu Delio.

Cena pojedynczej drukarki Delio wynosi ok. 3,5 tys. zł brutto.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(166)
No way
3 lata temu
Szukac dobrych prawnikow I pozew zbiorowy do sadu.Wszystkie koszty zwroca z nawiazka.A taki piekny kraj z taka iloscia programistow wyszkszatconych po uszy.Trzecia wersja,powtorzyli chwyt marketingowy Apple.Spowolnili starsze telefony sprzedac nowe urzadzenia.
Qłeszczon
3 lata temu
Będą płacić odszkodowania? W końcu to wada urządzenia. Kto pokrywa koszt przesyłki kurierskiej?
Jarek z BieIs...
3 lata temu
Program księgowy EWA z firmy Stream Soft - też ma problem z datą w JPK !!! ale oni nie przejmują się tym , wczoraj kolejka do naprawy.
Macho
3 lata temu
Wolscy informatycy w akcji. Kury macać a nie soft robić.
Maria
3 lata temu
Widać że ktoś zapomniał zatrudnić testerów przed wypuszczeniem nowego produktu. Mam nadzieję że producent pokryje straty firm które straciły na ich produkcie. Tylko tak producent wyjdzie z twarzą i może uratować opinię.
...
Następna strona