Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro

Współczesne firmy coraz częściej postrzegane są nie tylko przez pryzmat innowacji czy tempa rozwoju, ale także tego, jak odpowiadają na wyzwania społeczne. DHL eCommerce Polska, od lat łączący rozwój nowoczesnych usług logistycznych z odpowiedzialnością społeczną i realnym wsparciem dla lokalnych społeczności, startuje z kampanią "Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro". Jej celem jest pomoc uczniom, rodzicom i nauczycielom w przeciwdziałaniu hejtowi oraz budowaniu zdrowych nawyków korzystania z technologii. O tym, dlaczego firma angażuje się w temat zdrowia psychicznego młodzieży i jaką rolę może odegrać biznes w tej sferze, opowiada Agnieszka Świerszcz, CEO DHL eCommerce Polska.

 Agnieszka Świerszcz, CEO DHL eCommerce Polska
Źródło zdjęć: © materiały partnera

Z nowym rokiem szkolnym, DHL e Commerce Polska rozpoczyna kampanię społeczną skierowaną do uczniów, rodziców, nauczycieli oraz lokalnych społeczności. Jaki jest jej cel?

Nasza kampania to odpowiedź na poważne wyzwania, z jakimi mierzą się dziś młodzi ludzie: hejt rówieśniczy i uzależnienie od technologii. Dlatego wspólnie z Fundacją Mentalnie Równi, organizatorem akcji "Mów Do Mnie #TokTuMi" będziemy edukować i wspierać uczniów, rodziców i nauczycieli w tych obszarach. Dobrostan psychiczny młodzieży zaczyna się od dorosłych. Realizując swoją misję, chcemy wesprzeć rodziców w dialogu ze swoimi dziećmi i zrozumieniu ich świata, w którym często są same ze swoimi problemami.

W roku szkolnym 2025/2026 pod hasłem "Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro" odbędzie się 1400 lekcji w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych na temat przeciwdziałania hejtowi oraz mądrego korzystania z nowych technologii. Program obejmie aż 38 000 uczniów oraz ich rodziców i nauczycieli, a także społeczności lokalne.

© materiały partnera

Liczymy na trwałe efekty, czyli większą świadomość zagrożeń, ale też propagowanie pozytywnych postaw i odpowiedzialnego korzystania z technologii. Wierzę również, że dzięki tego typu inicjatywom, profilaktyka hejtu i uzależnień stanie się naturalną częścią działań edukacyjnych. Myślę, że to jest lekcja dla nas wszystkich, aby tworzyć wokół siebie świat, zarówno offline jak i online, pełen szacunku i zrozumienia, a nie nienawiści.

Dlaczego właśnie problem hejtu i zdrowia psychicznego młodzieży uznaliście za temat, w który warto się włączyć?

Zdrowie psychiczne młodzieży to jedno z najpoważniejszych wyzwań społecznych w Polsce. W samym 2024 roku życie odebrało sobie 127 dzieci, a ponad 2 tysiące nastolatków podjęło próby samobójcze. To zjawiska, które realnie wpływają na młodych ludzi, także dzieci naszych pracowników, kurierów i klientów. Jako firma od ponad 34 obecna w Polsce, czujemy odpowiedzialność, by wykorzystać nasz zasięg i włączyć się w edukację oraz profilaktykę. Naszą misją jest łączenie ludzi i poprawianie jakości ich życia. Realizując program edukacyjny, który nie tylko obejmuje dzieci, ale także pomaga rodzicom wejść do ich świata, poznać ich język, pomagamy im zrozumieć, z czym się mierzą na co dzień i gdzie się zgłosić o pomoc. Wspólnie z ekspertami zdecydowaliśmy się skoncentrować na hejcie i zdrowym korzystaniu z technologii, bo to właśnie te obszary najmocniej kształtują codzienne doświadczenia młodego pokolenia.

Naturalnym krokiem było dla nas partnerstwo z prężną, ogólnopolską inicjatywą "Mów Do Mnie #TokTuMi", największym w Polsce programem profilaktyki zdrowia psychicznego. W ubiegłym roku szkolnym objął on ponad 250 szkół, realizując ponad 2300 lekcji i docierając do ponad 60 tysięcy uczniów oraz dziesiątek tysięcy rodziców i nauczycieli. Nasze zaangażowanie sprawia, że program może docierać do jeszcze większej liczby placówek, a nasza rola nie ogranicza się do symbolicznego wsparcia – realnie wzmacniamy działania, które zmieniają lokalne społeczności na lepsze.

DHL obecny jest w Polsce już od ponad trzech dekad. Jakie były najważniejsze momenty w rozwoju firmy i co stoi za Waszą wyjątkowo dynamiczną ekspansją sieci logistycznej?

Nasza historia rozpoczęła się w 1991 roku wraz z otwarciem pierwszego oddziału DHL International Poland w Warszawie. Od tamtej pory konsekwentnie inwestujemy w rozwój – w 2000 roku otworzyliśmy nowoczesną sortownię w Głuchowie, 15 lat później uruchomiliśmy pierwsze punkty OOH, a w kolejnych latach dynamicznie rozbudowywaliśmy sieć naszych automatów paczkowych. Szczególnie dumni jesteśmy z tempa, w jakim rozwijamy naszą infrastrukturę: w tym roku oddaliśmy do użytku 7 000 automatów DHL BOX 24/7 w Polsce oraz 150 000 punktów OOH w całej Europie. To skala, której trudno byłoby dorównać nawet w perspektywie wielu lat intensywnych inwestycji. Za tym sukcesem stoi konsekwencja, strategiczne podejście i przede wszystkim zaufanie naszych klientów – zarówno indywidualnych, jak i biznesowych. Od ponad trzech dekad otwieramy polskim przedsiębiorcom okno na świat, umożliwiając sprzedaż do 220 krajów, a tylko w ostatnich trzech latach zainwestowaliśmy ponad 1 miliard złotych w lokalną infrastrukturę. Dzięki temu polski biznes z naszym wsparciem może dynamicznie się rozwijać i coraz odważniej wchodzić na międzynarodowe rynki.

Jaką rolę w waszej strategii rozwoju odgrywają partnerstwa z dużymi sieciami? Czym kierujecie się przy wyborze partnerów?

Partnerstwa z dużymi podmiotami są kluczowym elementem naszej strategii, bo pozwalają budować jedną z najwygodniejszych i najbardziej dostępnych sieci punktów odbioru w Polsce. Dzięki współpracy z Allegro, Biedronką czy Żabką klienci mogą odebrać, nadać lub zwrócić przesyłkę niejako przy okazji codziennych zakupów, blisko domu czy pracy. To znacząco podnosi komfort i elastyczność funkcjonowania w dzisiejszym świecie.

Przy wyborze partnerów kierujemy się przede wszystkim tym, by ułatwiać życie klientom – szukamy marek, które są blisko ludzi i obecne w ich codzienności. Współpraca musi też dawać realną wartość obu stronom: klientom wygodę, partnerom np. dodatkowy ruch w sklepach, a nam możliwość rozszerzania zasięgu. Dzięki temu tworzymy rozwiązania, które w praktyce odpowiadają na potrzeby Polaków w dynamicznie rozwijającym się otoczeniu e-commerce.

Wzmacniacie pozycję lidera rynku nie tylko dzięki inwestycjom, ale także dzięki ludziom, którzy tworzą DHL eCommerce Polska. Co wyróżnia Was jako pracodawcę?

Jako grupa DHL jesteśmy jednym z największych pracodawców w polskiej logistyce, a nasz zespół liczy już ponad dziesięć tysięcy osób. DHL eCommerce od pięciu lat z rzędu zdobywa prestiżowy tytuł Great Place To Work, a dzięki głosom pracowników otrzymaliśmy także wyróżnienie "Legenda" jako jedyna firma logistyczna w Polsce z takim tytułem. Nasi ludzie cenią nie tylko atmosferę i możliwości rozwoju, ale też pakiety benefitów, ścieżki awansu czy programy wellbeingowe. Nasi pracownicy są też bardzo zaangażowani społecznie, prowadzą Fundację DHL "Dostarczamy Dobro". W zeszłym roku przekazaliśmy na jej działalność 100 tysięcy złotych. Fundacja wspiera kurierów, pracowników, dzieci i młodzież. To właśnie ludzie, wartości i kultura organizacyjna sprawiają, że możemy wzmacniać pozycję lidera zarówno na rynku usług logistycznych, jak i na rynku pracy.

Materiał sponsorowany przez DHL
Wybrane dla Ciebie
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją
Nagły zwrot Amerykanów. Zmieniają decyzję ws. rosyjskiego giganta
Nagły zwrot Amerykanów. Zmieniają decyzję ws. rosyjskiego giganta
Szybka kolej połączy Londyn i Niemcy. Podpisano memorandum
Szybka kolej połączy Londyn i Niemcy. Podpisano memorandum
Ważna umowa dla tysięcy Polaków. Poczta zdobyła gigakontrakt na obsługę sądów
Ważna umowa dla tysięcy Polaków. Poczta zdobyła gigakontrakt na obsługę sądów
Orange Polska zawarł nową umowę społeczną. Zakłada dobrowolne odejścia
Orange Polska zawarł nową umowę społeczną. Zakłada dobrowolne odejścia
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 4.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 4.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 4.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 4.12.2025
Wyłączono komentarze
Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.
Redakcja serwisu Money.pl