Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
KRJ
|

Zakopianka ekspresowa na ukończeniu. Budowlańcy poradzili sobie wreszcie z trudnym terenem

20
Podziel się:

Kierowcy muszą jeszcze trochę poczekać na nowa jakość z dotarciem do Zakopanego, ale widać już "światełko w tunelu". Koniec prac znacząco przybliżył się wraz z rozwiązaniem problemów z osuwającym się gruntem przy jednym z wiaduktów trasy.

Zakopianka ekspresowa na ukończeniu. Budowlańcy poradzili sobie wreszcie z trudnym terenem
Kłopoty budowlańcom na tym odcinku sprawił grunt, który osuwał się w w sąsiedztwie wiaduktu. (GDDKiA, GDDKiA Kraków)

Jak informuje GDDKiA ciągle jeszcze trwają prace na odcinku S7 z Lubnia do Skomielnej Białej. Kierowcy najpierw będą mogli jeździć ekspresowym odcinkiem zakopianki między Lubniem a Naprawą. Wszystkie prace powinny jednak zakończyć się w październiku. W listopadzie droga zostanie oficjalnie oddana do użytku.

Kłopoty budowlańcom na tym odcinku sprawił grunt, który osuwał się w w sąsiedztwie wiaduktu. Inne prace ziemne wciąż jeszcze trwają. Wprawdzie budowniczowie wykuli już oba tunele o długości niecałych 2 km, nadal do ułożenia są jeszcze płyty pod jezdnią.

Zobacz także: "Zejdziemy poniżej 10 proc.". Senator PO Bogdan Zdrojewski bije na alarm

Jak informuje z kolei serwis moto.pl, tunel to jednak nie wszystko. Nawet jeśli drogowcy się już z nim uporają, trzeba będzie jeszcze dodać fragmenty drogi przy wylotach z tuneli.

Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zachowuje jednak optymizm. Według ostatniego raportu prace są zaawansowane w 62 procentach. Zakończenie budowy planowane jest na przełom roku.

Przypomnijmy, że roboty na ekspresowym fragmencie Zakopianki, czyli po prostu trasie S7, trwają już od 2017 r. Udało się już w tym czasie przebudować 15 km między Lubniem a Rabką. W 2018 r. kierowcom oddano do ruchu odcinek pomiędzy Skomielną Białą a Rabką.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(20)
mazby
3 lata temu
autozdradą sie jedzie super, ale.... gdzie te megatony żelaza zaparkują? w Zakopanem NIC nie robi się w sprawie parkingów podziemnych, nie wspomne o parkingach zaporowych w N.Targu i komunikacji masowej-nadziemnej. itd. My z Zakopanego z przerażeniem czekamy dnia skończenia Zakopianki...
Bartbuilder
3 lata temu
Artykuł zawiera rażące błędy, a mapka na końcu jest nieaktualna, obecnie odcinek Lubień-Naprawa realizuje STRABAG - IDS BUD został wyrzucony z odcinka przez GGDKIA i przede wszystkim stąd opóźnienia. Fakt, że na obiekcie mostowym w ciągu drogi między Lubniem a Naprawą były problemy, nie zwalniał nikogo z prób dotrzymania terminu, problemem było. że nikt nie chciał ponieść dodatkowych i możliwe, że nieprzewidzianych kosztów.(Myślę, że ktoś dał ciała przy opracowaniu geologicznym). W kwestii Tunelu, owszem, jest przekopany, i ukończono już większość prac przy konstrukcji tunelu. Natomiast pisanie, że do ułożenia są płyty pod jezdnią, jest mało fachowe i mało precyzyjne. Płyty "PODJEZDNIOWE" są do wykonania, to masa pracy i materiału do wbudowania, nikt tam nie układa płyt(jak np. drogowe czy peronowe). Płyta na której spocznie konstrukcja nawierzchni jest wykonywana w technologii na mokro (należy wykonać podpory, belki, szalunek płyty, następnie dowieźć i zamontować zbrojenie i ułożyć mieszankę betonową) - a na to potrzeba czasu i obawiam się, że ciężko będzie dotrzymać obietnicy Ministra. A wspominał coś, że na kolejny konkurs skoków z Zakopcu pojedziemy przez tunel.
Wlad
3 lata temu
Wolnoć od rozumu kosztuje
jarkope
3 lata temu
Tak dla wyjaśnienia odnośnie przekopu mierzei. Otóż wcale nie musi się zwracać, koszt budowy przekopu, to cena za niezależność. Wolność, niepodległość, niezależność kosztuje. Wystarczy sięgnąć do historii i wyciągnąć wnioski.
Upadek
3 lata temu
Do jednej przereklamowanej mieściny budować drogę za takie miliardy .